Pred nama je početak 69. šampionata Formule 1 u kome ćemo imati 21 trku.
Posle tačno 119 dana od kada je pala poslednja karirana zastava u Abu Dabiju, novi šampionat polako je spreman za svež početak. Kao što to tradicija nalaže od 1996. karavan se za niski start sprema u Melburnu, odnosno na uličnoj stazi specijalno pripremljenoj za ovu priliku kroz čuveni Albert Park. Staza koja devet meseci u godini služi za javno fukcionisanje saobraćaja za tri meseca se pretvara u čuveno trkačko zdanje čija ukupna poseta tokom vikenda ume da naraste i preko 300 hiljada posetilaca.
Kroz istoriju trka za VN Australije do sada održavana je 32 puta, od čega je 1o puta domaćin bio grad Adelajd na samom jugu ove zemlje. Od 1996. FOM je odlučio da trku preseli u Melburn, koji bez puno transormacija uspeva da nađe sponzore i nastavi da obogaćuje svoju turističku ponudu. Ove godine za finansijski ugođaj pobrinuo se luksuzni proizvođač satova Roleks koji će biti glavni pokrovitelj ove trke. Ipak, to ne treba puno da brine organizatore jer prema prvim najavama prodaja karata ide i više nego dobro. Ova zemlja može se pohvaliti da u svom trkačkom dosijeu ima dva svetska šampiona koji su ukupno osvojili pet titula. Radi se o Jacku Brabhamu (3 puta šampion) i Alenu Jonesu (2 puta šampion), dok u novijoj istoriji okusnicu Ozija činili su Mark Webber i još uvek aktivni Daniel Ricciardo koji je na vrhuncu svoje forme.

Sa statističkog ugla gledanja, vozači će morati da 58 puta pređu 5303 metara, pa tako ukupna trkačka distanca iznosi 307km. Sam start pomeren je za 16 časova po lokalnom vremenu, pa bi moglo da se desi da zadnja faza trke bude vožena po zalasku sunca. Na poslednjih 12 od 17 trka imali smo pojavljivanje sigurnosnog automobila na stazi a prošle godine Bernd Maylander morao je to da učini dva puta. Od uvođenja V6 hibridnih motora Mercedes je ubedljivo dominirao na Albert Parku, ali je prošle godine njihovu žurku pokvario Sebastian Vettel u Ferrariju. Nemac je tako upisao svoju drugu pobedu u Australiji a od aktuelnih vozača isto toliko ima i Lewis Hamilton dok samo jedan trijumf delo je Fernanda Alonsa. Praksa je tokom godina pokazala da su se timovi najčešće odlučivali za dve taktike i to sa jednom i dve zamene pneumatika. Vozači koji izaberu da jednom posete svoje mehaničare servis trebalo bi da urade oko 22. ili 35. kruga (u zavisnosti sa kojom komponentom guma startuju), a za one koje se reše da dva puta odu na zamenu pneumatika to bi trebalo da odrade od 14. do 18. i od 36. do 42. kruga. Zvanični dobavljač guma Pirreli je za ovo izadnje VN Australije spremio tri komponente iz svoje ponude. Ultra meka, super meka i meka biće na raspoganju vozačima, koji su u raznim ličnim kombinacijama izbarali po 13 setova.
Kao i svake godine tako i ove predsezonska testiranja nisu pokazalapuno toga. Mercedes će kao i do sada na čelu sa Lewisom Hamiltonom važiti za glavnog favorita, dok bi njima za petama trebalo da bude Red Bull predvođen Danielom Ricciardom i Maxom Verstappenom. Za sada analize su pokazale da je Ferrari u nekom malom zaostatku, ali ostaje da crveni dematuju kritičare i pokažu da mogu da nastave dobar trend iz prošle sezone. Sebastian Vettel odavno je uperio svoj prst na ovaj šampionat koji sa puno ambicija čeka i Fernando Alonso. Njegov McLaren započinje novu eru sa Renaultom i nada se znatno boljem početku godine. Ipak, ruku na srce, MCL33 je bolid koji se i pored svega toga najviše kvario na testovima, ali Eric Boullier smatra da se to neće ponviti u Melburnu. Najzanimljivija bitka očekuje se na sredini grida gde bi borbu trebalo da vode stari znanci: Force Indija, Williams, Haas i Reanult. Force Indija još nije potvrdila da li će promeniti svoje ime pred početak šampionata, ali izgleda da je na najbolji način spremila novi bolid. Renault je uložio ogroma sredstva i napore na svim poljima, pa se tako očekuje da francuski tim napravi najveći pomak napred. Williams u novi godinu ulazi sa najmlađom vozačkom postavom ali kako se moglo videti britanski tim nije imao osmehe na licima posle nedavno završenih testova. Novi auto se ne ponaša najbolje u krivinama što svakako ne uliva nadu Lancu Strollu i Sergeyu Sirotkinu. Sa druge strane mali američki tim Genea Haasa mogao bi da važi za najprijatnije iznenađenje dok ista stvar možda pripadne Toro Rossu i Alfa Roemeo Sauberu. Ako se po jutru dan poznaje, onda bolje dane svakako čekaju Hondu. Japanski proizvođač motora je po prvi put u V6 eri imao dobar učinak na zimskim testiranjima, pa tako optimistično ulazi u saradnji sa Toro Rossom posle bolnog raskida sa McLarenom. I Sauber je potpuno renoviran ušao u 2018. gde je za novog partnera dobio Alfu Roemo koji su mu doneli novu specifkaciju Ferrarijevog agregata, kao i trkačko mesto za mladog Charelsa Leclerca. Takođe, u Australiji svoju zvaničnu premijeru doživeće i nova Halo zaštita koja je projektivana da spreči eventualne povrede glava vozača. Za njenu izradu zadužena je holandska kompanija CP Tech a sve ukupno ovaj deo napravljen od titanijumske šipke omotane karbon fiberom i teži svega 6kg.
Što se tiče vremenskih prilika tokom petka i nedelja očekuje se sunčano i toplo vreme dok bi subota mogla da donese i neke padavine i tako učini kvalifikacije dosta zanimljivim. A što se tiče vremenske satnice žurka počinje u prvnim noćnim satima vikenda. Prvi trening zakazan je po našem vremenu u petak od 2 sata posle ponoći dok je drugi na programu od 6 časova ujutro. Što se tiče subotnjeg rasporeda, treći trening kreće u 4 časova dok su kvalifikacije počinju u 6 sati. Na kraju, u nedelju trka startuje po novom terminu u 7 sati i 10 minuta.