Vesti

Mercedes odbacuje optužbe o upotrebi fleksibilnog prednjeg krila posle trijumfa u Singapuru

George Russell, Mercedes, VN Singapura 2025. / Mercedes Media Centre/Jiri Krenek

Tim Mercedesa demantovao je spekulacije iz padoka da je njihova iznenađujuća pobeda u Singapuru rezultat korišćenja novog fleksibilnog prednjeg krila, koje bi moglo da donese aerodinamičku prednost.

FIA je početkom godine pooštrila testove fleksibilnosti prednjih krila, ali su kadrovi sa kamere u bolidu Džordža Rasela, koji je osvojio pol-poziciju i trijumfovao u trci, privukli pažnju rivala.

Navodno, Mercedes je izmenio centralnu tačku generisanja potisne sile, čime se dobija bolja ravnoteža između prianjanja i maksimalne brzine. Ipak, iz tima poručuju da je sve urađeno u skladu s pravilima.

“Cela priča oko prednjeg krila je preuveličana. Pravila su jasna i FIA nije imala nikakvih primedbi.” izjavio je jedan inženjer Mercedesa a prenosi motorsport.nextgen-auto.com.

Kao i svaki pobednički bolid, Raselov W16 biće predmet detaljne FIA inspekcije a izveštaj o rezultatima pregleda biće objavljen pre sledeće trke u Ostinu.

Toto Wolff, Mercedes, VN Austrije 2025. / Mercedes AMG F1 Media Centre/Richard Pardon

Šef tima Toto Volf smatra da deo uspeha može biti posledica odluke da Mercedes ranije završi razvoj na ovogodišnjem automobilu i fokusira se na stabilnost sadašnjeg bolida.

“Čini se da nam je pomoglo to što više ne menjamo auto stalno. Uspeli smo da postignemo stabilnu platformu koja omogućava vozačima i inženjerima da brže pronađu optimalna podešavanja. A za pobedu vam treba baš to, savršen balans. I to smo, čini se, pronašli u Singapuru.”

Zapratite nas

Ostavite komentar