Od kada je potpisao novi ugovor sa Red Bulom, Serhio Perez je nestao. Taman kada smo mislili da je zaradio ono što je i zaslužio, Čekova sezona postala je prava agonija. Od kada je stavio paraf na novi ugovor sa austrijskom ekipom, Meksikančev najbolji plasman je šesto mesto, dok u čak četiri navrata trku nije ni završio. Tokom godine delovalo je da još uvek ima prostora za njega da povrati formu i donekle popravi utisak, ali su dobri rezultati izostali čak i na stazama koje mu prijaju i gde je u prošlosti prikazivao odlične vožnje, pa i pobeđivao. (Baku i Meksiko). Tako je slika oko Meksikanca ove sezone prilično tmurna i vrlo je moguće da svedočimo njegovoj poslednjoj sezoni u Formuli 1.

Ako je postojao kredit koji je kod čelnih ljudi imao zbog uglavnom odličnih vožnjih u celom dosadašnjem mandatu, on je odavno potrošen. Čeko je, istina, imao važnu ulogu u svrgavanju s prestola Luisa Hamiltona, a tokom Maksove dominacije u 2022. i 2023. nije dao povod za bilo kakvo preispitivanje njegovog mesta u ekipi. Svoju ulogu drugog vozača svesno je prihvatio i zaista je igrao onako kako je timu bilo potrebno. Uvek ,,raspoložen” za saradnju i ustupke prema Maksu, retko kad nepromišljen u svojim odlukama, plus je za ostanak u ekipi, te Red Bulu sigurno prija da zna kako u Perezu ima vozača koji se gotovo nikada nije isticao ili ,,iskakao” iz šablona očekivanog.
S druge strans činjenica je da je ova sezona za Red Bul bačena, kada je reč o drugom sedištu. Sada je jasno da je ekipa propustila priliku da nekome od mlađih vozača da priliku, što bi zasigurno bila velika škola za nekog manje iskusnog. Ali ko je opet mogao očekivati ovako drastičan pad Meksikanca. U konstruktorskom šampionatu Red Bul je već dugo van domašaja titule, pa je tako i timski uspeh izostao ove godine, što možda sugeriše da je ekipa pogrešila i kada Pereza nije otpustila u sredini sezone kada je bilo pokrenuto pitanje o njegovoj sudbini. Tada je ,,preživeo”, ali deluje da su mu sada šanse vrlo male. U tom periodu su se pojavile spekulacije o tome kakve su klauzule ugovora između Meksikanca i Red Bula, ali nikada nismo dobili zvaničnu potvrdu bilo kakvih jasnih uslova novog dogovora.
Bitno je napomeunti da Serhio sa sobom donosi i velike sponzore, među kojima je najjača podrška Čekovog sunarodnika poznatog medijskog magnata Karlosa Slima, koji je jedan od najbogatijih ljudi na svetu, te da je to jedan (verovatno i jedini) od argumenata koji ga zadržavaju u sedištu. Da li će to biti dovoljno da ova priča dobije obrt, ostaje da se vidi. Interesantna je i Slimova izjava da Perez ima ugovor i da mu nije jasno zašto bi postojao bilo kakav znak pitanja oko njegove budućnosti. Nije ni potrebno reći da bi u slučaja otkaza, Slim odustao od sponzorisanja tima. Iz ekipe najavljuju da će se odluka o budućnosti tima, odnosno Čeka, donositi dan nakon trke u Abu Dabiju, kada svi relevantni činioci budu seli za sto. Da li je to zapravo uvijena medijska poruka da je odluka već donesena, te da je Čeko već bivši vozač ekipe, ostaje da se vidi, ali svakako da to ne bi bilo ni malo čudno. Horner je u međuvremenu izjavio kako bi Čeko trebao sam da donese zaključke, što je možda najjasniji signal čemu su u ekipi bliži.
Prema izveštajima koji dolaze, najbliži da ga zameni je Lijam Loson, Novozelanđanin koji je ove godine probio led u sestrinskoj ekipi. Naravno potpuno logično u konverzaciju za sedište ulazi i njegov nešto iskusniji timski kolega Juki Cunoda, koji je tokom godine imao oštrije izjave o tome kako Red Bul tretira svoje vozače. Japanac jeste bolji i rezultati su tu vrlo jasni. Popravio je svoje nastupe u kvalfiikacijama, ali i postao bolji u kontroli emocija što je možda još važnije. Ipak i pored toga vrlo je realno da austrijska ekipa ne da priliku Cunodi i tako ga ostavi na čekanju. Lijam Loson je u svega nekoliko nastupa uspeo da skrene pažnju na sebe spremnošću da se trka, ali i sportskom drskošću, što u Red Bulu čini se znaju posebno da cene. Franko Kolapinto je prvo zasenio sve, a potom je verovatno podlegao pritisku. Argentinski novajlija se takođe dovodio u vezu sa Red Bulom, ali je Hornerova izjava izgleda stavila tačku na bilo kakvu mogućnost saradnje. Ono što svakako ne ide u prilog Čekovim potencijalnim zamenama je to što su male šanse da će dati na sebe, te praktično biti u Maksovoj službi u meri u kojoj je on to umeo da radi.
Ukoliko Abu Dabi bude njegova poslednja trka u Red Bulu, Serhija Pereza ćemo imati i te kako po čemu da pamtimo. ,,Ministar odbrane” je umeo da prikaže klasnu vožnju i zasija sa šest pobeda i ukupno 39 plasmana na pobedničko postolje što jeste legat vredan poštovanja. Ukoliko se ipak ispostavi da ovo nije njegova završna reč u Formuli 1, nećemo ništa novo reći kada kažemo da će morati da se poboljša. I to drastično.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.
Slazem se za Hulka. Toliko puta je prosao ispod radara…
Šteta za Hulka.
Alpina u koroni sedi u kafiću ,treba nam zamena .
Dolazim puf super vrema..
Hulk ove godine vrlo dobar.
Nikad prava prilika.