Meksikanac je poveo na startu trke i do kraja nije ispuštao prvo mesto iako je u završnoj fazi bio pod veliki pritiskom Leclerca.
Pre početka trke smo kao i juče pre trećeg treninga imali jak pljusak koji je odložio kompletnu proceduru i otvaranje pit-lejna za pola sata.
Pljusak je stao nešto pre 14:00, kada je trka trebalo da počne, i tada su na stazu izašli redari i mehanizacija kako bi se staza što više očistila od vode.
Sve je konačno bilo spremno za start u 15:05, a timovi su se odlučili za gume za promenjive uslove.
Perez je imao bolji start od Leclerca i preuzeo je prvu poziciju na početku trke, dok je Sainz obišao Hamiltona i došao na treće mesto.
Verstappen je imao problematičan start pošto je izgubio nekoliko pozicija i pao na 12. mesto iza Magnussena koji je imao oštećenje prednjeg krila.
Verstappen je u drugom krugu obišao Magnussena i Strolla za deseto mesto, a vozači Haasa i Aston Martina nisu pružali nikakav otpor.
Razlika na čelu između Pereza i Leclerca je bila oko jedne sekunde, dok su Sainz i Hamilton gubili dosta vremena i imali su prilično veliki zaostatak već nakon par početnih krugova.
U 8. krugu smo videli potpuno nepotrebno vozilo bezbednosti na stazi. Latifij i Zhou su imali kontakt nakon kog se Kinez sklonio na dovoljno dobro i bezbedno mesto da njegov bolid može da se ukloni, dok je Latifi nastavio u pit-lane sa probušenom gumom. Kanađanin je tada i odustao, ali je direkcija trke ipak odlučila da pošalje vozilo bezbednosti na stazu što je najviše pogodovalo Verstappenu koji je do tog trenutka na devetom mestu imao već skoro pola minuta zaostatka za liderima.
Trka je nastavljena u 11. krugu, a Verstappen je već u prvih pola kriga nadoknadio još dve pozicije i popeo se na sedmo mesto.
Na čelu su Perez i Leclerc nastavili da voze u klasi za sebe, dok Sainz i Hamilton ponovo nisu imali šanse da prate taj tempo.
U probleme je oko 15. kruga upao Verstappen koji je neuspešno pokušavao da obiđe Alonsa zbog čega je gubio dosta vremena, ali i performansi u gumama.
Perez je oko 20. kruga pojačao tempo i počeo da beži Leclercu, a staza se nije dovoljno brzo sušila za prelazak na gume za suvo.
U21. krugu se Verstappen konačno oslobodio Alonsa nakon što je Šanac doživeo tehnički problem sa motorom.
Tada je na stazu izašlo virtualno vozilo bezbednosti, a Russell je prvi montirao gume za suvo. Njemu je svakako bilo sve jedno šta će se desiti pošto je startovao sa začelja nakon promene motora, ali je i vrlo brzo postalo jasno da još nije vreme za slikove.
U 26. krugu smo ponovo imali virtualno vozilo bezbednosti nakon što je Albon udario prednjim krajem u zid. On se vratio u boks i odustao, ali je njegovo prednje krilo ostalo na stazi uz sam zid.
Još jednom niko nije koristio priliku da uđe u boks na zamenu guma, a samo par krugova kasnije smo imali još jedno virtualno vozilo bezbednosti kada je motor otkazao i Oconu u drugoj Alpini.
Trka je ponovo nastavljena u 30. krugu bez promena u plasmanu, mada je Verstappen umalo napravio grešku pošto je krenuo prerano i umalo obišao i udario petoplasiranog Norrisa dok su još bile istaknute žute zastave.
U 33. krugu je u zidu završio i Hamilton. On međutim nije izgubio prednje krilo kao Albon i vratio se na stazu tačno između Norrisa i Verstappena.
U tim trenucima su Russellove gume za suvo konačno počele da funkcionišu, a od vodećih je prvi gume menjao Leclerc. Njegov pit-stop je međutim bio dosta spor, a za njim u boks ušao Hamilton da promeni gume i prednje krilo.
Perez Sainz i Verstappen su promenili gume krug kasnije, a odmah nakon toga je na stazu izašlo vozilo bezbednosti nakon što se Tsunoda na slikovima zakucao u zaštitni zid u krivini 10.
Tada su svi promenili gume, a Perez je i dalje vodio trku ispred Leclerca i Sainza, Norrisa i Verstappena, dok je Ricciardo kroz pit-stop preskočio oba Aston Martina i našao se na šestom mestu.
Svi su se odlučili za set srednje-tvrdih guma, a jedini na mekim su bili Ricciardo i Bottas.
