Vozač Meklarena je sa pol pozicije došao do svoje nove pobede.
Odavno pre start trke upalili su se svi refelktori na stazi Sakir, što je značilo da pada mrak a samim tim i temperature. Pred sam početak temperatura vazduha iznosila je 27 a staze 32 stepeni. Nakon primenjenih kazni posle kvalifikacija startni grid izgledao je ovako: Oskar Pjastri, Šarl Lekler, Džordž Rasel, Pjer Gasli, Andrea Kimi Antoneli, Lando Noris, Maks Verstapen, Karlos Sajnc, Luis Hamilton, Juki Cunoda, Džek Duan, Oskar Hađar, Fernando Alonso, Esteban Okon, Aleksander Albon, Niko Hulkenberg, Liam Loson, Gabrijele Bortoleto, Lans Strol i Oliver Berman. Zbog velike degradacije pneumatika, Pireli je kao najbržu taktiku izabranu onu sa dva zaustavljanja, odnoso sa startom na mekim gumama koje bi trajale do 16. kruga pa dupli stint na medijum komponenti koje bi se zamenile oko 38. kruga. Zbog toga veliki broj vozača krenuo je baš sa najmekšim pneumatikom osim Šarla Leklera, Luisa Hamiltona, Fernanda Alonsa, Liama Losona i Gabriječe Bortoleta koji su bili na medijum gumi.
Oskar Pjastri je uspeo da povede kolonu isprted Džordža Rasela dok je Lando Noris imao odličan start i odmah došao do trećeg mesta. Šarl Lekler je pao na četvrtu poziciju, Pjer Gasli bio je peti dok je Karlos Sajnc uspeo da napreduje do šestog mesta. Andrea Kimi Antoneli u ovoj fazi trke zauzeo je sedmo mesto, Maks Verstapen je bio tek na osmoj poziciji dok je Luis Hamilton bio deveti ispred Jukija Cunode. Lando Noris je odmah krenuo da stavlja Džordža Rasela pod određeni pritisak jer mu se našao u DRS zoni a isto je to činio Pjer Gasli sa Šarlom Leklerom. U petom krugu Karlos Sajnc je u samo par krivina izgubio dva mesta od strane Andree Kimija Antonelija i Maksa Verstapena, što znači da je vozač Vilijamsa pao na osmu poziciju.
Niko Hulkenberg i Isak Hađar su već u petom krugu zamenili meke i uzeli medijum pneumatike, dok je Lando Noris dobio kaznu dodavanjem pet sekundi zbog lošeg pozicioniranja na startnom gridu. U devetom krugu u duel su upali Luis Hamilton i Karlos Sajnc, pa je tako vozač Ferarija uspeo da se nađe ispred na 11. krivini a koji momenat kasnije istu stvar učinio je i Juki Cunoda. Andrea Kimi Antoneli nastvaio je sa agresivnom vožnjom pa je tako u 10. krugu na 4. krivini pretekao Pjera Galija i došao do petog mesta. Mekleran je u 11. krugu pozvao Landa Norisa na zamenu pneumatika, gde je Britanac odradio svoju kaznu od pet sekundi a pored njega na servis su otišli Pjer Gasli i Maks Verstapen. Vozači Meklarena i Alpina su tada uzeli medijum a aktuelni prvak montirao je tvrdu komponentu. Sledeći je bio Juki Cunoda koji se odlučio za medijum pneumatik, nešto kasnije Andrea Kimi Antoneli je učinio istu stvar. Oba vozača Red Bula su imala određenih problema prilikom servisa jer interni semafor nije radio kako treba. Džordž Rasel se u 14. krugu odlučio da poseti svoje mehaničare i uzeo je medijum gumu a u 15. Oskar Pjastri je učinio istu stvar sa vodeće pozicije. U ovim momnetima trku je vodio Ferarijev dvojac koji je imao medijum komponentu od samog starta.
Andrea Kimi Antoneli je od tada pokušavao da obiđe Maksa Verstapena kome nije polazilo za rukom da se nađe ispred Estebana Okona, dok su Aleksandar Albon i Fernando Alonso tek u 17. krugu svoje meke zamenili za medijum gume. Istu stvar je krug kasnije učinio i Šarl Lekler a odmah zatim i Luis Hamilton. Tako je posle prve zamene pneumatika Oskar Pjastri povratio prvu poziciju ispred Džordža Rasela i Landa Norisa. Šarl Lekler je uspeo da nakon povratka na stazu obiđe Pjera Gaslija i dospe na četvrtu pooziciju. Nakon velikog pritiska Andrea Kimi Antoneli uspeo je da na 4. krivini obiđe Maksa Verstapena i preuzme sedmo mesto. U 22. krugu Luisa Hamilton obilazi Džeka Duana na prvoj krivini i prelazi na deveto mesto a krug kasnije na 11. zavoju ide ispred Maksa Verstapena.
