Trke i testiranja

Noris pobedio u Meksiku i preuzeo prvo mestu u šampionatu

Lando Norris, McLaren, VN Meksika 2025. / Mclaren Media Centre/Zak Mauger/LAT Images

Vozač Meklarena dominirao je na stazi Autodoromo Hermanos Rodrigez.

Vremenski uslovi pred početak trke bili su dobri, kao što je to do sada bio slučaj tokom vikenda, pa je tako temperatura staze iznosila 53 a vazduha 26 spepeni. Tako je startni grid izgledao ovako: Lando Noris, Šarl Lekler, Luis Hamilton, Džordž Rasel, Maks Verštapen, Andrea Kimi Antoneli, Oskar Pjastri, Isak Hađar, Oliver Berman, Juki Cunoda, Esteban Okon, Karlos Sajnc koji je donio kaznu pomeranjem za pet mesta zbog incidenta na VN SAD, Niko Hulkenberg, Fernando Alonso, Liam Loson, Gabrijele Bortoleto, Aleksandar Albon, Pjer Gasli, Lans Strol i Franko Kolapinto. Veliki broj vozača odlučio se da startuje sa mekim pneumaticima, osim Maksa Veštapena, Isaka Hađara, Jukija Cunode, Karlosa Sajnca, Gabijelea Bortoleta i Pjera Gaslija koji su uzeli medijum dok su Aleksandar Albon i Franko Kolapinto imali tvrdi pneumatik.

Odmah na startu Lando Noris je poveo kolonu, ali ga je napao dvojac Ferarija i tom prilikom dosta vozača na prvoj i drugoj krivini je otišao preširoko a među njima je bio i Maks Veštapen, pa su vozači na stazi propštali jedan drugoga kako bi vratili pozicije. Tako je Lando Noris izbio na prvu pozciju ispred Šarla Lkelera i Luisa Hamiltona, dok je četvrti bio Maks Veštapen ispred Džordža Rasela, Olivera Bermana, Andree Kimija Antonelija, Jukija Cunode, Oskara Pjastrija i Estebana Okona.

U 6. krugu Maks Veštapen i Luis hamiltn imali su kontakt u prvoj krivini, zbog čega je Holanđamnin opet otišao van staze kao i kasnije sam vozač Ferarija ali kod četvrtog zavoja kada je blokirao na kočenju. To je iskortistio Oliver Berman da dođe do 4. pozcije. U međuvremenu Liam Loson je odustrao zbog oštećenja na bolidu, dok je u 11. krugu Oskar Pjastri obišao Jukija Cunodu na prilazu za prvu krivinu. Do 14. kruga Lando Noris je imao 4.3s prednosti nad Šarlom Leklerom i 9.5s nad Luisom Hamiltonom.

Tokom 16. kruge sudje su donele odluku da kazne Luisa Hamiltona sa 10 sekundi jer je stakao prednost kada je izleteo na 4. krivini i potom se vratio na stazu. Nešto kasnije u duel su ušli Džordž Rasel i Oskar Pjastri, gde je vozač Meklarena pokušavao da na razne napine obiđe Britanca. Tada je Fernando Alonso rešio da ode na servis i stavi medijum komponentu, u 23. krugu Andrea Kimi Antoneli odlučio se takođe za isti pneumatik a zatim je usledio i Luis Hamilton koji je odardio kaznu i učinio istu stvar.

25. krug nam dosnosi servis Oskara Pjastrija koji je takođe prešao na medijum pneumatik, kao i Oliver Berman. Usledio je i Džordž Rasel a i on je uzeo medijum pneumatik, dok je Niko Huleknberg odustao sa trke. Sa druge strne sudije su kaznile Karlosa Sajnca sa pet sekundi zbog prebrze vožnje u pitlejnu. U 31. krugu Isak Hađar je brzo izgubio dve pozicije, prvo od Džordža Rasela na provj krivini pa na starno-ciljnom pravcu je bio bolji Oskar Pjastri, tako da je Francuz pao na devetu poziciju.

U 32. krugu Šarl Lekler je dobio nove medijum pneumatike, a Oliver Berman je obišao Jukija Cunodu na startno-ciljnom pravcu i došao do 4. mesta.  Onda je usledio pad Japanca jer su ga redom obišli Andrea Kimi Antoneli, Džordž Rasel i Oskar Pjastri nakon čega je zauzeo 8. poziciu. Krug kasnije isto to je učinio i Luis Hamilton. Fernando Alonso odlučio se da u 36. krugu parkira bolid u garažu i odustane sa trke. Dva kruga kasnije Maks Veštapen odlučio se da ode na servis i stavi meku komponentu.

Vozači Merecdesa rešili su da zamene pozicije u 41. krugui kako bi Džordž Rasel pokušao da sustigne Olivera Bermana pa se tako sada Andrea Kimi Antoneli našao na udaru Oskara Pjastrija. Tako je u 47. krugu Maks Verštapen na prvoj krivini obišao Luisa Hamiltona i sada je bio veoma blizu Mercedesovih vozača i Oskara Pjastrija. U 49. krugu Luis Hamilton, Andrea Kimi Antoneli i Oskar Pjastri odlučili da odu po meke gume a to je učinio i Džordž Rasel kao i OLiver Berman.

Po povratku na stazu Džordž Rasel pokušao je da obiđe Oliver Bermana koji je uspeo da se odbrani od napada da bi nešto kansije Britanac u mercedesu našao se pod pritsikom od strane Oskara Pjastrija. Australijanac je u 61. krugu izvršio napad na prvoj krivini i obišao Britanca i tako se domogao petog mesta. Maks Veštapen je polako topio prednost u odnosu na Šarla Leklera što ga je dovelo do poziciju da ga napadne u samom finišu

Ipak, na dva kruga pred kraj zbog incidenta u zadnjem sektoru sudije su uvele stanje virtuelnog sigurnosnog automobila, pa je to je omelo Maksa Veštapena a i Oskara Pjastrija u svojim napadačkim planovima. Ipak, trka je nastavljena u poslednjme krugu ali do promena nije došlo, što je značilo da je Lando Noris ostavrio svoju novu pobedu i preuzeo prve mesto u šampionatu vozača. Iza njega našao se Šarl Lekler, treći je bio Maks Veštapen a odličan rezultat zabeležio je Oliver Berman sa četvrtim mestom. Peta pozicija pripala je Oskaru Pjastriju, šesta Andrei Kimju Antoneliju, sedma Džordžu Raselu, osma Luisu Hamiltonu, deveta Estebau Okonu i deseti je bio Gabrijele Bortoleto.

Rezultati trke za VN Meksika:

Zapratite nas

4 Comments

  • Da je vozio najbolje celog vikenda, jeste. Samo je čudno da je Pjastri od jednom zaboravio kako se vozi.
    Max sa ovako podešenim autom, uradio šta je mogao, i više…

  • Koji zli jezici? Misliš na navijače Mazgova koji nije dobio kaznu na ovoj trci jer bi sledeću presedeo kući čisteći podrum od prašine?
    Sramota kako ga FIA gura da bi šampionat bio hit na Netfliksu.

Ostavite komentar