Please assign a menu to the primary menu location under menu

WEC

Ferrari odneo pobedu na potpuno ludoj trci za 24 časa Le Mana

Ferrari #50, 24 časa Le Mana 2024. / foto: x.com/ScuderiaFerrari

Ferrari je nadmašio Toyotu i Porsche i ostvario drugu uzastopnu pobedu na trci za 24 časa Le Mana, uprkos tome što su oba fabrička automobila italijanskog tima imala probleme u završnici trci.

Nickas Nielsen, Antonio Fuoco i Miguel Molina su nakon 24 časa vožnje prošli kroz cilj u #50 Ferrari 499P sa samo 14 sekundi prednosti ispred #7 Toyota GR010 HYBRID Nyck de Vriesa, Kamui Kobayashija i Jose Maria Lopeza, dok je #51 Ferrari Alessandra Pier Guidija, James Calada i Antonio Giovinazzija zauzeo treće mesto na podijumu.

U pretposlednjem satu je bilo drame kada su desna vrata #50 Ferrarija počela da se otvaraju u desnim krivinama pa je kontrola trke ovoj posadi pokazla crno-narandžastu zastavu. Tako je Nielsen je bio primoran da vrati automobil u boks samo šest krugova u od početka tog stinta, ali je uspeo da zadrži prednost ispred #7 Toyote.

Nielsenov finiš trke je donekle bio jednostavniji nakon Lopezovog okretanja u Dunlop krivini i kratkim zaustavljanjem na stazi. Ta greška eliminisala i svaku preostalu šansu Toyote da doda još jednu pobedu na svojih dosadašnjih pet u Le Manu. Ova greška će ih posebno boleti zbog činjenice da je Ferrari u poslednjih sat vremena morao da uva energiju i gorivo sa kojima su bili knap na kraju trke.

Ferrari je izgledao brzo od samog početka trke, sa sva tri 499P – uključujući i AF Corse privatni tim, koji se probio na čelo u prvom satu.

#50 fabrički automobil i privatni #83 odlučili su da ostanu na stazi kada je kiša kratko pala u subotu uveče i to je bila odluka koja je postavila dva 499P automobila daleko ispred ostalih rivala, dok su preostali automobili, uključujući i #51 Ferrari – morali da se vrate u boksove da bi ponovo prešli na slikove.

Trka je prvi put neutralisana nakon što je pala noć, kada se #20 BMW Robina Frijnsa sudario na kraju Mulsanne pravca posle kontakta sa vodećim #83 Ferrariem koji je u tim trenucima vozio Robert Kubica.

Bilo je potrebno skoro dva sata da sudije zamene zaštitnu ogradu, a trka je nastavljena malo posle ponoći. Još jedan period sigurnosnog automobila usledio je u ranim jutarnjim satima, kada su kiša i magla učinili stazu nesigurnom za trkanje, a Toyota, Porsche i Ferrari su se do tada smenjivali na vrhu.

Trka se nije nastavila do zore, a poredak se menjao gotovo svaki sat,

#50 Ferrari je napravio veliki napredak u 18. satu pre poslednjeg pljuska, kada je Fuoco pretekao #83 Ferrari i #5 Porsche Makowieckog i zauzeo drugo mesto, kada je #2 Cadillac stao da pređe na kišne gume.

Pier Guidi je uspeo da zadrži poslednje mesto na podijumu u #51 Ferrariju koji je delio sa Caladom i Giovinazzijem, uprkos ozbiljnom pritisku od strane #6 Porschea 963 Laurensa Vanthoora.

Pier Guidi je kažnjen sa pet sekundi zbog sudara sa #8 Toyotom Brendona Hartleya u pretposlednjem satu, a Hartley je nakon sudara ostao okrenut na pogrešnu stranu staze u Mulsanne krivini.

Favoriti ore trke ekipa Porsche je morala da se zadovolji četvrtom pozicijom, sa Vanthoorom koji u #6 963 LMDh koji je delio sa Kevinom Estreom i Andre Lottererom završio samo 1,1 sekundu iza Pier Guidija.

