Vozač Ferrarija ostavrio je poprilično hrabru pobedu na stazi Sakir.
Još pre početka sezone vodeći ljudi iz Ferrarija izjavili su da neočekuju tako dobar start sezone, sve do VN Azerbejdžana kada timu iz Maranela stižu i novi delovi. Sve je svedeno na nivo ograničenja štete pa ako se uzme ovaj parametar u obzir izgleda da su italijani napravili jako dobar posao. Ferrari je prvi put posle 2004. i ere Michaela Schumachera na startu zabeležio dve pobede u sezoni, pa svakako sada pritisak raste kod Mercedesa.
Prve indikacije da bi trka mogla da bude zanimljiva desile su se u petak, kada su vozači podjednako beležili dobre krugove na mekim i medijum gumama, a staza Sakir poznata je da ima veliki apetit što se tiče potrošnje pneumatika. Plus Hamiltonova kazna od pomeranjem za pet mesta na startu navelo je nemački tim da primeni drugačiju taktiku, odnosno da se u trku krene sa mekim gumama. Svi timovi su zbog toga jednim okom pratili tempo ovog Britanca.
Ipak, kada sve skupi i oduzme, drugi junak dana Sebastian Vettel je zasluženo pobedio. Posle dobrog starta i obavljenog stajanja uspeo je da sačuva prvo mesto od Valtterija Bottasa koji je za potencijalni “undercut” kasnio samo jednu desetinku. Vettel se tada odlučio meku gumu pa je po originalnom planu trebalo da još jednom ode do svojih mehaničara. Mada, loše odrađen pitstop kod Kimija Raikkoenan možda je pokvario planove ovog Nemca, jer bi to tada bio idealan trenutak da se uzmu super meke gume i nadoknadi razlika za Bottasom. Vozač Ferrarija se odlučio da ostavi stvari onako kako jesu, pa je nekako uspeo da odbrani pobedu. Italijanski tim je zamislio dobar plan da u završnoj trećini trke Raikkonena stavi na super mekim pneumaticima i tako izvrši pritisak na vozače Mercedesa, što bi dalo više prostora za disanje Sebastianu Vettelu, ali to se ipak nije tako desilo.
Mercedes je još tokom vikenda u Bahreinu objavio da njihov W09 pogađaju slični problemi kao svog predhodnika a to je loša potrošnja super mekih guma. Zbog toga se može razumeti ovakva strategija sa mekim i medijum pneumaticima. Valtteri Bottas je dao svoj maksimum, imao šansu da proba da dođe do pobede, ali na kraju morao je da se zadovolji drugim mestom. Lewis Hamilton je bio totalno neprimetan, pokušao je na zahtev tima da forsira u završnici trke, ali nije uspeo da dostigne tražena vremena. Iako je Mercedes verovao da u prvoj polovini trke ima 90% pobede u džepu, James Allison je kasnije dodao da su on i njegove kolege veoma kasno prepoznavale taktičke namere svog rivala.
Da se ova trka pretvori u dvoboj pobrinuli su se vozači Red Bulla, koji se posle samo par krugova odustali. Max Verstappen je posle duela sa Lewisom Hamiltonom ostao bez svog zadnjeg pneumatika, dok se Danielu Ricciardu pokvarila baterija što je odmah značilo i kraj trkanja. Da korporacija Red Bulla ima razloga za slavlje svakako se pobrinuo Pierre Galsy koji je sa svojim Toro Rossom došao do velikog četvrtog mesta i tako poneo epitet vozača trke. Honda svakao ima razloga za slavlje, pošto je pred početak vikenda morala da na oba vozača izvrši zamenu određenih delova a ujedno ovo je i najbolji rezultat za neki bolid koji koristi japanske agregate još od VN Velike Britanije 2008. godine.
