Australijanac se u promenjivim uslovima vratio na najviše postolje na podijumu nakon još jedne fantastične vožnje.
Na Spa Frankoršampu je od jutros bilo nekoliko jačih pljuskova. Tokom parade vozača nije bilo padavina, ali je onda pred početak trke ponovo krenuo pljusak zbog čega je krug za zagrevanje započeo iza vozila bezbednosti, a svi su bili u obavezi da budu na gumama za promenjive uslove.
Naravno, nakon jednog kruga smo dobili crvenu zastavu Bog loše vidljivosti i trka je suspendovana.
Kiša je konačno stala nakon pedesetak minuta, a onda je počelo i da se razvedrava što je dalo nadu svima da ipak nećemo gledati reprizu fijaska iz 2021.
Nakon sat i 20 minuta su vozači krenuli na stazu iza vozila bezbednosti i to se računalo kao prvi krug trke. Uslovi su bili dobri od samog početka, ali se vozilo na stazi zadržalo 4 kruga pre nego što je trkanje i zvanično započelo letećim startom pošto uslovi na glavnom pravcu nisu bili jednaki sa leve i desne strane.
Pjastri je bio najhrabriji na restartu, proleteo je kroz O Ruž i proleteo pored Norisa na Kemel pravcu i preuzeo vodeću poziciju.
Rasel je u sledećem krugu uspeo da obiđe Albona za peto mesto i krene u poteru za vodećom grupom ispred sebe.
Na čelu je razlika između prve dvojice bila oko sekundu, Lekler u toj fazi nije mogao da drži tempo i brzo je uništio gume sa svojim podešavanjem za suvu stazu, dok Verstapen nije mogao da ga prođe zbog lošije brzine na pravcu.
Hamilton je u 12. krugu prvi prešao na slikove nakon dobrog napretka koji je napravio u početnoj fazi trke.
U sledećem krugu su u boks otišli i Pjastri, Lekler i Verstapen, a u tim trenucima je omogućen i DRS.
Noris je promenio gume krug kasnije i zbog dužeg ostanka na stazi je izgubio 6 sekundi, ali je i uzeo tvrde gume u nadi da više neće morati da ide u boks.
Hamilton je logično najviše profitirao sa ranom promenom guma i on se našao na sedmom mestu iza Albona.
Situacija se u toj fazi malo primirila, a Rasel je prvi put ovog vikenda izgledao dobro i držao se uz Verstapena i Leklera.
Vozačima je kao juče bilo jako teško da pretiču, a manevre smo uglavnom gledali u drugoj polovini poretka, gde su Alonso i Antoneli nadoknadili nekoliko pozicija.
U tim trenucima se postavljalo pitanje da li će napred Pjastri morati ponovo u boks do kraja trke ili bi mogao da izdrži do kraja. Razlika između njega i Norisa je bila oko 8 sekundi koliko je i Lekler zaostajao za Britancem.
Pjastri je međutim nastavio da bukvalno vozi na štopericu, a Noris je čak u jednom trenutku i napravio grešku u krivini Puon, koja ga je koštala sekundu u trenucima kada je pomalo smanjivao zaostatak.
Sedam krugova pre kraja je Lekler napravio jednu grešku koja je omogućila Verstapenu da se primanje na oko 1.2s, ali je Monačanin uspevao da održi konstantnost nakon tog momenta.
Noris je u tim trenucima konačno počeo da pritiska, dok su Pjastijeve gume gubile performanse i počeo je da smanjuje zaostatak.
Međutim, na samom početku pretposlednjeg kruga je Noris napravio grešku na izlasku iz prve krivine što je povećalo razliku na 5 sekundi i na taj način je matirao samog sebe.
Pjastri je tako ostvario pobedu na svojoj omiljenoj stazi, dok je Noris morao da se zadovolji drugim mestom, ali realno posle tri greške i nesigurnog starta trke bolje nije ni zaslužio.
Lekler je bez problema zadržao Verstapena iza sebe i doneo Ferariju još jedan podijum.
Rasel je ostao 13 sekundi iza njih na petom mestu, dok su malo iza bili Albon i Hamilton, koji sa podešavanjem za kišu nije mogao da napravi ništa po suvom na pravcima.
Loson je Rejsing Bulsu doneo nove bodove, Bortoleto je bio deveti za Zauber, dok je poslednji poen pripao Gasliju.
Za NSX i Zivu…najvece ser.ato.re komentatore
Samo da poručim NSX-u, izdrži brt…budi nevidljiv kao Mazgov danas!
Nece ga biti neko vreme ..bogu hvala
Ma pusti ga, eno sece vene