Vozač Red Bulla uspeo je da trijumfuje na svojoj domaćoj trci.
Vremenski uslovi pred početak druge trke bili su dosta topli. Tako je temperatura staze iznosila 34 a vazduha 23 stepena a tokom popodneva nije se očekivala kiša. Atmosfera na tribinama postajala je sve užarenija, jer su fanovi ispunili stazu do poslednjeg mesta a bila je priređena i koreografija. Većina vozača odlučila se da krene sa mekim gumama osim Hamiltona, Russella, Norrisa, Albona i Schumachera koji su se odlučili za medijum komponentu.
Verstappen je na startu poveo kolonu ispred oba Ferrarija, četvrti je bio Hamilton a peti Perez. Šesti je bio Norris ispred Russella, osmi je bio Stroll, deveti Ocon a deseti Schumacher. Već u drugom krugu Magnussen je izleteo na izlazu iz druge krivine ali je uspeo da se vrati na stazu. Do 4. kruga Russell je uspeo da obiđe Norrisa i dođe do 6. mesta a Verstappen je već tada imao 1.2 sekunde viška u odnosu na Leclerca. Hamilton se tada nalazio u Sainzovoj DRS zoni dok je Leclerc postavio najbrži krug i smanjio zaostatak za vodećim. Tsunoda je bio prva lokomotiva na 11. mestu a iza njega u DRS voziću nalazili su se Alonsao, Gasly i Zhou.
Do 10. kruga Verstappen je napravio 1.7 sekundi prednosti nad Leclercom dok je Hamilton i dalje tražio prolaz pored Sainza. Par momenata kasnije Alonso je uspeo da prođe Tsunodu za 11. poziciju u trenucima kada je Ricciardo otišao na zamenu i stavi medijum pneumatik. Sledeći koji je to učinio bio je Alonso ali je Španac uzeo tvrdu gumu a Tsunoda i Schumacher montirali su po medijum pneumatike. U 15. krugu Sainz je otišao na servis ali je Ferrari napravio grešku sa medijum gumama zbog čega je on morao duže da ostane a to je iskorstio Perez da ga obiđe u pitlejnu. Tada je Meksikanac prilikom izlaza pregazio i Ferrarijev pištolj za montiranje pneumatika. Sledeći je bio Stroll koji je u 17. takođe stavio medijum pneumatike a za njim je otišao Leclerc koji je učinio istu stvar a ovoga puta mehaničari su servis odradili bez problema. Norris je rešio da iskoristi taktiku kao Alonso i uzeo najtvrđu komponentu a krug kasnije i vodeći Verstappen montirao je medijum gumu. Tako su Hamilton i Russell izbili na čelo trke ali su oni već na “žutoj” gumi a iza njega našli su se Verstappen i Leclerc a njih je delilo oko 5 sekundi.
Albon je bio prvi koji je u 22. krugu zamenio medijum gume za iste dok je Verstappen polako smanjivao razliku za Russellom. Sve je to trajalo do 28. kruga kada je vozač Red Bulla na startno-ciljnom pravcu uspeo da obiđe Britanca u Mercedesu i dođe do druge pozicije. Ricciardo se tada odlučio za promenu taktike pa je medijum zamenio za tvrde gume a Verstappen je već počeo da skida zaostatak i za Hamiltonom. U 29. krugu Hamilton je otišao na servis i stvaio tvrde gume a na stazu se vratio na petoj poziciji iza Pereza. Russell je bio sledeći koji je posetio mehaničare i imao tvrdu gumu a Hamilton je već počeo da postavlja najbolje sektore. U tim momentima vodeću trojku činili su Verstappen, Leclerc i Perez.
U 33. krugu Verstappen je imao 19 sekundi prednosti nad Hamiltonom koji je bio na 4. mestu ali je ispred sebe imao Pereza. Od tada vodeći vozači počeli su da na nailaze na zaostale, pa se tako razlika između Hamiltona i Pereza smanjila. Britanac je to pokušao da iskoristi na prilazu za prvu krivinu, ali se vozač Red Bulla odbranio. Ipak, u 37. krugu Hamilton je bio dosta uspešniji i na prvoj krivini uspeo je da dođe do 2. mesta. Baš tada razlika između Leclerca i Hamiltona bila je oko 9 sekindi, dok je Russell uradio istu stvar kao i njegov timski kolega i došao do 4. mesta.
41. krug na donosi Perezov odlazak u boks i montiranje tvrde gume dok je Hamilton smanjio razliku nad Leclercom na samo 6 sekundi. Malo kasnije Sainz je otišao na zamenu a Tsunoda je stao pored staze jer je prijavio da mu gume nisu bili pričvršćene. Japanac je uspeo da pokrene bolid i nastavi trku a vrlo kratko je trajala lokalna žuta zastava. U 46. krugu Leclerc je otišao po novu tvrdu komponentu a Tsunoda je opet posetio svoje mehaničre gde se duže zadržao. Odmah po izlasku iz garaže Japanac se zaustavio pored staze a onda je izbačeno stanje virtualnog sigurnosnog automobila. Zbog toga veliki broj vozača je išao na još jednu zamenu pa se tako Verstappen odlučio da stavi tvrdu komponentu ali su oba vozača Mercedesa uzeli medijum pneumatik.
U 50. krugu opet je zavladao trkački ritam a Verstappen je imao 12 sekundi prednosti nad Hamiltonom. Alonso se tada upustio u borbu sa Norrisom za osmo mesto jer su Britanac i Španac bili na mekoj gumi. U 55. krugu beležimo odustajanja Bottasa koji je stao na startno-ciljnom pravcu kod prve krivine a baš u tom momentu Sainz je oteo 6. mesto od Ocona. Krug kasnije sudije su izbacile sigurnosni auto na stazu a Verstappen je otišao na još jedan servis gde je uzeo meke pneumatike a po povratku našao se na trećem mestu iza oba Mercedesa koji su otali na stazi. Leclerc i Perez su učinili isto što je značilo da je Hamilton bio na prvom mestu ispred Russella, Verstappena, Leclerca, Pereza i Sainza. Ipak, Russell i Sainz su se rešili da stave meki penumatik što je Verstappena gurnulo na drugu poziciju.
U 61. krugu trka je ponovo puštena a Verstappen je odmah posle stvarno-ciljnog pravca obišao Hamiltona i vratio se na vodeću poziciju i tako počeo da se odvaja od ostatka kolone. Naredni je bio Russell koji je uspeo da obiđe timskog kolegu a malo kanije na istom mestu Leclerc je bio uspešniji od Hamiltona. Na 7. krugova do kraja Verstappen je ima 3 sekunde prednosti nad Russellom. Perez je pokušao da u samom finišu obiđe Sainza na prvoj krivini koji je dobio kaznu sudija od 5 sekundi zbog lošeg puštanja posle servisa, ali nije uspeo već je morao da ode malo van staze. Na kraju Verstappen odnosi pobedu ispred Russella i Leclerca, Hamilton je bio četvrti, Sainz je prošao kao peti ali njega čeka kazna od pet sekundi i sigurno će još pasti u pasmanu, šesti je bio Perez, sedmi Alonso a do bodova su još došli i Norris, Ocon i Stroll.
Rezultati sa trke za VN Holandije
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Promenite tabelu. Nije vam tavan redosled voza a na kraju trke.