Please assign a menu to the primary menu location under menu

Istorija

1953: Ascari u dominantnom Ferrariju brani titulu

Alberto AscariAlberto Ascari - šampion Formule 1 1953.

Alberto Ascari je uspeo da odbrani titulu svetskog šampiona sa Ferrarijem, u drugoj i poslednjoj sezoni gde su važila pravila iz Formule 2. Međutim, Fangio se vratio trkama sa Maseratijem i nagovestio četvorogodišnju dominaciju “el Maestra”.

Fangio se oporavio i bio je spreman da se vrati trkama početkom 1953. godine. Izgledalo je da će Argentinac i Maserati ozbiljno ugroziti dominaciju Ferrarija. Fangiu se u Maseratiju pridružuju dva zemljaka, Gonzalez i Onofre Marimon. U međuvremenu, Hawthornove performanse u Cooperu iz prošle godine nisu prošle ne zapaženo, i Britanac prelazi u Ferrari, gde vozi pored Ascarija, Farine i Villoresija.

Start VN Argentine 1953.
Ascari i Fangio predvode kolonu na startu VN Argentine

Odlaskom Hawthorna, Cooper timu je nedostajala vozačka podrška, a jedini pravi konkurent italijanskom timu je bio Gordini. Po prvi put karavan Formule 1 se našao van Evropskog kontinenta. Prva trka je vožena u Buenos Airesu u Argentini. Nažalost, trka će ostati zapamćena po nedisciplinovanim gledaocima, a Farina je bio uključen u tragičan incident, kada je pregazio dečaka koji je pretrčavao stazu.

Devet ljudi je poginulo u haosu koji je usledio. Ovo su bili prvi smrtni slučajevi u Formuli 1.

Juan Manuel Fangio, Giuseppe Farina i Onofre Marimon
Juan Manuel Fangio, Giuseppe Farina i Onofre Marimon u Monci

Na VN Argentine Ferrari je ostavario dvostruku pobedu sa Ascarijem na prvom i Villoresijem na drugom mestu. Debitant Marimon je trku završio na trećem mestu. Hawthorn je veoma mirno odvozio trku i došao do četvrtog mesta, dok je lokalni heroj, Juan Manuel Fangio, bio na drugom mestu, pre nego što je odustao. Maseratijev novi automobil je bio spreman za Zandvoort. Pokazao je dobar tempo, ali Ascari i Farina donose Ferrariju još jednu dvostruku pobedu, dok treće mesto pripada vozačima Maseratija, Bonettu i Gonzalezu. Fangio je morao da odustane od trke zbog polomljene zadnje osovine.

Alberto Ascari
Alberto Ascari vodi po kiši na Silverstonu

U Belgiji na stazi Spa, Maseratiji su bili na vodećim pozicijama. Gonzalez i Fangio su bili na pozicijama 1-2, sve dok nisu bili primorani da napuste trku. Ascari je bio na pravom mestu u pravo vreme i došao do pobede, njegove devete uzastopne pobede. VN Francuske se vratila na stazu Reims. Nakon šestog startonog mesta, Hawthorn pobeđuje. Nakon senzacionalnog duela sa Fangiom, Britanac ostavaruje prvu pobedu u karijeri, a takođe je i postao prvi Britanac koji je pobedio na trci Formule 1.

Juan Manuel Fangio
Fangio vodi na startu VN Nemačke na Nirburgringu

Hawthorn nije mogao da ponovi uspeh iz Francuske na VN Velike Britanije gde je Ascari bio potpuno nedodirljiv. Fangio je vozio veoma brzo i uspeo da završi ispred Farine, Gonzaleza i Hawthorna. Na Nirburgringu Ascari je ponovo bio dominantan, ali je već na samom startu izgubio prednji točak. Odmah je otišao u boks i preuzeo Villoresijev bolid koji se nalazio na četvrtom mestu. Farina uspeva da dođe do pobede na Nurburgringu, ispred Fangija i Hawthorna. Ascari je u 15. krugu morao da odustane od trke jer je na njegovom novom automobilu eksplodirao motor.

Alberto Ascari
Alberto Ascari u svom bolidu na VN Holandije u Zandvoortu

Ascari je svoju drugu titulu osigurao na predposlednjoj trci u Švajcarskoj, koja nije bila nimalo laka. Fangio je bio lider trke ispred Ascarija, sve dok ga nije zadesio problem na menjaču i motoru, Ascari prelazi na lidersku poziciju, ali pada na četvrto mesto zbog problema sa menjačem. Sa četvrtog mesta vozeći Ferrari na limitu, Ascari dolazi do pobede, a na drugom i trećem mestu su se našli, Farina i Hawthorn.

Maseratiju su pobede tokom sezone konstantno izmicale, ali na zadnjoj trci sezone u Italiji na stazi Monza, Maserati je došao do pobede, ali zahvaljujući okolnostima. Posle velike borbe Ascari je išao ka pobedi, međutim u poslednjem krugu u krivini Parabolika se iznenada okrenuo i sudario sa Marimonom. Farina je bio primoram da skrene na travu kako bi izbegao sudar, a u tom momentu iz oblaka prašine, Fangio je izašao kao pobednik. To je bila njegova prva pobeda, još od 1951. godine.

Leave a Reply