Jochen Rindt i Lotus su bili lideri šampionata, kada je Austrijanac poginuo u Monci. On je postao prvi posthumni šampion. U ovoj mračnoj sezoni, poginula su još dva vozača, Bruce McLaren i Piers Courage.
Najvažnija vest tokom zime je bio dolazak March Engineeringa u Formulu 1. Sasvim neočekivano, britanska kompanija se na prvoj trci pojavila sa pet bolida, opremljenih Fordovim DFV motorima. Fabrički March tim je imao jaku vozačku posadu, koju su činili Amon i Siffert. Ken Tyrrell je za svoj tim obezbedio March bolide. Ferrari je bio dosta dobro pozicioniran sa novim 312B bolidom, a u italijanski tim se vratio Ickx. BRM je ozvaničio sponzorsku saradnju sa Yardleyom, nakon čega je proizveden P153.
Brabham nije pobedio još od VN Kanade 1967. godine, ali je na početku ove sezone zabeležio finu pobedu u Južnoj Africi, sa novim BT33 bolidom. U Španiji je predstavljen novi Lotus 72. Na stazi Jarama, Stewart je podario Marchu prvu pobedu, u njihovoj drugoj trci. On je vodio trkom od početka do kraja, a Jack Brabhama je odustao, zbog problema sa motorom. Brabham je bio u odličnoj formi u Monaku, gde su se on i Rindt borili za lidersku poziciju. Australijanac na zadnjoj krivini odustaje, zbog toga što je oštetio nos bolida, tako da završava na drugom mestu, a pobedu odnosi Rindt.
Tragedija je zadesila Formulu 1, pre trke u Belgiji. Bruce McLaren je poginuo tokom testiranja CanAm automobila na stazi Goodwood. On je bio jedan od glavnih stubova Formule 1, od 1959. godine.
BRM nije pobedio od VN Monaka 1966. godine, ali je na stazi Spa u Belgiji, Rodriguez odneo senzacionalnu pobedu, nakon što je uspeo da zadrži Amona iza sebe. Na Zandvoortu, Team Lotus je predstavio novu verziju Lotus 72, sa kojim je Rindt odneo pobedu. Međutim, ta pobeda je ostala u senci pogibije Piers Couragea, kada se njegov De Tomaso nakon nesreće zapalio.
U Formulu 1 iz Francuske dolazi mlada nada, Francois Cevert, koji se pridružuje Tyrrellu, nakon što se Servoz-Gavin naglo penzioniše. Rindt i Lotus 72 pobeđuju na Clermont-Ferrandu, a zatim i na Brands Hatchu, kada Brabham ostaje bez goriva. Novajlija iz Brazila, Emerson Fittipaldi sa Lotus 49C bolidom, trku u Velikoj Britaniji završava na osmom mestu.
Ickx je imao lošu sezonu, a do trke u Nemačkoj je zabeležio samo četri poena. Međutim, Ickx se vraća u igru sa drugim mestom na Hockenheimringu, dok Rindt dolazi do pete pobede u karijeri. Na toj trci Fittipaldi sa starim Lotus 49 bolidom dolazi do četvrtog mesta i prvih bodova u Formulu 1. U Austriji, Ickx je podario Ferrariju prekopotrebnu pobedu, a na drugom mestu je završio njegov timski kolega, Clay Regazzoni.
Tokom treninga u Monzi, nakon mehaničkog kvara, Rindt je imao fatalni sudar, nije uspeo da preživi i umro je u 28. godini života. Trka je održana, ali vozači Lotusa nisu učestvovali. Regazzoni dolazi do prve pobede u Formulu 1. Ferrari dolazi do dvostruke pobede u Kanadi, gde Ickx pobeđuje, a Regazzoni završava na drugom mestu. Ickx je zatim ostvario četvrto mesto na Watkins Glenu i pobedu u Meksiku. Međutim, to nije bilo dovoljno za titulu, mada je ni on sam nije želeo.
U Kanadi je F1 dobila još jednog konstruktora, jer je Ken Tyrrel odlučio da njegovi vozači koriste Tyrrell 001, koji je vožen na treningu u Italiji. Tyrrell je ove sezone koristio March bolide, a prethodnih godina Matrine mašine.