Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Pjastri pobedio na izazovnoj i taktičkoj trci za VN Španije

Oscar Piastri, McLaren, VN Španije 2025. / McLaren Media Centre/Rudy Carezzevoli/Getty Images

Vozač Meklarena uspeo je da upiše još jedan trijumf.

Današnja trka na stazi Katalunja ujedno je prva na kojoj će timovi morati da primene izmenjenu verziju prednjeg krila, jer je FIA uvela novu tehničku direktivu. Još juče stigla je potvrda da zbog bolova u ruci i zglobu Lans Strol neće moći da učestvuje. Tako je startni grid izgledao ovako: Oskar Pjastri je bio na pol poziciji ispred Landa Norisa, Maksa Verstapena, Džordža Rasela, Luisa Hamilton, Andree Kimija Antonelija, Šarla Leklera, Pjera Gaslija, Isaka Hađara, Fernanda Alonsa, Aleksandera Albona, Gabrijelea Bortoleta, Liama Losona, Olivera Bermana, Nika Hulkenberga, Estebana Okona, Karlosa Sainza i Franka Kolapinta dok je Juki Cunoda promenio svoja podešavanja što znači da će trku započeti iz pitlejna. Vremenski uslovi bili su topli, pa je tako temperatura vazduha iznosila 29 a staze 50 stepeni.

Svi vozači odlučili su se da startuju sa mekim gumama osim Jukija Cunode koji je montirao medijum komponentu. Oskar Pjastri uspeo je da povede kolonu nakon prve krivine a iza njega našao se Maks Verstapen pa Lando Noris, dok je na četvrtoj poziciji bio Luis Hamilton a iza njega Šarl Lekler. Šeta pozicija pripala je Džordžu Raselu, sedma Andree Kimi Antoneliju, osmi je bio Pjer Gasli, deveti Isak Hađar a deseti Niko Hulkenberg koji se borio sa Fernandom Alonsom. Već do trećeg kruga i upotrebe DRS-a Maks Verstapen počeo je da pritiska Oskara Pjastrija, ali je vozač Meklarena imao odgovor. Dva kruga kasnije Australijanac uspeo je da napravi 2.6s prednosti u odnosu na Holađanina, dok se Šarl Lekler približio svom timskom kolegi nakon čega su ušli u međusobni duel. U 7. krugu Aleksander Albon je morao na servis jer je pre svega bio primoran da zameni svoje prednje krilo koje je oštetio prilikom smaog starta.

Oliver Berman i Juki Cunoda bili su sledeći koji otišli u pitlejn, pa je tako vozač Hasa stavio medijum a vozač Red Bula meku komponentu. U 10. krugu Ferari je naredio svojim vozačima da zamene pozicije, nakon čega je Šarl Lekler prešao na 4. mesto dok je Karlos Sainz posetio mehaničare i stavio meku a Niko Hulkenberg medijum kompoenntu. Krug kasnije novu komponentu meke gume uzeo je i Pjer Gasli a Lando Noris je došao u priliku da napane Maksa Verstapena na prvoj krivini jer se vozač Red Bula žalio da nema prianjanja. Napad je usledio samo krug kasnije gde je Britanac u Meklarenu uspeo da se domogne drugog mesta. Odmah zatim Holađanin ide na zamenu gde je ponovo uzeo meke gume, dok je Fernando Alonso izašao malo sa stze na pesak ali je uspeo da nastavi sa trkom. Franko Kolapinto je bio naredni na servisu ali se Argentinac odlučio za medijum komponentu u 16. krugu Fernando Alonso je učinio isto, u 17. to je sledio i Luis Hamilton a u 18. krugu ovaj trend nastvio je i Šarl Lekler. Liam Loson je bio sledeći jer je u 19. krugu takođe i on preuzeo medijum komponentu, Gabrijele Bortoleto je u naredmom krugu učnio isto, dok je u 21. do mehaničara svartio i Džordž Rasel i montirao medijum pneumatik a sledio ga je i Estban Okon. U 22. krugu na servis je stigao i Lando Noris koji je kao i ostali uzeo ovu medijum komponentu, istu stvar učinio je i Andrea Kimi Antoneli a u 23. krugu sa vodeće pozicije dolazi Oskar Pjastri i čini istu stvar.

Na ovaj način Maks Verstapen je preuzeo prvo mesto gde je imao 5.8s prednosti nad Oskarom Pjatsrijem ali je vozač Red Bula imao meke gume. Andrea Kimi Antoneli je uspeo da na prvoj krivini dođe do 7. mesta jer je u 24. krugu pretekao Pjera Gaslija, dok su Liam Loson i Aleksandar Albon imali duel a i kontant, ali je vozač Rejsing Bula bio uspešniji i uspeo da se domogne 12. mesta. Sa druge strane u 25. krugu Juki Cunoda je ponovo uzeo meku gumu a u 27. krugu Vilijams je pozvao svog Tajlađanina do odardi kaznu stajanja od 10 sekundi. Niko Hulkenberg je u ovim trenucima obišao Pjera Gaslija i dospeo na 9. mesto dok je Aleksander Albon odustao od trke. U 29. krugu Maks Verstapen ide na svoju drugu zamenu guma i uzima medijum pneumatik, gde se na stazu vratio na četvrto mesto ispred Luisa Hamiltona. Liam Loson je sada ušao u duel sa Oliverom Bermanom sa kojim je imao kontakt na prvoj krivini.

