Budućnost ova tri tima je pod velikim znakom pitanja usled finansijskih posledica prouzrokovanih pandemijom korona virusa.
Renault je gotovo sigurno završio svoju priču u F1
Sudbina Renaulta bi mogla da bude poznata već sledeće nedelje, a čak je i francuski ministar finansija Bruno Le Maire potvrdio da je kompanija u velikim problemima i da bi mogla da nestane.
Kao mere se pominju prekid proizvodnje nekoliko modela, zatvaranje fabrika, a pominje se da bi samo strateški partner Nisan mogao da podeli 20000 otkaza.
Među fabrikama koje se pominju kao kandidati za zatvaranje je i ona u Flinsu severno od Pariza.
„Fabrika u Flinsu ne sme da bude zatvorena. To je zvaničan stav naše vlade, koja je i većinski vlasnik Renaulta“, izjavio je Ministar finansija Le Maire.
Francuska vlada i Nisan drže po 15% udela, a država trenutno razmatra da Renaultu pozajmi od oko 5.4 milijarde dolara.
Odobrićemo pozajmicu kada budemo jasno znali strategiju Renaulta za budućnost. Želimo da Renault bude produktivniji i da proizvodi još više vozila, pre svega električnih i to u Francuskoj“, dodao je Le Maire.
Budućnost Renaultovog F1 tima je pod znakom pitanja već neko vreme. Kompanija je lobirala da se u Formulu 1 uvedu hibridni motori, međutim, nikada nisu u potpunosti ovladali novom tehnologijom. Od 121. trke, Renaultovi agregati su trijumfovali svega 12 puta, dok je fabrički tim nakon pozitivne 2018. pao iza McLarena u 2019.
Renault je ranije svoje agregate prodavao Red Bullu i Toro Rossu, ali su oni postepeno prešli na Hondu. Trenutno je jedini kupac McLaren, ali oni prelaze na Mercedesov motor od 2021, što bi značilo da bi fabrički tim jedini koristio svoj motor. U prethodnih desetak dana smo videli i da je Ricciardo pronašao novi angažman od 2021.
Jedno vreme su se vodili pregovori o spajanju sa Fiat Chrysler grupom, ali je taj plan propao prošle godine.
Francuski proizvođač će svoje planove predstaviti sledećeg petka, a sve ukazuje na to da će F1 tim biti ugašen.
McLaren u problemima
Jutros se pojavila informacija da je McLaren objavio da im je neophodno bar 280 miliona evra kako bi se izvukli iz krize prouzrokovane pandemijom korona virusa. Kompanija je imala veliki pad prihoda, što zbog Formule 1, što zbog loše prodaje svojih sportskih automobila u doba krize.
Plan McLarena je bio da pozajmi svoje istorijske bolide i glavnu zgradu, ali do toga izgleda neće doći. Nešto slično je već viđeno 2017. kada su investiitori otkupili ugovor tadašnjeg šefa tima i vlasnika kompanije Rona Dennisa.
Aston Martin pod pritiskom
McLaren nije jedina britanska auto moto kompanija koja se muči zbog globalne krize. Aston Martin se takođe nalazi u očajnoj poziciji. Kompanija nije bila u baš dobrom položaju ni pre krize i polagala je velike nade u svoj prvi SUV model koji je podstaknut investicijom Lavrenca Strolla trebalo da ih vrati na pravi kolosek. Tek ostaje da se vidi da li će u tome i uspeti.
Vesti kao i ostale novosti od sada možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog.