Dali smo jedan opšti pregled i predviđanja za ovu sezonu ali sada ćemo malo ići šire.
Promene tehničke prirode ove sezone znače bolide teže 26 kg, zatim šire pneumatike za 25%, time i veće kočione diskove. Potisak će takođe porasti za nekih 25 procenata. Sve ovo daće dodanu masu bolidu ali i potrebu za većom snagom motora.
Naravno, prvi ko nam pada na pamet kada spomenemo motor je Mercedes. Neće biti ni malo neobično da njihov bolid ima početnu prednost na početku sezone. Zapravo važnost motora doćiće kao popsledica veće porebe za snagom. Procenat vremena pod punim gasom po krugu i samo opterećenje biće veće nego poslednje tri godine. A to znači da sada imate i prijanjanje ali vam je potrebna i snaga.
Naravno, povećane potiska i prijanjanja znači brže prolaženje kroz krivine ali isto i da neke krivine neće bii reirane kao takve. To znači manje posla za jedan deo hobridnog pogona, MGU-K. Pošto će bolidi ići manje brzo na pravcima a mnogo brže u krivinama nastaće manje prostora za rad MGU-K. Zapravo, biće manje ubrzavanja i manje kočenja kao posledica boljeg prijanjanja. Brzine na temenu krivine biće povećane kao i otpor vazduha, tako da će bolidi moći da koče dosta kasnije i da ubrzavaju ranije. tako će se smanjiti i kočioni put a to će imati posledice na MGU-K koji će imati teži zadatak da prikupi propisanih 2MJ energije. ERS je i dalje ograničen na 120kW snage i količina povraćene energije zavisi od vremena provedenog pod kočenjem. Ako se setimo da MGU-K radi kao dodatna kočnica jer slično kao na biciklu dinamo, i on pravi otpor kako bi generisao struju, nije teško zaključiti da će biti značajnog gubitka na tom polju. Drugim rečima, manje kočenja, manje energije za baterije.
Jedan zanimljiv podatak – u 2016. godini, vozačima je za zaustavljanje sa 330km/h na 120km/h bila potrenba 1,1 sekunda na krivini 1 na stazi u Spaniji Katalunja. Na ovoj stazi vozači oko 18% krouga provedu na kočenju, a sa povećanjem prijanjanja to će vreme značajno pasti, jer ce na pravcima bryina biti manja a u krivinama veća. Prema nekim proračunima, u 2017, vreme kočenja za krivinu 1 na Katalunji bi moglo pasti na samo 0,8s štob i moglo uticati i na ostale zone kočenja. Neke zone kočenja na stazi bi kao što smo naveli mogle potpuno nestati i time bi se značajno smanjila količina prikupljene energije.
(podaci o kočenju su dobijeni od Bremba)
Nasuprot tome, bolidi će imati više vremena pod punim gasom i sa povećanejm otpora rašće i poreba za većom količinom energije. Prema nekim analizama, energija MGU-K će bii potrebna na početku ubrzanja tako da što pre se postigne što veća brzina.
Naravno, u kalendaru F1 postoje staze gde neće biti moguće prikupiti 2MJ energije preko MGU-K (Monca, Spa). U tim slučajevima, MGU-H će morati da nadoknadi taj nedostatak, prikupljajući više energije od izduvnih gasova, što je logično ukoliko imamo veće periode vožnje pod punim gasom. Naravno ovo će zahtevati bolji MGU-H i naravno moćniji ali i efikasniji SUS motor. Verovano će veličina turbine i MGU-H bii drugačija što znači i povećanje mase pogonske jedinice. Ali ako dodamo na to činjenicu da nema više ograničenja u razvoju, tj. da nema više tokena, onda možemo očekivati neka vrlo zanimljiva rešenja na tim delovima.
Iako smo rekli da pre mislimo na snagu nego na potisak, u toj rečenici, snagu moramo da razložimo na snagu SUS motora i snagu električne energije. Prikupljanje i očuvanje energije biće jedan od ključnih zadataka ove sezone – iako se očekje da bolidi postanu brži, agresivnijeg izgleda i atraktivniji za trkanje.