Trke i testiranja

Noris pobedio na haotičnom otvaranju sezone u Australiji

Lando NorrisLando Norris, McLaren, VN Australije 2025. / foto: x.com/McLarenF1

Sve je delovalo da će Meklaren doći do lake dvostruke pobede, ali je onda jak pljusak na kraju trke promešao karte.

Noćas je tokom trka pratećih serija padala kiša, a neke su čak bile i prekinute crvenom zastavom. Vozače je na glavnoj F1 trci dočekala mokra staza, ali bez padavina. Svi su morali da startuju na intermedijum gumama, a samo je Strol imao plavu kišnu komponentu.

Međutim, kako je krenuo krug za zagrevanje imali smo prvi incident kada je Hađar pri veoma maloj brzini izgubio kontrolu na izlasku iz krivine 1 i udario u zid.

Start je zbog toga pomeren za 15 minuta, a na kraju je odabir guma ostao isti, s tim što je i Strol montirao zelenu komponentu.

Verstapen je odmah na izlasku iz prve krivine uspeo da obiđe Pjastrija i krene u poteru za Norisom. Iza njih je ostao Rasel, ali se Lekler probio dva mesta napred na peto mesto ispred Cunode i Albona.

Međutim Duan je već na izlasku imao incident iz krivine 5 što je na stazu izvelo. Orilo bezbednosti. Međutim, na kraju tog prvog kruga kada je trkanje već bilo suspendovano je kontrolu izgubio i Sajnc u poslednjoj krivini i on je završio u zidu pa su redari imali dupli posao.

Staza se tokom vožnje iza vozila bezbednosti sve više sušila, a nastavljena je u 8. krugu.

Na restartu nije bilo promena pošto je Noris dosta ranije krenuo kako bi se zaštitio, a ono što je bilo vidljivo je da je Rasel gubio priključak za vodećom trojicom.

Noris i Verstapen su oko desetog kruga počeli da se odvajaju i od Pjastrija, a staza je bila sve suvlja, posebno u poslednjem sektoru.

U 12. krugu je omogućen i DRS, a priliku da ga koristi je dobio Pjastri koji se približio Verstapenu.

Međutim, jedini koji ga je konkretnije koristio je bio Antoneli koji se penjao poziciju po poziciju u poretku, a li je imao i jedno okretanje nakon kog je sa 12. pao na 13. mesto.

Verstapen je u 17. krugu potpuno ostao bez guma. Prvo je počeo da gubi mnogo vremena za Norisom, a onda u krivini 11. bolid uopšte nije mogao da ukoči što je omogućilo Pjastriju da prođe na drugo mesto.

U 22. krug je ponovo počela da pada blaga kiša, ali ona nije imala veliki uticaj na trku.

Meklarenovi vozači su međutim najbolje sačuvali gume u ovakvim uslovima pa su se lako odvojili od Verstapena na preko 10 sekundi, ali je zato Pjastri napred ušao u DRS iza Norisa.

Oni su u tim trenucima počeli i da sustižu sporije vozače za ceo krug, pa je vicešampion morao da bude veoma oprezan.

Ono što je bilo očigledno je da je Pjastri u tim trenucima imao mnogo više samopouzdanja, ali mu je tim naredio da se ne trka sa Norisom i da sačekaju da se staza osuši.

Pjastri je očigledno bio brži, ali je pristao na naređenje ekipe, međutim to ga je i izbacilo iz ritma pa je napravio jednu grešku nakon koje je počeo da gubi vreme. Ali kako je se to desilo, tako mu je tim poručio da može da se trka sa Norisom.

U 34. krugu smo videli incident Ferannda Alonsa koji je završio u zidu u krivini 7 nakon što je zakačio jedan klizaviji deo staze. U tom trenutku su svi otišli u boks i to po slikove. Većina vozača je uzela tvrde gume, a izuzetak su bili Verstapen, Albon, Hulkenberg i Bortoleto koji su montirali srednje-tvrde.

Ipak, malo nakon toga su vozači Meklarena dobili informaciju da je ponovo moguća kiša. I to nešto jači pljusak što svakako nije bilo idealno u trenutnoj situaciji.

Trka je konačno nastavljena u 41. krugu bez promena pozicija, a kiša je u tim trenucima bila blizu staze.

Cunoda je uspeo da obiđe Leklera koji je bio veoma spor nakon restarta, a onda drama. Oba Meklarena su izletela sa staze u poslednjem sektoru. Noris je topao po intermedijum gume, a Pjastri je ostao zaglavljen u travi.

Lekler je za to vreme izgubio pozicije od Hamiltona i Gaslija. Mnogi su odlučili da se kockaju i ostanu na stazi na slikovima, a Pjastri je uspeo da se nekako dovuče do boksa, ali je u tom trenutku bio na začelju.

Na kraju su ipak i ostali morali u boks, ali su Ferariji jedini ostali na stazi.

To je očigledno bila greška, iako su onda Loson i Bortoleto završili u zidu što je još jednom neutralisalo trku. Hamilton i Lekler su u tim trenucima bili drugi i treći, ali su na kraju i oni morali da menjaju gume pa su pali na deveto i deseto mesto.

Nakon svog haosa Rasel se našao na trećem mestu iza Norisa i Verstapena, Albon je bio četvrti, Antoneli peti, a Hulkenberg šesti.

Trka je još jednom nastavljena u 51. krugu a na restartu smo videli samo jednu promenu u prvih 10 kada je Lekler obišao Hamiltona u prvoj krivini.

Verstapen je imao jednu manju nestabilnost u prvoj krivini koja je omogućila Norisu da diše.

Pjastri se u 55. krugu vratio u bodove obilaženjem Gaslija koga su ranije prošli i vozači Ferarija, a Verstapen se napred približio Norisu na manje od sekunde.

Na kraju je Noris uspeo da izdrži i domogne se pobede na otvaranju sezone samo par desetinki ispred Verstapena. Rasel je kompletirao podijum ispred Albona. Ipak, kao četvrti je kroz cilj prošao Antoneli , ali je on dobio kaznu od 5s zbog ne bezbednog puštanja iz boksa pa je pao na peto mesto ispred Strola.

Hulkenberg je doneo velike bodove Zauberu sedmim mestom, Lekler je bio osmi, dok je Pjastri u poslednjem krugu uz kontakt oduzeo Hamiltonu deveto mesto.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.

Zapratite nas

Ostavite komentar