Ferarijevi vozači su u ovim trenucima imali najbolji tempo pa su u 25. krugu uspeli da napreduju, jer je Šarl Lekler obišao Landa Norisa na 4. krivini i došao do trećeg mesta a Luis Hamilton je na prvom zavoju našao se ispred Andree Kimija Antonelija a kasnije i Olivera Bermana što ga je dovelo do šeste pozicije. Maks Verstapen rešio je da u 27. krugu odbaci svoju tvrdu gumu i stavi medijum komponentu, ali je Red Bul odradio nešto duži servis, što je Holnađanin izbacilo na poslednje mesto. Nakon aktuelnog šampiona i Esteban Okon i Andrea Kimi Antoneli su posetili svoje mehaničare, gde se Francuz odlučio sa tvrdu a Italijan za meku komponentu. Pjer Gasli je u 29. krugu otišao po tvrdu gumu a istu stvar učinio je i Džek Duan.
Juki Cunoda se u ovim momnetima nalazio u sendviču Vilijamsovih vozača, dok je Esteban Okon iza sebe pokušavao da zadrži Andreu Kimija Antonelija, ali mu je to sve trajalo do 32. kruga kada je Italijan našao prolaz. Baš tada sudije su izbacile sigurnosni automobil na stazi jer su polomljenji delovi od bolida ostali na prve dve krivine, pa su skoro svi otišli na zamenu guma. Tako je Oskar Pjastri imao medijum gumu, Džordž Rasel meku, Šarl Lekler tvrdu, Lando Noris medijum a Luis Hamilton je takođe imao tvrdu komponentu. U 36. krugu trka je ponovo bila aktivna pa su odmah u borbu upali dvojac Ferarija i Lando Noris, gde je vozač Meklarena morao da vrati poziciju Britancu u Ferraiju jer ga je obišao van staze. Koji momenat kasnije vozač Meklarena uspeo je da regularno obiđe Luisa Hamiltona i tako dođe do petog mesta.
Sudije su rešile da kazne Liama Losona zbog konkatkta sa Nikom Hulkenbergom, dok je Lando Noris uspeo da dosta smanji zaostatak za Šarlom Leklerom. Na 11. krugova do kraja vozač Meklarena je imao jedno jačne kočenje na prvoj krivini ali nije uspeo da se nađe ispred vozača Ferarija. Zbog oštećenja boka bolida Vilijams je pozvao Karlosa Sajnca da ode u garaži i to je bilo prvo odustajanje na ovoj trci. Šarl Lekler je ubrzo opet morao da se brani od napada Landa Norisa, koji je uz pomoć DRS tražio svoju šansu. Ovaj dvoboj trajao je nekoliko krugova ali je vozač Meklarena uspeo da u 52. krugu na četvrtoj krivini nađe ispred vozača Ferarija i pređe na treće mesto. U završnim krugovima Lando Noris je sustigao Džordža Rasela, ali mu to nije pošlo za rukom da se domogne drugig mesta, dok je Oskar Pjastri na kraju uspeo da dođe do nove pobede. Četvrti je bio Šarl Lekler, peta pozicija pripala je Luisu Hamiltonu, šesta Maksu verstapenu koji je u poslendnjem krugu obišao Pjera Gaslija, osmi je bio Esteban Okon, deveti Juki Cunoda i poslednji bod ide Oliveru Bermanu.
Rezultati trke za VN Bahreina:
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.
Svaka cast Pjastriju zasluzio je mnogo vise nego sto mu tim pruza za razliku od placljivka Norisa koji samo kuka i zali se.Direkcija trke je trebala bar 10 sekundi da kazni Norisa za prestum na samom startu a da ne govorimo o otvaranju DRS-a ? Bas da vidim da li ce ga naknadno kazniti ili je pocelo favorizovanje Norisa kao ranije sto su Hamiltona i Sumahera gurali na sve nacine na statu drugih vozaca.
Svaka cast majtore