Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

Aston Martin veruje da će aktivna aerodinamika u 2026. biti bolja nego ovogodišnji DRS

Sledeće godine na snagu stupaju nova pravila.

Kao što je svima poznato, od 2026. u Formuli 1 stupa novi tehnički pravilnik, koji se ovoga puta odnosi i na pogonske jedinice i aerodinamiku. Tako, novi agregati neće imati MGU-H komponentu, dok će ujedno biti povećan udeo u iskorišćenju električnog pogona. Sa druge strane, pored izmene dimenzija bolida, od naredne sezone neće imati klasičan DRS sistem, već će on biti zamenjen aktivnom aerodinamikom koja će funkcionisati u dva moda. To znači da će više elemenata na bolidu moći da se pomera, odnosno imaće mogućnost da bude aktivn (sličan sistem kao kod današnjeg DRS-a) u zavisnosti od toga da li se nalazite na pravcu ili u krivini.

Svakako na ovom rešenju radi i Aston Martin.

Aston Martin, Prezentacija 2023. / foto: Aston Martin Media Centre

“Performanse bolida na stazi biće veoma drugačije.” izjavio je Bob Bel, izvršni tehnički direktor tima iz Silverstona za motorsport.nextgen-auto.com. “Najveća razlika je u konceptu moda na pravcu i krivinama. Mod koji koristite na pravcu sličan je trenutnom DRS-u, ali će više biti kao super DRS, jer će raditi na svakom pravcu i imati mnogo veći uticaj. Mi ćemo imati bolide koji mogu da promene nagib elemenata prednjeg i zadnjeg krila na pravcima kako bi smanjili otpor vazduha. Kada niste na pravcu, onda imate mod za krivine, koji će se fokusirati na drugačiji otpor vazduha. To znači da mi moramo da imamo različit pristup dizajnu kako bismo razvijali ove bolide. Moraćemo da razmišljamo o dva odvojena moda u operacijama i kakav će oni imati uticaj na aerodinamički razvoj bolida. Nije sve toliko različito u odnosu na trenutni DRS, ali je mnogo ekstremnije i to će uticati na način kako da izvučemo maksimum.”

Zapratite nas

Leave a Reply