Sa druge strane Haas je gledao koliko toliko da nadoknadi propušteno iz Australije, a taj zadatak uspešno je sproveo u delo Kevin Magnussen. Danac je sigurnom vožnjim uzeo 10 poena, gde je u završnom trećem stintu koristio već korišćene super meke gume. Nico Hulkenberg je takođe težak vikend pretvorio u poene, jer se Nemac mučio da namesti pravi banas bolida, pa je tako bio poslednji vozač koji je bio u istom krugu sa pobednikom. Slične muke imao je njegov timski kolega Carlos Sainz pa je tako ostao prvi ispod crte za raspodelu bodova. Sa njima, veliku borbu vodio je Fernando Alonso, čiji McLaren svakako nije zasijao na kvalifikacijama. Na kraju Španac je uspeo da izvuče sedmu poziciju i nove bodove za tim, ali je Bahrein takođe otkrio i velike mane njihovog bolida. Alosno je uspeo da obilazi na stazi, ali duže vreme nije mogao da nađe pravi prolaz oko Hulkenbergovog Renaulta. No, tim iz Vokinga može reći da su izvukli fleke, jer je i Stoffel Vandoorne poneo bodove, pa je tako McLaren uspeo da sa dve različite taktike ubaci dva svoja vozača u prvih deset.
Takođe, jedan od najsrećnih ljudi na gridu bio je i Marcus Ericsson. Šveđanin je uspeo da donese prve poene za Sauber u ovoj sezoni a ovo su ujedno i prvi poeni za njega posle 49 trka i VN Italije iz 2015. godine. Vozač Saubera imao je dobar start gde se pre odlaska u boks nalazio na šestom mestu, a koristeći istu taktiku kao i Valtteri Bottas omogućio je da na kraju upiše dva velika poena. Na kraju, poslednji na listi za bodove bio je Esteban Ocon, koga smo prošle sezone navikli da gledamo na mnogo boljim pozicijama. Francuz je startovao sa 8. mesta ali ga je taktika od dva zaustavljanja bacila malo niže, što ga je dovela u situaciju da se u poslednja dva kruga bori sa Carlosom Sainzom. Španac nije izdržao a vozač Force Indije uspeo je da obiđe i dođe do prvih bodova.
Za Charlesa Leclerca ovaj vikend je bio pozitivan, pa će tako Modagašanin moći da puno toga upiše u svoju knjigu utisaka. Na kvalifikacijama platio je ceh zbog nekoliko grešaka, kada je u završnici imao i jedno okretanje. U nedelju, Leclerc morao je da ranije ode na servis zbog problema sa vibracijama, ali je uspeo da na kraju skupi kilometražu i završi trku. Romain Grosjean svakako ima puno razloga za razočaranje, jer je još u kvalifikacijama ispao u prvom delu. Loše izvezen krug značio je da će startovati skoro pa sa samog začelja, a na prvom delu trke Francuz je počeo da se probija do sredine karavana. Tada su poečli da otpadaju defektori sa bolida, zbog čega ga je tim pozvao na vandredni pergled. Od tada Grosjean je pao ponovo na rep kolone.
Williams trenutno prolazi kroz svoju veliku krizu. Ni Lance Stroll ni Sergey Sirotkin nisu zadovoljni bolidom koji se prema njihovim rečima mnogo loše ponaša na ulasku, kroz i pri izlasku iz krivine. Iako je Kanađanin uspeo da nadoknadi pet mesta na startu, kontakt sa Grosjeanom ga je primorao da ode na zamenu prednjeg krila ali to mnogo nije uticalo na njegov učinak. Sličnu sudbinu imao je mladi Rus, koji ovoga puta je odneo malu pobedu boljim rezultatom na kvalifikacijama. Sergio Perez je svoje probleme na VN Bahreina započeo još u krugu za zagrevanje, kada je obišao Brendona Hartley i pritom mu nije vratio poziciju, pa je direkcija trke kaznila Meksikanca sa 30 sekundi posle trke. Vozač Force Indije nije imao neku uzbudljivu trku, ali ga je ova kazna bacija na poslednji deo grida. I Novozelađanin u Toro Rossu imao je sličnu sudbiju, koji je sa druge strane kažnjen istom merom baš zbog toga što je pustio Pereza da ga obiđe u formacijskom krugu. U toku trke duel između Hartley i Pereza je nastvaljen, pa je tako vozač Toro Rossa zbog još jednog incidenta dobio još dodatnih 10 sekundi na svoje vreme.
Ipak, ovaj vikend svakako treba da bude posveđen Francescu Cigariniu, povređenom mehaničaru Ferrarija, koji je doživeo prelom noge posle loše odrađenog servisa nad Fincem. Italijan je odmah posle incidenta hospitalizovan a kasnije i oprisan i sada se dobro oseća.