Trke i testiranja

Pjastri ubedljiv na prvom i jedinom treningu u Belgiji

Oscar PiastriOscar Piastri, McLaren, VN Belgije 2025. / foto: x.com/McLarenF1

Meklaren je svoj bolid podesio za brzinu u krivinama i to im se na slobodnom treningu isplatilo.

Za ovaj vikend na stazi Spa Frankoršamp najavljeno je veoma nestabilno vreme, ali su timove i vozače na prvom treningu dočekali sunce i idealni uslovi za pripremu.
S obzirom na to da je vikend u Belgiji ove godine sprint format, na stazi se odmah stvorila velika gužva. Nekoliko timova donelo je nove delove, pa je i to trebalo testirati i maksimalno iskoristiti jedini sat koji je na raspolaganju za trening.

Na početku su uglavnom bile u upotrebi tvrde gume, sa nekoliko izuzetaka — jedan od njih bio je Verstapen, koji je držao najbolje vreme od 1m45.545s, dok je Lekler na tvrdim gumama bio četiri desetinke iza, na drugom mestu.
Ubrzo nakon toga, ispred Leklera su se ugurali Antoneli, Noris i Okon, dok je Pjastri vozio 1m44.979s na stazi koja se sve više ubrzavala. Ono što je, međutim, u tim trenucima bilo uočljivo jeste da je Meklaren u prvom sektoru bio komično spor u odnosu na Red Bul, koji je bio i šest desetinki brži, ali je sve vreme nadoknađivao u drugom sektoru, gde dominiraju krivine.

Verstapen je potom uspeo da sastavi odličan krug i vozi 1m44.236s, što je bilo pola sekunde brže od Pjastrijevog novog pokušaja, dok je Noris zaostao još jednu desetinku.
Cunoda je u tom trenutku bio peti iza Leklera, ali sa preko osam desetinki zaostatka za timskim kolegom. Ipak, na drugo mesto izbio je Okon, niotkuda, sa samo 6 stotinki zaostatka za svetskim šampionom.

Nešto pre polovine sesije, Lekler je bio na čelu na tvrdim gumama sa vremenom 1m44.148s. Cunoda je popravio svoje vreme i skočio na peto mesto, dok je Hamilton takođe napredovao i bio četvrti, dve desetinke iza Leklera.
Pjastri se potom približio Lekleru na samo 5 hiljaditinki nakon kruga u kojem je u prvom sektoru zaostajao desetinku, dok je u drugom bio preko dve desetinke brži. To je dodatno potvrdilo teoriju da se Meklaren fokusirao pre svega na brzinu u krivinama.

Sredinom sesije svi su se još jednom vratili na stazu sa setom guma kojim su i započeli sesiju. Izuzetak je bio Kolapinto, koji je montirao meke gume, ali je napravio minimalan napredak u plasmanu. Osim njega, u tom periodu treninga nije bilo većih pomeranja.

Strol je desetak minuta pre kraja montirao meke gume i uspeo je da napravi ogroman skok, vozeći 1m43.112s – punu sekundu ispred Leklera.
Svi su u tim trenucima prešli na najmekšu komponentu, pa je tako Pjastri ubrzo izbio na čelo sa 1m42.123s, dok je Alonso napredovao na treću poziciju.
Lideru šampionata, međutim, u tim trenucima niko nije mogao da priđe. Čak je i Verstapen ostao pola sekunde iza, dok je Lekler bio treći sa još većim zaostatkom.

Rasel je u tom periodu odlučio da testira srednje-tvrde gume i na njima je bio brži i od Verstapena i od Leklera, dok je zaostatak za Pjastrijem iznosio četiri desetinke.
Noris je imao tek deseto vreme nakon greške na samom kraju drugog sektora, a na istom mestu probleme je imao i Berman.

Svi su do kraja treninga pokušali još jednom na istom setu guma. Pjastri je iskoristio zavetrinu iza jednog Mercedesa da popravi svoje vreme na 1m42.022s, dok je Verstapen ostao četiri desetinke iza. Noris je u svom drugom pokušaju bio pola sekunde sporiji od timskog kolege, na trećem mestu.
Četvrti je bio Rasel, ispred Leklera, Antonelija i Hamiltona, dok su prvih deset kompletirali Strol, Alonso i Hađar.

Zapratite nas

Ostavite komentar