Nemački tim razmatra „svaki pojedinačni koncept“ koji trenutno imamo na gridu kako bi videli da li mogu da pronađu ideje koje će doneti uspeh u 2024.
Nemački proizvođač je obezbedio svoju prvu pol-poziciju u sezoni na Velikoj Nagradi Mađarske prošlog vikenda, kada je Lewis Hamilton pobedio Maxa Verstappena za svega 3 hiljaditinke. Međutim, Hamiltonov Mercedes W14 nije mogao da se suprotstavi Verstappenovom Red Bulu u trci pa je trku završio na 4. mestu sa skoro 40 sekundi zaostatka u odnosu na pobednika.
Holanđanin je bio u klasi za sebe na Hungaroringu i na kraju je imao čak 33 sekunde prednosti u odnosu na drugoplasiranog Norrisa u McLarenu i jasno je stavio do znanja rivalima Red Bulla da moraju da naprave veliki korak napred preko zime kako bi se uključili u borbu.
Iz Mercedesa su već dolazile izjave o nekim fundamentalnim promenama koje su napravljene za budući W15, a šef tima Toto Wolff je sada pričao o tome koliko stvari mogu biti različite. Govoreći o promenama na kojima se radi za 2024. godinu, Wolff je rekao da je u toku detaljna analiza različitih ideja koje koriste drugi timovi.
„Mislim da nam je potrebno mnogo promena u 2024, a pravac kojim je naš tim krenuo da se razvija je zaista zanimljiv. Vidimo neke prilike i ne bežimo od ničega. Sve proveravamo i gledamo svaki pojedinačni koncept koji smo videli na drugim automobilima. Nema veze da li su se ta rešenja pokazala dobro ili ne i da li su od ikakve koristi za nas. Mislim da će na kraju sve ispasti dobro”, izjavio je Wolff.
I dok se šuška o promeni koncepta kod Mercedesa, koji se u prošlosti uglavnom vrteo oko dizajna bočnih usisnika, inženjeri tima sada gledaju na stvari malo drugačije. Umesto toga, njihova ideja o promeni koncepta se vrti oko podešavanja samog bolida i poboljšanja optimalnih uslova funkcionisanja bolida.
Prošlogodišnji W13 je bio potpuno poremećen jer je cilj bio da bolid bude podešen da vozi što bliže tlu, što se pokazalo nemogućim zbog fenomena poskakivanja. Tim je za ovu sezonu zauzeo potpuno drugačiji pristup, ali njihov napor da automobil dobije veći optimalni radni opseg, delimično izazvan podizanjem ivica poda za 15 mm, pokazao se kao previše oprezan jer nije proizvodio dovoljno prijanjnja u poređenju sa rivalima koji su bili podešeni da voze znatno bliže zemlji.
Modifikacije koje su napravljene na automobilu za Veliku Nagradu Monaka, koje su uključivale promenu bočnih usisnika, rešile su neke od njegovih nedostataka, ali je jasno da je potrebno još brzine.
Wolff je objasnio kako su porazi na trkama na način na koji je to bilo protiv Red Bula u Mađarskoj ostavili tim bez izgovora.
„Gorka je realnost kada imate na čelu automobil koji je 38 sekundi ispred i koji je verovatno dugo laganije vozio zbog tolike prednosti. Ali to je što je i sve dok je bolid tog dominantnog tima u okviru propisa, onda znate da su oni generalno uradili bolji posao. Samo to treba da priznamo”, rekao je Wolff.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Као што су тврдили да је болид без бокова најбоље нешто што су направили….. 👎🏻