Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Sainz predvodio Ferrari na prvom treningu u Meksiku

foto: twitter.com/ScuderiaFerrari

Svi vozači želeli su da na najbolji način iskoriste ovu sesiju jer ih je popodne očekivao test Pirrelijevih guma.

Još pre početka treninga stigla je najava da ćemo imati čak pet izmena u vozačkim postavama. Nyck de Vries ponovo je dobio šansu u Mercedesu a ovoga puta menjao je Georga Russella, Liam Lawson je dobio šansu umesto Yukija Tsunoda u AlphaTauriju, Logan Sargent ovoga puta menja Alexandera Albona u Willimasu, Piietro Fittipaldi voziće u Haasu umesto Kevina Magnussena i Jack Doohan našao u bolidu Estebana Ocona u Alpinu. Temperatura staze pre sam početak bila je visokih 46 a vazduha pristojnih 24 stepeni.

Od rane faze treninga vozači su krenuli sa akcijom na stazi a posle par minuta Max Verstappen imao je najbolje vreme od 1m23.292s sa tvrdim gumama. Lawson se odmah požalio na kvar sa kočnicama a svi vozači su u uvodnim delu sesije koristili upravo najtvrđu komponentu gde su čak njih 17 u prvih deset minuta postavili merena vremena. Holanđanin je ubrzo popravio svoj učinak na 1m22.291s i tako bio za 4 desetinke ispred svog timskog kolege dok Sebastian Vettel, Charles Leclerc i Liam Lawson su bili u garažama.

Na 20 minuta od početka Sainz je ostavio vreme sa kojim je došao do trećeg mesta ali sa zaostatkom nešto manjim od pola sekunde za vodećima u momentima kada je većina vozača ostišla nazad u garaže. Španac se tako vratio u pitlejn posle čega su njegovi mehaničari krenuli sa radom na bolidu ali se po prvi put na stazi pojavio njegov timski kolega. Leclerc je za ovu priliku ima meke pneumatike sa kojim je izbio na čelo – 1m21.546s. Upravo od polovne sesije među svima bila je zastupljenija najmekša komponenta zbog čega su vremena krugova značajno bila bolja. Vozač Ferrarija je popravio svoj učinak na 1m20.753s, Norris je bio drugi sa 0.367s zaostatka a Bottas treći (+0.437s). Na polovini sesije beležimo i jedno okretanje Maxa Vesratppena u brzom krugu na 11. krivini kada je oštetio pneumatike ali je uspeo da nesmetano nastavi dalje.

Carlos Sainz je imao mnogo bolji krug koji mu je omogućilo da dođe do prvog mesta 1m20.707s. Guanyu Zhou imao je problema da ubaci bolid na izlazsku iz pitlejna gde je stao da provežba start, pa su redari morali da ga odguraju nazad u pitlejn. Na 22. minuta do kraja izbečena je crvena zastava jer je na drugoj krivini stao Pietro Fittipaldi kome je tim odmah po izlasku iz pitlejna rekao da zaistavi bolid.

Pauza nije dugo trajala a kada je izbačeno zeleno svetlo na satu je ostalo još 17 minuta do kraja.  Velika većina vozača požurila je sa povratkom na stazu i to sa mekim pneumaticima, osim Sainza koji je rešio da stavi tvrdu gumu.  Od tada krenulo je testiranje trkačkog tempa a pored Španca u Ferrariju još nekoliko vozača odlučilo se da nosi najtvrđu komponentu. Na 4 minuta do kraja Liana Lawsona su izdale kočnice zbog čega je morao da parkira svoj AlphaTauri na sekciji kod stadiona a sudije su izbecile crvnu zastavu. Na ovakav način se zvaršio prvi trening na kome je najbolje vreme imao Carlos Sainz ispred Charlesa Leclerca i Sergia Pereza. Četvto mesto pripalo je Maxu Verstappenu, peto Lewisu Hamiltonu, šesto Fernandu Alonsu, sedmo Valterriju Bottasu. U prvih deset bili su još i Norris, Gasly i Vettel.

Rezultati prvog treninga za VN Meksika:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply