Staze

Kina – najveće tržište

Kina nije bila domaćin od očetka pandemije

Dužina staze: 5.451 m

Broj krivina: 16

Broj trka: 16

Rekord kruga: 1m31.095s – Sebastian Vettel, Ferrari (2018)

2002. godine objavljeno je da će staza u Šangaju ugostiti timove i vozače F1 2004. na novoj stazi čiji je konstruktor Herman Tilke. Troškovi izgradnje isnosili su neverovatnih 240 miona dolara, ali rezultat toga je staza sa jednim od najbržih kompleksa krivina u kalendaru F1. Krivina od 270* napravljena je po uzoru na Istambul Park i prolazi se punim gasom.

Sa šefom komercijalnih prava Berniem Ecclestonom potpisan je ugovor na 7 godina, a prva VN Kine u Šangaju održana je 26.09.2004. Prvu pol poziciju kao i prvu pobedu na ovoj stazi ostvario je Brazilac Rubens Barikelo u Ferrariju.

Ukosnica, krivina 14 na kraju zadnjeg pravca
Pogled na glavni pravac za tribina

 

 

 

 

 

 

 

U kratkoj, ali zanimljivoj istoriji VN Kine, organizatori se mogu pohvaliti činjenicom da je na svakoj trci do sada održanoj pobedio drugi vozač. Ova staza je takodje ostala u pamćenju kao staza na kojoj je Michael Schumacher ostvario svoju poslednju pobedu u F1.

Trka nije vožena 2020. i 2021. zbog izbijanja epidemije koronavirusa u ovoj zemlji, koja se kasnije proširila na ceo svet. Postojao je plan da se trka vrati već u 2021, ali je povratak na kraju zakazan za 2022. u standardnom aprilskom terminu.

Međutim, organizatori su iz predostrožnosti još u prvoj polovini 2021. otkazali trku za 2022. i tada su mnogi počeli da sumnjaju da li će se Kina uopšte vraćati na kalendar. Ipak, u novembru 2021. je potpisan novi ugovor sa Formulom 1 kojim se garantuje mesto na kalendaru do 2025. a trka bi trebalo da se vrati 2023.

Najuspešniji tim na ovoj stazi je Mercedes sa 6 pobeda, dok Ferrari ima 4, McLaren ima 3, Red Bull 2, a Renault 1.

Ostavi komentar