Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

SF-25 je zaista gotovo potpuno nova mašina

Ferari je na F1-75 događaju predstavio kolor šemu za sezonu 2025, a malo nakon toga su na svom sajtu objavili i prve slike potpuno novog bolida, SF-25, koji će svoju prvu vožnju imati danas na stazi Fjorano pre nego što krene za Bahrein.

Naziv bolida, SF-25, prati obrazac iz prethodne dve godine i naglašava stabilnost pravila. Ovo je 71. bolid Formule 1 koji je Ferrari konstruisao, a ujedno i četvrti iz druge generacije bolida s efektom tla, koja je startovala 2022. godine.

Međutim, SF-25 je potpuno novi automobil sa drugačijim tehničkim rešenjima u odnosu na prethodne modele. Prva promena spreda, koju je tim uveo na čelu sa Loikom Serom, odnosi se na prednje oslanjanje, koje je sada u pull-rod konfiguraciji. Ipak, čini se da je Ferari ovde ostavio prostora za promene i čini se da su neki delovi čak obrisani kroz Photoshop, tako da ćemo pravu stvari videte tek kada dobijemo konkretnije slike sa testova.

Prikazano prednje krilo je u konfiguraciji od prošle godine i tu se svakako očekuju promene u Bahreinu.

Zatim imamo ograde koje izlaze iz poda uz bokove kokpita koje podsećaju na stare bočne panele u prošloj generaciji bolida koji su bili poseban element. Ferari je ovo rešenje koristio na F1-75, ali je prošle i pretprošle godine imao drugačije prioritete na ovom delu bolida.

Bočni usisnici su potpuno redizajnirani. Sada su mnogo uži i umaju “P” profil, kao što smo videli na slikama novog Meklarena. Sama konstrukcija usisnika kao i ceo kokpit su pomereni unazad, dok se od gornje ivice otvora prema napred proteže krice, slično onom viđenom prošle godine kod Red Bula i Meklarena. Ovaj deo u kombinaciji sa veoma kompleksinim dizajnom retrovizora je tu da precizno usmerava vazduh oko i preko bokova.

Poklopac motora više nema takozvano ajkulino krilce već se sada na ovom delu za zadnje strane nalaze sitni otvori, dok iz profila sve izgleda kao da ima stepenasti oblik.

Zadnje krilo ima potpuno novi V oblik i izmenjenu geometriju, dok je dizajn sa jednim nosećim stubom u sredini zadržan.

Ferari je objasnio da je cilj ove promene u arhitekturi bilo poboljšanje protoka vazduha oko automobila, kao i stvaranje većeg prostora za dalji razvoj aerodinamike, koji je u prethodnoj verziji bio praktično iscrpljen.

Kako su pravila u vezi sa njegovom arhitekturom zamrznuta od 2022. godine, pogonska jedinica ne donosi tehničke inovacije. Ipak, Ferari je istakao da je stabilnost pravila omogućila fokusiranje na dalju optimizaciju strategije korišćenja pogonske jedinice, s ciljem da se prilagodi svakoj trkačkoj situaciji i izvuče maksimum performansi.

Što se tiče spoljnog izgleda, dizajn bolida je značajno izmenjen, kombinujući elemente prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, uz izražavanje stila, snage i tradicije. Tamnija mat nijansa crvene boje za 2025. godinu odražava decenije trkanja i vuče inspiraciju iz intenzivnijih tonova iz ranih dana Skuderije, dok upečatljiva bela traka pod oštrim uglom, kako tim kaže, simbolizuje dinamiku i viziju okrenutu ka budućnosti.

SF-25 će danas imati svoju prvu vožnju na stazi Fiorano, iza zatvorenih vrata, gde će preći do 200 kilometara tokom prvog testiranja, neposredno pre nego što krene u Bahrein na jedini predsezonski test, koji će se održati od 26. do 28. februara.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.

4 Comments

Leave a Reply