Jasno je da italijanski tim nije na najbolji način započeo novu sezonu.
I ako je postojalo kašnjenje sa projektom za 2023. koji je u ranoj fazi imao oznaku Projekat 675, Ferrari je verovao da će se ove godine prezentovati u mnogo boljem svetlu. Ipak, to se na početku sezone nije desilo jer je bilo jasno da SF-23 fali na tempu.
Kako piše Formu1a.uno, možda ključ problema leži u Pirellijevim gumama koje po prirodi traže veći aerodinamički i mehanički potisak kako bi one bile u operativnom prozoru i tako mogle da pruže maksimum performansi, odnosno na ovaj način bi se izbegla degradacija guma i klizanje bolida a ovakav problem za sada nisu pokazali jedino bolidi Red Bulla i Aston Martina. Takođe, ovih muka nije imao ni prošlogodišnji bolid Ferrarija F1-75, ali su mu se oni počeli javljaju posle VN Belgije kada je uvedena nova tehnička direktiva.
Veliki broj tehničkih direktora imalo je zamerku na TD39 jer je ona uvedena dosta kasno jer su se timovi već ranije odlučivali za dizajn ovogodišnjih bolida. Sada, svaki zaostatak je teže sustići, pre svega zbog manjaka testiranja a prisutno je pravilo o ograničenju budžeta.
Što se tiče Ferrarija njihov ovogodišnji bolid je u startu kasnio sa razvojem ali su svi u Maranelu verovali da će se bolje ponašati. Ipak i on je patio od istog problema kao svoj prethodnik, odnosno nije generisao dovoljno prianjanja za potrebe Pirellijevih guma ali to se nije dešavalo baš konstantno. Naime, prema podacima koje ovaj izvor navodi, bolid se ponaša dosta loše pri brzinama između 150 i 190 km/h a u ovim momentima stvara se samo sila potiska koje ide nešto preko 900kg.
Tehničari tima su odmah počeli sa rekalibracijom vazdušnog tunela i simulatora, načinili prve eksperimente kako bi ovo postojenje doveli u ispravno stanje. Zbog toga i unapređenja koja su planirana za Saudijsku Arabiju nisu korišćena ali su ostavljena sa mogućnošću da se upotrebe u daljem toku sezone.
Sada, po rečima Carlosa Sainza bolid se ponaša onako kako je to predviđeno u vazdušnom tunelu.
“Znali smo da je problem u vazdušnom tunelu, to je bila naša slaba tačka.” kazao je Španac a prenosi Formu1a.uno. “Sada znamo kako ćemo da razvijemo bolid, ali će nam biti potrebno vreme za nova unapređenja. Ovo bi moglo da nam kompletno promeni sezonu.”
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Hahahahaha a Lekler rezvojni vozac a Sainc govori o losoj korelaciji sa tunelom. Pa uzas, Lekler je zreo za nazad u Formulu 2.
FIA da zabrani RB koriščenje vazdušni tunel i pothitno uvesti Bridgestone u F1.
Ako ih ovaj ne izvuce iz ove provalije niko nece. Odavno Ferrari nije imao losijeg vozaca. Luca Badoer je imao bolje rezultate 2009.