Please assign a menu to the primary menu location under menu

Blog

Najava VN Bahreina: Lov na pustinjsku lisicu

Pred nama je 14. izdanje VN Bahreina koja će se kao i do sada voziti na stazi Sakir.

Tog već sada davnog 4. aprila 2004. godine ispisana je jedna vrsta istorije u šampionatu Formule 1, kada su bolidi prvi put zakoračili na Bliski Istok. Kraljevina Bahrein ugostila je na najbolji način najbrži cirkus a prvu pobedu imao je prilike da upiše Michael Scumacher u svom Ferrariju. Od tada trka u Golfskom zalivu postala je stalni član kalendara osim izuzetka koji se desio 2011. kada su građanski protesti u ovoj zemlji doveli do otkazivanja događaja. Do sada, staza Sakir upisala je 13 domaćinstva karavanu Formule 1 a trke su se održavale na dve konfiguracije. Prva konfiguracija, koja se vozi i dan danas dugačka je 5412 metara i sadrži 15 krivina dok je druga konfiguracija bila korišćena samo od 2010. do 2012. i bila je duža za 900m sa dodatnih šest zavoja.

Naravno, za njenu izradu najzaslužniji je bio Herman Tilke a po nekim nezvaničnim podacima ovo zadovoljstvo kraljevsku porodicu nije puno koštalo, već je utrošeno oko 150 miliona dolara. Sakir ima šest konfiguracija raznih staza a najveći njen problem jesu peščane oluje od kojih ne postiji adekvatna zaštita. Tip asfalta je isti onaj koji se nalazi i na Jas Marini, zbog čega važi činjenica da ovde imamo veliki stepen prijanjanja.

Najviše uspeha u Bahreinu imali su Fernando Alonso i Sebastian Vettel koji su zabeležili po tri trijumfa, dok su Felipe Massa i Lewis Hamilton upisali po jedan. Ferrariju jako lepo odgovara Sakir, jer su do sada njegovi vozači pet puta pobedili dok su se Mercedesovi piloti tri puta popeli na najviši stepenik na postolju. Što se tiče taktike na VN Bahreina najčešće mogli smo da vidimo strategije sa jednim i dva zatustavljanja u boksu. Ukoliko se startuje sa super mekim pneumaticima (top 10 vozača iz Q3) prvi servis očekuje se između 10. i 13. kruga a ako se vozači odluče da ostanu na istoj komponenti onda će ponovo u boks otići između 33. i 38. kruga. Ukoliko se uzme trvđi pneumatik i ako ga vozači racionalno koriste, onda bi njihov jedini servis bio oko 33. kruga da bi se u samoj završnici mogla koristiti najmekša komponenta. Pirelli se za ovu priliku odlučio da donese medijum, meku i super meku komeponentu a ovo su kombinacije svih 13 setova pneumatika po vozačima:

Druga trka u šampionatu trebalo bi bar malo da izbistri zamućenu vodu sa izvora u Melburnu. Po svim prilikama Ferrariji je uspeo da izvuče i više nego što je mislio, dok se Mercedes našao na ozbiljnim mukama kada su naišli i prvi problemi. Greška u nemačkom kompjuteru je sada popravljena ali veliko je pitanje u kakvom su stanju agregati Lewisa Hamiltona i Valtteri Bottasa koji su se dosta pregrevali kada su se nailazili iza drugih bolida. Ruku na srce ni u Bahreinu neće biti nikom lakše jer se očekuju dosta visoke temperature. Red Bull takođe želi da nadoknadi propušteno sa Albert Parka a sve oči biće uperene u mali Haas tim koji je sve oduševio prikazanim tempom u Australiji. Upravo zbog njih se i digla velika prašina i tražilo presipitivanje njihove veze sa Ferrarijem, ali direktor trka Charlie Whiting odbacio je sve ove navode. McLaren ohrabren dobrim rezultatom sada želi da pokaže da je najbolji iza vodeće trojke, a istu takvu ambiciju ima i Reanult. Force Indija koja je važila za najprijatnije iznenađenje iz prošle sezone pokušaće da dođe do prvih poena, dok Williams ima nameru da skine mrlju sa razočaravajuće VN Australije. Ni Toro Rossu nisu cvetale ruže u Australiji a ako se po jutru dan poznaje teško je da će ovaj cvet procevtati u pustinji, jer se Honda olučila da zameni svoje motore kod oba vozača. To će svakako stvoriti mogućnost Alfa Romeo Sauberu da se uključi u ozbiljniju bobru za sredinu grida.

Ali, za svih 20 vozača uslovi će biti isti. Trka će trajati 57 krugova na stazi gde se prosečno vozi 65% kruga punim gasom. Sakir ume da bude veoma zahtevan za bolide i zbog toga pred agregatima je dosta težak zadatak, pa tako timovi umeju da naprave određene otvore na bolidima kako bi ih uspešno hladili. Takođe, ovo pravilo važi i za kočnice a potrošnja goriva ume da bude jedan od odulučujućih faktora tokom trke. Od 2014. ovi parametri su se malo promenili jer je VN Bahreina postala noća trka, pa tako i ambijentalne temperature nisu visoke. Tako je oko staze postavljeno 450 rasvetnih stubova koji su doveli do toga da Bahrein postane druga trka pod veštačkim osvetlenjim odmah posle VN Singapura.

Ovoga puta satnica nam mnogo više odgovara pa je tako prvi trening zakazan od 13 sati po našem vremenu dok drugi počinje od 17 časova. U subotu zagrevanje pred kvalifikacije kreće od 14 sati a borba za pozicije na gridu od 17 časova. Trka je na programu u nedelju od 17.10h. A što se tiče vremenskih uslova, jedno je sigurno, biće toplo.

(Diskusija)

Zapratite nas

Leave a Reply