Već u ovoj fazi trke moglo se je naslutiti da će aktuelni šampion ići na taktiku sa tri zaustavljanja, ali je u 35. krugu Gabrijele Bortoleto uspeo da obiđe Karlosa Sainza i stigne do 13. pozicije. Španac je krug kasnije otišao na servis, dok je Liam Loson uspeo da obiđe Olivera Bermana i preuzme 10. mesto a Maks Verstapen je na prvoj krivini obišao Šarla Leklera. Britanac u Hasu se odmah odlučio da ode na servis gde se ovoga puta odlučio za nove medijum gume, dok je Karlos Sajnc obišao Frenka Kolapinta a Juki Cunoda je prolaskom Estebana Okona došao do 13. pozicije.

Od 39. kruga vodeći vozači naišli su na gužvu jer su počeli sa obilaženjem zaostalih učenika a Šarl Lekler i Franko Kolpinto su u 41. krugu otišli na servis. Vozač Ferarija je ovom prilikom nastavio da vozi sa medijum gumom dok je Argentinac uzeo meku kompoentu. U narednom krugu Džordž Rasel je bio sledeći a on je ovoga puta rešio da stavi najmekši pneumatik, sličnu stvar u 44. krugu učio je Fernando Alonso, u 45. Esteban Okon dobija medijum gumu, u 46. Juki Cunoda se odlučuje za ponovo meku kompnentu kao i Nico Hulkenberg. 47. krug nam donosi servis Luisa Hamiltona čiji je motiranje prednje desne meke gume išlo nešto sporije. Krug kasnije Maks Verstapen se odlučio za svoj treći servis pa je tako stavio meki pneumatik, odmah ga je pratio Lando Noris koji se odlučio za istu katiku i tako se na stazu vratio ispred Holađanina. U 50. krugu na servis odlazi Oskar Pjastri i Isak Hađar a obojica su se takođe odlučila za meku komponentu a Autsrlijanac je na ovaj način uspeo da zadrži vodeću poziciju.

Vodeća trojka je opet upala u gužvu na stazi, dok je Gabrijele Bortoleto otišao na novi servis i tako i on uzeo meki pneumatik. Borba između Olivera Bermana I Liama Losona omela je Landa Norisa u svojoj vožnji zbog čega se Maks Verstapen približio vozaču Meklarena. Novozelađenin u Rejsing Bulu uspeo je da se nađe ispred Britanca u Hasu i preuzme 11. mesto a ovu situaciju iskoristio je i Fernando Alonso da se pozicionira ispred vozača Hasa.

U 55. krugu na stazu je izbačeno sigurnosno vozilo zbog izletanja Andree Kimija Antonlija, što je iskoristila većina vozača da odradi još jednu zamenu guma. Meklaren je oba svoja vozača pozvao da u istom krugu odarde zamenu i nastvaili su da voze sa mekom gumom, Maks Verstapen se odlučio da stavi tvrdi pneumatik, dok su se iza nalazili Šarl Lekler , Džordž Rasel, Luis Hamilton, Isak Hađar, Niko Hulkenberg, Pjer Gasli i Liam Loson sa mekom gumom. Trka je nastavljena u 61. krugu, Oskar Pjastri je poveo kolonu dok je Maks Verstapen imao loši izlazak iz poslenje krivie što je iskoristio da uz manji kontakt Šarl Lekler da dođe do 3. mesta. Holanđanin nije imao tempa na tvrdim gumama pa se tako branio od napada  Džordža Rasela sa kojim je imao kontakt prilikom restarta na prvoj krivini. Da stvar bude gora, Maksu Verstapenu bilo je naređeno da pusti Džordža Rasela, ali prilikom usporavanja ovaj dvojac imao još jedan kontakt. Ipak, Holađanin u Red Bulu je pred kraj kruga propustio Britanac dok je Nikol Huleknebrg u 65. krugu uspeo da obiđe Luisa Hamiltona i probije se na šesto mesto. U završnom krugu Fernando Alonso uspeo je da obiđe Liama Losona i stigne do 10. pozcije, dok je Oskar Pjastri mirnu trku priveo kraju i pobedio na VN Španije ispred Landa Norisa i Šarla Leklera. Četvrti je bio Džordž Rasel, peti Maks Verstapen, šesti Niko Hulkenberg, sedmi Luis Hamilton, osmi Isak Hađar, deveti Pjer Gasli i deseti je bio već spomenuti Fernando Alonso.

Rezultati trke za VN Španije:

Zapratite nas

3 Comments

    • Na onu primadonu iz limenki kojem je FIA poklonila prvu tilulu, Binoto drugu, Njui treću i Meklaren četvrtu.

  • Gde su sada idolopoklonici Mazgova pitam?!
    Jel se ovako nezrelo ponaša vaš šampion?!
    U njemu čuči nasilnik koji se nikad nije izlečio od kompleksa! Čovek je zreo za psihoterapije!
    A onomad se zaletiše da me prozivaju za Imolu!
    Au kakvi se vi stručnjaci za F1! Sve sami eksperti!

Leave a Reply