Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen pobedio nakon još jedne strateške greške Ferrarija

Max Verstappen

Verstappen je nastavio svoj pobednički niz, ali je pravi heroj trke debitant Nyck de Vries koji je na svom debiju došao do devetog mesta.

Većina vozača se odlučila da započne trku na srednje-tvrdim gumama, ali smo imali izuzetke na vrhu  pošto su Leclerc i Russell bili na mekim, dok su iza njih na istoj strategiji bili još Holanđani Verstappen i de Vries na sedmom i osmom mestu, kao i Ocon na četrnaestom.

Na startu nismo videli promene na samom vrhu, ali je Norris loše krenuo i pao na šesto mesto iza Verstappena, dok su Ricciardo i Gasly zauzeli treće i četvrto mesto.

Verstappen je do kraja prvog kruga prošao na treće mesto i moga je da se da u poteru za Leclercom i Russellom.

Na začelju je Sainz uspeo da napreduje na 14 mesto, a tokom proboja je obišao i Pereza, koji je nešto teže nadoknađivao pozicije.

Verstappen je u 5. krugu prelako prošao Russella na glavnom pravcu. Britanac se nije ni branio iako je imao dobru brzinu na pravcu i čini se da je već u tom trenutku više razmišljao o tome da osigura podijum, nego da ulazi u duele.

Ricciardo na četvrtom mestu je već u tim trenucima zaostajao preko sedam sekundi za Russellom, dok je se iza vodila dobra borba oko desete pozicije.

Sainz je već do šestog kruga ušao u prvih deset i uključio se u DRS vozić koji je išao već od Ricciarda.

Perez je sa druge strane već u 8. krugu morao u boks na promenu guma, a onda se ispostavilo da on zapravo ima problem sa prednjom desnom kočnicom koja se zapalila.

Točak je nastavio da se dimi i pri povratku na stazu, a Red Bull je pokušavao da sa drugačijim podešavanjima reši problem.

Za to vreme, Sainz je nastavio da zabavlja publiku odličnim preticanjima Zhoua, de Vriesa, Alonsa i Norrisa do šestog mesta.

U 12. krugu je Vettel morao da parkira bolid pored staze zbog tehničkog problema na bolidu, a na snagu je stupilo virtualno vozilo bezbednosti.

Leclerc je to iskoristio da zameni gume i vratio se na stazu ispred Ricciarda na treće mesto, dok su Verstappen i Russell ostali na stazi.

Trka je ubrzo nastavljena nakon toga, a Sainz je u tom trenutku obišao i Ricciarda za četvrto mesto i našao se iza svog timskog kolege.

Malo kasnije je Ricciarda pokušao da napadne i Gasly, ali je presekao prvu krivinu i morao je da vrati mesto.

Ricciardo timski kolega Norris je nakon lošeg starta uspeo da se stabilizuje, a u 19. krugu je prošao Alonsa za sedmo mesto u direktnom duelu Alpine i McLarena.

Prva runda pit-stopova je počela u 19. krugu. Tada se Gasly povukao iz gužve iza Ricciarda kako bi pokušao da ga preskoči boljim izlaznim krugom. Ono što je bilo dobro za njega je što se vratio na čistu stazu, ali čak i sporiji pit-stop McLarena nije bio dovoljan da se nađe ispred Australijanca.

Russell je u 24. krigu promenio svoje gume. Pit-stop je bio malo sporiji, ali se vratio na čistu stazu iza Sainza na četvrto mesto.

Čovek koji se potpuno vratio u trku je bio Perez, koji nije nakon ranog pit-stopa i problema sa kočnicom napredovao do osmog mesta, deset sekundi iza Hamiltona koji nije bio u boksu.

U 26. krugu je Verstappen konačno promenio gume i prešao je sa mekih na srednje-tvrde, a na stazu se vratio 10 sekundi iza Leclerca.

U 27. krugu smo videli i Hamiltonovo obilaženje Alonsa za šesto mesto, a po radio porukama i tempu je bilo jasno sada se Španac dosta mučio u tim trenucima. To se potvrdilo u 32. krugu kada se povukao sa trke.

Sainz je u 31. krugu otišao na svoj prvi pit-stop i montirao je meke gume koje je ranije i tražio. Na stazu se vratio iza Pereza na osmo mesto i imao je realnu šansu da se bori za četvrto mesto do kraja trke.

