Vesti

Pireli se na nedavnim testiranjima fokusirao na ponašanje guma prema X i Z modu

Pirellijeve komponente gume / Joerg Mitter/Red Bull Content Pool

Pirelli je nastavio da prikuplja podatke za narednu eru tehničkog pravilnika, koristeći po prvi put aktivne aerodinamičke sisteme na test bolidima, tokom nedavnih testiranja guma u Mađarskoj i Italiji.

Mario Isola je ovom prilikom otkrio je da su modifikovani bolidi korišćeni u ovim sesijama pružili “izuzetno korisne” informacije za razvoj guma i bolje razumevanje propisa koji stupaju na snagu 2026. godine.

“Uspeli smo da testiramo uticaj promenjene aerodinamičke ravnoteže, što je ključni element novih pravila. Ono što nam je bilo posebno zanimljivo bilo je poređenje bolida sa DRS-om samo na zadnjem krilu i verzije sa DRS-om koji se aktivira i na prednjem. Ovaj sistem, koji simulira X ili Z modove predviđene za 2026, omogućio nam je da uporedimo ponašanje guma sa ranijim testovima.” objasnio je Isola.

Pirelli se posebno fokusira na uticaj većih očekivanih maksimalnih brzina na opterećenje novih pneumatika.

“Sve se svodi na pronalaženje pravog balansa: ako je bolid veoma brz, ali stvara veliko opterećenje na gume zbog proklizavanja, gume će trpeti više. U podacima koje smo dobili u junu postoji razlika u performansama od 20% između vodećih timova i onih koji su najmanje napredovali. To je veoma velika cifra.“ naglasio je on.

Mario Isola, Pirelli

Kako dodaje, to bi moglo da poveća broj zaustavljanja u boksu, jer gume neće biti tvrđe naredne sezone.

“Cilj je da vožnja bude spektakularnija sa ovim novim bolidima.” zaključio je Isola.

Zapratite nas

Ostavite komentar