#6 Porsche je prešao u vođstvo u 18. satu nakon što je ušao u boks kada je na stazi bila aktivna spora zona, koju je izazvao Felipe Nasr sudarivši se sa sestrinskim #4 na ulasku u Indianapolis krivinu. Međutim, #6 je morao da obavi svoj sledeći pitstop pod sigurnosnim vozilom, izazvanim izletanjem Heart of Racing Aston Martin Vantage GT3 na istom delu staze, što ih je koštalo u poretku na stazi.

#8 Toyota, koja je kasnila zbog incidenta sa Pier Guidijem, završila je peta. Sebastien Buemi je doveo automobil koji deli sa Hartleyem i Ryo Hirakawom do cilja ispred #5 Porschea Matt Campbella, Michaela Christensena i Makowieckog.

Cadillac se iznenada pojavio kao kandidat za pobedu u nedelju popodne, jer je dobro tempiran pitstop pre poslednjeg sigurnosnog automobila doveo #2 V-Series.R Alexa Lynna, Earla Bambera i Alexa Paloua u vođstvo, iako su bili nesinhronizovani sa pitstopovima u poređenju sa svojim neposrednim rivalima.

Međutim, svaka prednost koju je fabrički tim Chip Ganassi mogao potencijalno da izvuče iz svoje strategije je bila neutralisana kada je kiša pogodila stazu u poslednja tri sata, što je celu Hypercar klasu prebacilo na kišne gume u otprilike isto vreme.

Dvostruki IndyCar šampion Alex Palou je na kraju doveo #2 Cadillac do sedmog mesta, ispred dva privatna Jota Porschea.

#12 Jota Porsche, koji je sastavljen od nule u rekordnom vremenu nakon sudara na drugom treningu u sredu, završio je osmi ispred automobila #38.

Peugeot je ponovo imao problematičan nastup sa novim 9X8 2024 koji je debitovao na rundi u Imoli, a automobil se mučio da pronađe brzinu u svim uslovima.

Stoffel Vandoorne, Paul di Resta i Loic Duval završili su na 11. mestu u najboljem od dva fabrička automobila francuskog proizvođača, tri kruga iza pobedničkog Ferrarija, nakon što su dobili kaznu prolaska kroz boks zbog preticanja pod sigurnosnim automobilom.

#93 automobil je takođe morao da prođe kroz boks nakon što je Mikkel Jensen proglašen odgovornim za sudar sa #95 United Autosports McLarenom 720S GT3 automobilom. To, zajedno sa sudarom Nico Mullera pod sigurnosnim automobilom je ostavilo je njega, Jensena i Jean-Eric Vergnea na 12. mestu u konačnom poretku, krug iza sestrinskog automobila.

Lamborghini je bio najbolji od novih učesnika u Hypercar klasi nakon solidne, ali i neupečatljive vožnje za Iron Lynx fabrički tim na Le Manu. Italijanski tim ni u jednom trenutku nije imao brzinu da ugrozi svoje fabričke rivale, ali su njena dva SC63 automobila išla bez većih problema, osim nekoliko okretanja u četvrtom satu.

#63 Lamborghini, prijavljen za celu WEC sezonu, završio je ispred Peugeota na 10. mestu sa Mirko Bortolottijem, Daniilom Kvyatom i Edoardom Mortarom, dok je sestrinski #19 automobil prebačen iz IMSA-e i vožen od strane Romaina Grosjeana, Andrea Caldarellija i Matteo Cairolija završio na 13. mestu.

Isotta Fraschini je bila jedini drugi novi proizvođač koji je klasifikovan, nakon što su Jean-Karl Vernay, Carl Wattana Bennett i Antonio Serravalle uspeli da dovedu #11 Tipo6-C do 14. mesta.

Oba BMW-a i Alpine su bila van konkurencije pre ponoći u subotu, uprkos tome što su pokazali obećavajuću brzinu u pripremama za trku.

Kvarovi motora su bili uzrok dvostrukog odustajanja Alpine na Le Manu. Ferdinand Habsburg  je parkirao #35 A424 LMDh u Arnage krivini u petom satu, dok je Nicolasom Lapierre malo posle toga povukao sestrinski automobil u garažu.