Leclerc je očekivano još jednom otišao u boks u 34. krugu i vratio se na stazu sa mekim gumama ispred Russella, a u istom krugu je prvi put gume zamenio Hamilton, koji se vratio na 12. mesto iza de Vriesa i Zhoua.

Norris je bio među poslednjima koji je menjao gume, ali je imao očajan pit-stop i vratio se između Gaslyja i Hamiltona. Međutim, sedmostruki svetski šampion je iskoristio duel koji su imali Norris i Gasly, iskoristio je bolji izlazak iz prve krivine i obišao ih je obojicu u Curva Grande krivini.

Nakon svih pit-stopova se Sainz ponovo našao na četvrtom mestu, Perez na starim tvrdim gumama na petom, dok je Hamilton prošao i Ricciarda i našao se na šestom mestu.

Leclerc na čelu nije imao dovoljno brzine na mekim gumama da sustigne Verstappena i bilo je jasno da se Ferrarijevi strategija sa pit-stopom tokom virtualnog vozila bezbednosti nije isplatila.

Perez je u 43. krugu morao na svoj drugi pit-stop i prešao je na meke gume do kraja trke. On je pao na sedmo mesto, a u Red Bullu su gledali njegove gume na kojima se očigledno pojavio problem iako je delovalo da će Meksikanac moći da dovede bolid do kraja.

U 47. krugu je Ricciardo izgubio motor, stao pored staze i to je izazvalo izlazak vozila bezbednosti na stazu.

To su iskoristili skoro svi da promene gume. Naravno, prvi izbor su bile meke gume, ali sve je to bilo uzalud pošto je bilo potrebno jako puno vremena da bolidi stignu vozilo bezbednosti zbog čega redari nisu mogli da dovedu traktor i sklone Ricciardov bolid.

U jednom trenutku je delovalo da ćemo imati restart, ali je direkcija trke pustila samo neke bolide da se vrate u krug sa vodećima, dok su neki iz nepoznatog razloga drugi ostali između Verstapoena i Leclerca.

Trka je međutim završena iza vozila bezbednosti, publika je zviždala, ali uzalud.

Verstappen je tako bez borbe došao do nove pobede ispred Leclerca, a Russell je zauzeo poslednje mesto na podijumu.

Sainz je nakon herojske vožnje došao do četvrte pozicije ispred Hamiltona, koji se odlično snašao sa strategijom. Perez je na kraju završio šesti ispred Norrisa, Gaslyja, heroja debitanta de Vriesa i Zhoua.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

5 Comments

  • Bedan naslov, nije bilo nikakve strateske greske. Nisu mogli bolje od ovoga danas. I ja sam budala kad udjem u ovakve vesti a gledao trku i znam da nije bilo.

  • To su te igrice kada nekog zele da nameste da bude sampion I osvoji najvise pobeda u jednoj sezoni bice pa makar se niko od javnosti nije slozio sa time. Ova trka je to I dokazala, prvo su najavili sejfticar a njega nigde nema 3 krugova a zatim se odjednom pojavi I najavi da trkanja nece biti , strasno I tragikomicno. Ako vako nastave mislim da ce se izgubiti interes za gledanje F1.

  • maFIA ocigledno zeli da Max obori rekord po broju pobeda u sezoni. Kao sto nisu zeleli da Hamilton obori rekord po broju titula. Cudno je i da niko nije ispitao regularnost RedBull bolida posle ogromne dominacije na VN Belgije koja je bila posle letnje pauze?! Kako je tolika prednost nestala na sledece dve trke?! Nemoguce je da im je Belgija bas toliko odgovarala!

  • Nista Ferari nije pogresio. Ali ostaje opet gorak ukus u ustima zasti je direkcija trke ponovo drugu trku za redom namestala pobedu za RB? Prosli put zute zastave nekoliko krugova kad je bilo jasno i laiku da mora SC a danas opet ceo krug i vise sa xutim zastavama a onda izbace SC kog nigde nema tri kruga. SC izadje iz pit-a i saceka da naidje prvi u poretku… a ovde se kao negde vozaju, nigde ih nema i onda posle 3 kruga cekaju gde je Max. Ovo su ozbiljne mahinacije

Leave a Reply