Dužina staze: 5.419 m
Broj krivina: 25
Broj trka: 5
Rekord kruga: 1m36.975s – Sebastian Vettel, Red Bull (2011)
Jedna od najmlađih staza u F1, ulična staza koja kao i Monako nije praštala greške. Ugovor je potpisan 1. Juna 2007. godine i staza je trebalo da bude u kalendaru F1 naprednih 7 godina.
Velika popularnost Fernanda Alonsa koji je 2005. i 2006. osvojio šampionat navela je šefa F1 Bernie Ecclestonea da uvede u kalendar još jednu stazu koja će se voziti u Španiji. Izgled staze, kao i prateći objekti na njoj, povereni su Nemačkom arhitekti Hermanu Tilkeu. Zvaničan izgled staze je prvi put objavljen 19. juna 2007. godine od strane ministra za saobraćaj Valensije Maria Floresa.
Staza je prvi put korišćena u julu 2008. kada je ugostila Španski F3 šampionat i Internacionalni GT šampionat. Prva upotreba staze za VN Evrope Formule 1 bila je 24. avgusta 2008.
Staza je bila duga 5.419 m i imala je ukupno 25 krivina – 11 desnih i 14 levih. Procenjeno je da bi najveća brzina mogla da iznosi oko 323 km/h i da će krug trajati oko 1m38s.
Staza u Valensiji nije bila tako uska kao Monako, ali je preticanje bilo veoma teško kao u Kneževini. Nico Hulkenberg je imao odlično zapažanje kada je rekao da staza uprkos uličnoj konfiguraciji ima dosta proširenja na kojima se može izleteti sa staze, a ne udariti u zid ili ogradu.
Staza je pretrpela mnoge kritike od strane vozača koji su se žalili da na stazi nema mesta za preticanje, što govori i podatak da je u prve 3 održane trke na ovoj stazi bilo svega 4 preticanja (nijedno 2009.). Da stvar bude gora, mesta za prepravke na stazi je bilo jako malo, tako da je problem preticanja ostao prisutan i u narednim godinama, mada je situaciju malo popravilo uvođenje DRS sistema 2011. godine.
Najbolja trka je viđena 2012. a to je ujedno bila i poslednja na ulicama ovog španskog grada. Bilo je dosta preticanja, preokreta i udesa i to je ujedno bila i jedna od najboljih trka sezone.
Ipak, staza je i pored toga bila na klimavim nogama i u jednom trenutku je postojala mogućnost da se ona i staza Katalunja u Barseloni smenjuju kao domaćini Velike Nagrade Španije. Dogovor međutim nije postignut, a Valensija je nestala sa kalendara, dve godine pre isteka originalnog ugovora.
U 5 godina trkanja na ulicama Valensije je viđeno 4 različita pobednika. Felipe Massa je bio prvi osvajač pol pozicije i prvi pobednik trke na ovoj stazi 2008.
Sledeće godine je trijumfovao Rubens Barrichello u Brawn GP-u, a onda su usledile dve uzastopne pobede Sebbastiana Vettela, koji je jedini vozač koji je na ovo stazi slavio dva puta.
Poslednji pobednik VN Evrope u Valensiji je bio Fernando Alonso u Ferrariju 2012. nakon starta sa 11. mesta, a uz njega su se na podijumu našli Kimi Raikkonen i Michael Schumacher – svi bivši vozači ekipe iz Maranela.