Problemi BMW-a počeli su već u prvom satu kada je Marco Wittmann izleteo u S krivinama i tako odmah doveo #15 M Hybrid V8 u nepovoljan položaj. Tim-mate Dries Vanthoor je pokušavao da se vrati posle zaostatka koji je nastao zbog popravki posle sudara sa zidom nakon kontakta sa Kubicinim #83 AF Corse Ferrarijem.

Do tog trenutka, #20 BMW je već bio u garaži nakon što je Robin Frijns prešao preko ivičnjaka na Ford Chicane i pretrpeo naizgled nepopravljivu štetu. BMW je na kraju uspeo da popravi automobil i vrati timskog kolegu Sheldona van der Lindea na stazu u poslednjem satu, ali automobil nije klasifikovan jer nije završio potrebnih 70% distance.

#83 privatni Ferrari, koji je vodio veći deo trke u subotu i bio u igri za pobedu u ranim jutarnjim satima, na kraju je odustao zbog tehničkih problema u 20. satu, zbog dima koji je izlazio iz prednjeg dela automobila.

#3 Cadillac i #4 Porsche su bili među šest Hypercar učesnika koji nisu bili klasifikovani.

 

Porsche trijumfovao u novoj LMGT3 klasi

Porsche je osvojio još jednu WEC pobedu u LMGT3 klasi, pošto su Richard Lietz, Yasser Shahin i Morris Schuring slavili u #91 Manthey EMA 911 GT3 R.

Pobeda u klasi svodila se na direktnu borbu između Manthey Porschea i #31 WRT-a Augusta Farfusa, Sean Gelaela i Darrena Leunga u završnoj fazzi, dok su brojni vodeći kandidati ispali iz različitih razloga.

Gelael je uspeo da preuzme vođstvo trke kada je kiša ponovo počela da pada, nešto više od dva sata pre kraja, ali fabrički vozač Porschea Lietz nije imao problema da pretekne svog rivala na putu ka Indianapolis kivini, čime je #91 ekipa odnela prvu ikada LMGT3 pobedu na Le Mansu.

Sestrinska #92 Manthey PureRxcing ekipa je takođe bila u borbi za pobedu veći deo trke i zapravo je vodila klasu kada je Klaus Bachler bio primoran da automobil vrati u garažu zbog  problema sa elektronikom.

Proton Competition je zauzeo treće i četvrto mesto sa svoja dva Ford Mustang GT3, #88 automobil Dennisa Olsena, Giorgio Rodea i Mikkela Pedersena završio je ispred Christophera Miesa, Bena Tucka i Johna Hartshornea u sestrinskom vozilu.

Sva tri McLaren 720S GT3 automobila, uključujući mašinu Inception Racinga, koji je osvojio pol poziciju, pretrpela su niz problema u nedelju, što ih je ostavilo van konkurencije.

United odneo neočekivanu pobedu u LMP2 klasi

LMP2 trofej je pripao #22 United Autosports ORECA Olivera Jarvisa, Bijoy Garga i Nolana Siegela, pri čemu je Siegel preuzeo vođstvo od vozača #28 IDEC Sporta Reshada de Gerusa u 22. satu.

IDEC Sport tim i #34 Inter Europol Oreca su prethodno uživali u dugoj borbi u nedelju, sa #10 Vector timom, koji su takođe bili u igri posle podne pre nego što je kiša ponovo poremetila poredak u LMP2.

Na kraju, prošlogodišnji tim pobednika Inter Europol osvojio je drugo mesto sa Clementom Novalakom, Jakubom Smiechowskim i Vladislavom Lomkom, dok je IDEC Sport pao na treće mesto u klasi.

Kasno izletanje za #10 Vector ORECA automobila je doprinelo padu Patricka Pileta, Ryana Cullena i Stephanea Richelmija na peto mesto iza #183 AF Corse ekipe Francoisa Perroda, Bena Barnicoata i Nicolasa Varronea, koji su vodili u nedelju u zoru.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

Zapratite nas

3 Comments

  • Udaris u temenu krivine suparnicki auto, okrenes ga i on izgubi ko zna koliko vremena…. i kazne te sa 5s! U trci od 24h…

    • Izvini, Tojota je ta koja je skrenula u Ferari, Hartli je idijot samo tako a BMW je morao da se skloni Kubici jer ga je obilazio za krug. Mislim ljudi, gledajte trku i ne mlatite više gluposti…

Leave a Reply