Na stazi Red Bull Ring imaćemo drugačiji format takmičenja.
Za razliku od prošlog vikenda koji je održan u Velikoj Britaniji gde je vreme bilo promenljivo, ovoga puta u Austriji vremenski uslovi biće dosta stabilniji. Tako se za prvi dan vikenda predviđa sunačno vreme sa maksimalnom temperaturom od 20 stepeni.
Drugi dan na Red Bull Ringu imaće nešto manje sunca a više oblaka ali svakako biće topliji jer će temperatura ići i do 24 stepena.
Što se tiče poslednjeg dana vikenda, za jutro se predviđa i kiša koja bi trebala da prestane tokom podneva, što bi značilo da bi mogla da spere sav sloj koji je nanet na površinu staze od guma. Ipak, posle toga očekuje se odblačno vreme sa sunčanim intervalima ali sa temperaturama do 21 stepen.
Posle trke u Imoli, Austrija je predviđena da bude drugi sprint vikend u ovoj sezoni. To znači da će se u petak posle samo jednog treninga voziti odmah kvalifikacije što svakako menja pristup svih timova prema ovom vikendu. Jedna od ključnih razlika biće to što će svi vozači imati prvi trening, odnosno samo 60 minuta testa na stazi kako bi odredili podešavanja za svoj bolid jer se konfiguracije posle toga “zaključavaju” i onda slede tradicionalne kvalifikacije. To znači da posle prve sesije u petak nisu moguće veće izmene na bolidu i podešavanjima. Inače, na stazi svakako najveći izazov su ivičnjaci koji su dosta viši u odnosu na druge staze a ranije su to timovi regulisali podizanjem poda, što na novijoj konfiguraciji bolida nije poželjna opcija. Takođe, ovi ivičnjaci umeju da prouzrokuju i određena oštećenja ukoliko se jače pređe preko njih pa je zanimljivo videti kako će se svi snaći sa automobilima koji se voze praktično zalepljeni za zemlju.
Pirelli je za ovu priliku spremio tri svoje najmekše komponente, što znači da je C5 meka, C4 medijum i C3 tvrda guma. Sama konfiguracija Red Bull Ringa je srednje zahtevna za pneumatike, ali ume da bude abarzivna što utiče na potrošnju samih guma. Zanimljivo je da je rekord kruga na stazi 1m05.619s a vlasnik ovog vremena je Carlos Sainz koji je ovo učinio 2020. godine.
FIA ume da bude izdašna na Red Bull Ringu koji u svojoj konfiguraciji ima 3 pravca i na sva tri je postavila DRS zone. Prva je postavljena 102 metra posle prve krivine a detekcija za nju vršiće se na 160 metara pre ovog zavoja. Druga se nalazi na 100 metara posle treće krivine a detekcije je 40 metara pre ovog skretanja dok je treća smeštena na startno-ciljnom pravcu, odnosno na 106 metara posle 10 krivine a detekcije je na 120 metara pre završnog zavoja.
Što se tiče satnice prvi trening na kreće u petak od 13.30h a istog dana su na programu i kvalifikacije od 17h. Za subotu predviđen je drugi trening koji će startovati od 12.30h a sprint trka zakazana je za 16.30h. U nedelju očekuje nas glavna trka a paljenje zelenih svetala kreće od 15h. Prenos je na Sport Klubu HD.
View this post on Instagram
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.