Italijanski proizvođač izrazio je zabrinutost da bi trke u ovoj sezoni mogle postati procesione.
Razlog za to pronalaze u mogućoj velikoj razlici u performansama među timovima i da ta razlika može postati prevelika. I pored prevazilaženja sopstenog koncepta pneumatika, da bi postigli nisko trošenje drugačijim termo karakteristikama, postoji zabrinutost da promene na aerodinamici mogu dovesti do smanjenja preticanja. Paul Hembrey direktor motorsport odeljenja Pirelija izražava zabrinutost da bi spektakl u 2017. mogao izostati i da napori koje je napravila njegova firma tu ne bi mogla da pomogne.
“Mislim da će vozači uživati – jer sa takvim nivoom performansi to će se i osetiti zar ne? To će im takođe dati i fizički izazov koji dugo nisu imali. Ali – pravi uticaj na preticanje imaće performanse samih bolida. Ako su performanse svih bolida blizu onda bi i bilo šansi ali ako ne – onda će to biti procesijsko trkanje.”
Niža degradacija
Vozači i FIA su zamolili Pirelli da napravi pneumatik sa niskom potrošnjom što je sasvim suprotno od njihove filozofije proteklih godina. Hembrey je skeptičan oko ovakve promene jer će biti manje promene performansi medju bolidima i možda čak trke sa manje od dva zaustavljanja u boksu. Na pitanje kako bi uporedio novu eru sa počecima i pogotovu sa sezonom 2012., Hembrey kaže:
“Biće prilično različito od toga – ali oni su tražili od nas da bude tako. Od nas su tražene gume koje se dosta troše još 2011., ali sada nam traže nešto drugo. Mi samo pokušavamo da isporučimo ono što se od nas zahteva. Tek nakon 5-6 trka mi ćemo znati da li ono što smo uradili dobro ili loše.”
Dobrobit za vozače
Iako nepoverljiv, Hembrey veruje da prelazak sa pneumatika koji se termički troše može dozvoliti vozačima da voze na maksimumu ako budu mogli da se približe rivalu.
“Imali smo 6 godina gde je cilj bio da se napravi izazov timovima i vozačima – termički izazov gde morate da balansirate između pregrevanja i trošenja. Sada imamo situaciju da to smanjimo, tako da značajno smanjimo termičko opterećenje kao i samo trošenje gazećeg sloja tako da vozači u situacijama kada pretiču mogu da budu agresivniji i da im se gume ne pregreju. To mora biti kombinovano, sa promenama aero profila koji smanjuje nivo prljavog vazduha koji dolazi od bolida koji je napred. I to bi u kombinaciji sa gumama omogućilo mnogo agresivnije manevre preticanja. Ali sa druge strane, biće mnogo krivina koje će se voziti punim gasom i to neće pomoći pri preticanju jer vozači neće kočiti.”
Nove karakteristike
Hembrey je siguran da će pneumatici za 2017. omogućitti vozačima da vrate pneumatike u radni okvir ukoliko ih pregreju – nešto što nije bilo moguće sa predhodnom generacijom guma.
“Sada možete da povratite odgovarajuću temperaturu guma ali mi to moramo da vidimo u praksi na bolidu. Tu smo filozofiju videli na testovima i do sada, mi smo uvereni da idemo dobrim smerom.”
Konačno, Hembrey odgovara na pitanje oko čega se i vrti svet pneumatika Formule 1.
“Da lismo bili previše konzervativni i nedovoljno agresivni? To ćemo videti tek na bolidima kada budu na stazi. Ali gledano sa strane promene same filozofije pristupa pneumaticima (kakva poetičnost) postoje značajne promene.”