Meklarenovi vozači su imali odrešene ruke u trci, a Noris je Morao žestoko da radi kako bi se dokopao pobede na Red Bul Ringu.
Timove i vozače je dočekalo vrelo vreme i potpuno drugačiji uslovi u odnosu na prethodna dva dana. Temperatura vazduha je u Štajerskoj dostigla čak 30C dok je staza bila na paklenih 50C.
Na startu se većina vozača, odlučila za srednje-tvrde gume, dok je u sredini poretka bilo nekoliko onih koji su bili na mekim.
Već na početku smo imali odlaganje starta pošto je Sajnc ostao zaglavljen u prvoj brzini na glavnom pravcu.
Taman kada je Noris doveo kolonu do grida, Sajnc je uspeo da krene, ali je imao problem sa zadnjim kočnicama koje su bile delimično blokirane, pa je kada se vratio u pit-lejn izbio požar na zadnjem delu bolida.
Procedura starta je resetovana i odložena za 10 minuta, a Sajnc je dobio poruku iz boksa da je njegova trka završena.
Things have gone from bad to worse for Carlos 😩
He won't start the race ❌#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/WgUWGWnbxj
— Formula 1 (@F1) June 29, 2025
Trka je konačno startovala nakon još jednog pripremnog kruga, Lekler je odlično krenuo, ali ga je Noris blokirao u prvoj krivini što je omogućilo Pjastriju da prođe na drugo mesto sa spoljne strane.
Rasel je na trenutak prošao Hamiltona, ali je sedmostruki svetski šampion uspeo da održi pritisak i vrati poziciju u brzim krivinama 6 i 7.
Iza njih se međutim malo ranije dogodio incident u krivini 3 kada je Antoneli na kočenju blokirao zadnje točkove u procesu izbegavanja Losona, ali je onda samo nastavi pravo i udario Verstapena, što ih je obojicu izbacilo iz trke.
The view from Kimi's helmet cam as he ran into Max 👀#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/CcHAo4i0W4
— Formula 1 (@F1) June 29, 2025
Zbog toga je na stazu moralo da izađe vozilo bezbednosti, ali prekid nije dugo trajao pošto je trka nastavljena već u 4. krugu.
Na restartu nije bilo velikih iznenađenja, a Pjastri je odmah počeo da pritiska Norisa.
Lekler i ostali iza nisu mogao da prate njihov ritam i do desetog kruga je zaostatak za Pjastrijem već bio preko 3 sekunde.
U 11. krugu je Pjastri napao Norisa u krivini 3 i prošao na prvo mesto, ali je onda Noris iskoristio DRS na pravcu do krivine 4 i uspeo da vrati poziciju.
What a mini-battle between Lando and Oscar 🍿🍿#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/MUiJyjuKuX
— Formula 1 (@F1) June 29, 2025
Sledeća serija Pjastrijevih napada je usledila u 15. krugu a Noris se mnogo mučio sa zadnjim krajem koji je bio veoma nestabilan.
U 17. krugu je Albon morao da odustane sa trke zbog tehničkog problema, a muke je imao i Lekler koji je morao da pušta gas na koče njima kako bi produžio životni vek svojih guma.
Bortoleto je za to vreme imao sjajnu trku na šestom mestu i držao se samo 3 sekunde iza Rasela, koji je imao skoro 8 sekundi zaostatka za Hamiltonom.
Vozač Mercedesa je u boksu bio u 19. krugu i vratio se na 11. mesto iza Strola.
Pjastri je u 20. krugu imao jako kočenje za krivinu 4 i malo je falilo da pokupi Norisa sa sobom.
Oh so close 😵#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/8tAB7jXYws
— Formula 1 (@F1) June 29, 2025
Odmah nakon toga je britanac otišao u boks, koji nije bio baš najbrži, ali se ključno vratio na stazu ispred Bortoleta.
Brazilac je u 22. krugu menja svoje gume, ali se vratio u gužvu na stazi, zbog čega je izgubio priključak za Raselom, ali i poziciju od Gaslija koji je dosta ranije bio u boksu.
Pjastri je sačekao do 24. kruga da promeni gume zbog čega se vratio na stazu 5s iza timskog kolege.
U narednom krugu je i Lekler menjao gume, a potom i Hamilton krug kasnije.
Lekler je imao malo posla pošto je morao da obilazi Alonsa i Losona, dok je Hamilton imao nešto čistiju stazu, ali i isti izazov pred sobom.
Trka se nakon toga primirila, a poredak se stabilizovao sa tri različite borbe: Noris protiv Pjastrija, Lekler, Protiv Hamiltona i Rasel protiv Bortoleta gde je razlika ujedno bila najmanja. U toj fazi su Meklaren i Ferari imali gotovo identičan tempo, dok su ostali bili po sekundu sporiji.
Norisov tempo je međutim počeo da postepeno opada oko 40. kruga, ali je obilaženje sporijih vozača za ceo krug neutralisalo tu jurnjavu.
Rasel je na svoju drugu promenu guma otišao u 46. krugu iza Hađara na deseto mesto, malo iza Hađara, kog je ubrzo i obišao na znatno svežijim gumama.
Lekler je bio prvi iz vodeće grupe na poslednjoj promeni guma u 50. krugu, a onda su u naredna dva kruga u boksu bili i Bortoleto i Hamilton.
Noris je na svoj drugi pit-stop otišao u 53. krugu, Pjastri jedan kasnije, a Australijanac je imao velikih problema na izlasku jer se našao tačno iza Cunode i Kolapinta koji su bili u duelu. Kolapinto je čak umalo izgurao Pjastrija sa staze i lider šampionata je tu izgubio skoro celu sekundu.
LAP 55/70
Piastri is forced to take evasive action as Colapinto, who doesn't see the Aussie behind him, squeezes him onto the grass 😵#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/E8jtGkcPjW
— Formula 1 (@F1) June 29, 2025
Australijanac međutim nije odustajao i deset krugova pre kraja se približio na dve sekunde. Tu je onda bilo i malo obilaženja sporijih vozača za ceo krug za obojicu, ali na kraju to nije uticalo na finalni plasman.
Noris je uspeo da se dokopa pobede u Austriji isred Pjastrija, dok su Lekler i Hamilton i Lekler trećim i četvrtim mestom vratili Ferari ispred Mercedesa na drugo mestu u šampionatu konstruktora.
Rasel je na kraju bio na dalekom petom mestu, dok su Loson i Alonso zahvaljujući strategiji sa jednim pit-stopom završili ispred Bortoleta im Hulkenberga, dok je poslednji poen pokupio Okon.
Noris je pobedio uz pomoc tima i par drugih vozaca
NSX mora da je obukao crninu, taj se vise javljati nece
😂😂😂
👍🏻👍🏻👍🏻
Ajde lajavce, neki jadan komentar
Nema ga, sakrio se u rupu! 😂