Ovaj prekid je međutim potrajao malo duže pošto su redari morali da poprave zaštitni zid gde je Tsunoda izleteo.
Sesija je nastavljena u 40. krugu odnosno 35 minuta pre isteka standardnog dozvoljenog vremena za trajanje trke.
Verstappen je bio strašno agresivan na restartu i pokušao je da napadne Norrisa na kočenju za krivinu 7. On je tom prilikom promašio tačku kočenja potpuno spalio gume zbog čega je morao u boks gde je montirao meke gume, ali i pao u začelje.
U problemima se u narednom krugu našao i Russell koji je preagresivno napao Schumachera, zakačio ga i probušio zadnju levu gumu.
Leclerc je na čelu imao znatno bolji tempo od Pereza i držao ga je na nišanu, a Meksikanac je čak bio i pod istragom zbog nepravilnog restarta nakon vozila bezbednosti.
Potom je vozačima omogućeno i korišćenje DRS-a nakon čega je Perez bio pod još većim pritiskom. U narednim krugovima smo videli fantastično trkanje između njih dvojice. Klizali su blokirali točkove, a Perez se sjajno branio, dok je Leclercu vrlo malo falilo da izvede odlučujući manevar.
18 minuta pre kraja trke je Leclerc napravio jednu grešku zbog koje je pao preko sekunde iza vozača Red Bulla.
Perezu je nakon toga javljeno da je pod istragom zbog čega je pojačao tempo i počeo da vrti najbrže krugove trke, dok su Leclercove gume već bile relativno potrošene.
U poslednjih desetak minuta smo gledali jurnjavu Vettela, Hamiltona i Verstappena od sedmog do devetog mesta, ali niko nije uspevao da izvede manevar.
Dodatna pomoć Vettelu je bio njegov timski kolega Stroll ispred koji je malo usporio i davao DRS četvorostrukom šampionu.
Samo minut ipo pre isteka vremena za trku Hamilton je napravio još jednu grešku kada je otišao preširoko u jurnjavi iza Vettela što je omogućilo Verstappenu da priđe na osmo mesto.
Na čelu Leclercove gume su potpuno popustile u samom finišu što je omogućilo Perezu da stvori prednost veću od pet sekundi koja mu je bila ključna u slučaju da nakon trke dobije kaznu zbog nepravilnog restarta.
Meksikanac je mirno priče trku kraju, a Leclerc je platio cenu za preagresivne manevre i napade na Meksikanca nakon poslednjeg restarta.
Sainz je kompletirao podijum, dok su sjajnu trku imali vozači McLarena na četvrtom i petom mestu.
Šesto mesto je osvojio Stroll, dok je Verstappen u poslednjem krugu obišao Vettela i domogao se sedmog mesta.
Hamilton je završio na devetoj poziciji iza Vettela, dok je poslednji poen osvojio Gasly.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Ja sam vec ranije u jednom mom komentaru vec rekao da je Perez bolji od Maksa I sa ovako mocan bolid da moze da bude prvi kao danas Ali samo u situacii kad Maks nije u igri za prvo mesto na podijumu , ili kad Perezu to dozvoli strucni stab kao sto je to bilo na ovoj trci jer I leptirici znaju da je Perez u Red Bulu vozac br.2, zato ako pogledate trke na koje je Maks na prvoj pozicii Perez nema motiva da se bori I trka jer mu je to zabranjeno I obicno zavrsi od treceg do 7 mesta pa nekad I vise. A Maksa smo videli da kada ima vrhunskog vozaca ispred sebe kao sto je to bilo na ovoj trci sa Alonsom nije mrdnuo a kamoli da pretekne Alonsa koji I sa takvog krsa od Bolida uspeo da ga zadrzi iza sebe cak , mislim 7 krugova I da nije riknuo bolid Alonsa siguran sam da bi ostao iza Alonsa. A takodze mogli smo da vidimo da Maks jos uvek ima stare navike I to se videlo kako je nasilno hteo da pretekne Norisa I tako ga je doveo u velikoj opasnosti sto je bilo na ivici teskog incidenta I ugrozavanje zivota Landa, a na sto je Lando preko radija odmah i to sa pravom reagovao a isto je ucinio I Fetelu kome je bukvalno isekao putanju I to bas u vrlo ostroj krivini pa sva sreca sto je to Fetel navremeno video I jako zakocio I tako se spasio velikog incidenta. ali i izgubio poziciju. Zakljucak svega toga je da kada Maks ne moze nekog da pretekne sportski onda ga pretekne na silu , to je radio celu sezonu Luisu prosle godine pa tako na jednoj trci popeo mu se celim bolidom na krov . E zato kazem to po meni nije sportska Borba, vec pravo nasilno vozenje .