Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Lekler i Sajnc počistili Verstapena i Norisa u Ostinu

Charles LeclercCharles Leclerc, Ferrari, VN SAD 2024. / foto: x.com/ScuderiaFerrari

Vozači Ferarija su fantastičan tempo sa sprinta preneli i na glavnu trku koju je Lekler kontrolisao od početka do kraja.

Kao juče, većina vozača se na startu odlučila na srednje-tvrde gume samo su ovog puta svi imali potpuno nove setove. Jedini koji su se odlučili za tvrde gume na početku trke su bili Strol, Kolapinto, Hamilton, Loson i Rasel koji je zbog popravki na bolidu nakon jučerašnjeg udesa u Q3 morao da startuje iz pit-lejna.

Već na startu je Verstapen bio jako agresivan sa unutrašnje strane i ugurao se ispred Norisa, ali su obojica u svojoj borbi otišli preširoko što je iskoristio Lekler koji je odlično krenuo i obišao ih sve i poveo trku.

Sajnc se probio na treće mesto i odmah krenuo da pritiska Verstapena, dok je Noris pao na četvrto ispred timskog kolege Pjastrija.

U 3. krugu smo dobili vozilo bezbednosti nakon što je Hamilton izleteo sa staze u krivini 19 i ostao zaglavljen u šljunku.

Prekid je potrajao do 6. kruga a Verstapen je bio agresivan na početku, ali samo do trenutka dok Lekler nije zagrejao gume, nakon čega je Monačanin brzo pobegao na više od sekunde i van DRS-a.

Dalje iza u poretku se u prvih deset probio Perez koji se našao na devetom mestu iza Magnusena i Cunode, dok se u 7. krugu Hulkenberg probio u bodove nakon obilaženja Alonsa.

U 10. krugu je Sajnc odjednom izgubio priključak za Verstapenom, požalio se na gubitak snage na izlascima iz krivina i miris goriva u kokpitu.

Ekipa Ferarija u tim trenucima nije imala rešenje ili objašnjenje, ali su njegova vremena bila stabilna i zaostatak ke stao na oko 1.4s.

Lekeler je za to vreme na čelu do 12. kruga pobegao Verstapena na 4s i držao je situaciju pod kontrolom, dok je Noris vozio na oko 2.5s iza trećeplasiranog Sajnca.

U borbi za ulazak u bodove je sjajan napredak napravio Loson koji je krenuo sa začelja. On je bio najbolje plasirani vozač na tvrdim gumama na 11. mestu i imao je nekoliko sjajnih duela na stazi, posebno sa Alonsom.

Trka se primirila u narednom periodu pošto su se razlike razvukle. Lekler je povećao prednost na 7s ispred Verstapena, a tek u 18. krugu smo videli sledeći duel u prvih 10 kada je Perez pretekao Cunodu za osmo mesto.

Magnussen je u istom krugu bio prvi iz prvih deset koji je otišao na promenu guma sa sedme pozicije, što je u tom trenutku promovisalo Losona u bodove.

Krug kasnije su u boksu bili i Gasli i Cunoda, a sporiji pit-stop Alpine je omogućio Magnusenu da ga preskoči u poretku.

Sajnc je u 22. krugu otišao u boks da promeni gume i pokuša da preskoči Verstapena kroz boks.

On se ključno vratio ispred Pereza na peto mesto i imao je potpuno čistu stazu ispred sebe.

Verstapen međutim nije išao odmah u boks pa se Sajnc u tim trenucima faktički našao ispred njega.

Verstapen je u 26. krugu morao da ode u boks pošto je njegov zaostatak za Leklerom porastao na preko 11 sekundi, a na stazu se očekivano vratio iza Sajnca sa oko 4.5s zaostatka.

Odmah posle toga je gume promenio i Lekler i vratio se na treće mesto, nekoliko sekundi iza Pjastrija, a Meklaren je u tim trenucima imao 1-2.

Nakon što je i Hulkenberg promenio gume Na pozicijama iza Verstapena su se našli vozači koji su startovali na tvrdim gumama – Resel, Loson i Kolapinto tako da plasman u tim trenucima nije bio realan.

Noris i Pjastri su imali jasan plan da maksimalno produže vožnju na srednje-tvrdim gumama i tako pokušaju da stvore sebi što bolju poziciju za finiš trke.

Lekler je u 31. krugu lako obišao Pjastrija na zadnjem pravcu, a na kraju tok briga je Noris odmah morao u boks pošto je ubrzano počeo da gubi vreme na čelu.

On se očekivano na stazu vratio iza Verstapena sa 6 sekundi zaostatka, ali i 6 krugova mladim gumama.

Pjastri je očekivano svoje gume menjao u 33. krugu posle čega se vratio iza Norisa na peto mesto i tik ispred Rasela na starim gumama, pa je od tog trenutka konačno uspostavljen normalan poredak na vrhu.

Lekler je vozio sa peko 7 sekundi prednosti ispred Sajnca, koji je bio nešto manje od 4s ispred Verstapena, dok je Noris i dalje bio 6s iza svetskog šampiona.

Noris je potom počeo da vrti najbrže krugove i smanjuje prednost Verstapena koji se žalio na performanse guma.

Loson je bio prvi u boksu od vozača koji su startovali na tvrdim gumama i našao se na stazi na 12. mestu ispred Cunode, ali i potpuno svežim srednje-tvrdim gumama.

Magnusen je u 40. krugu vanredno morao u boks, najverovatnije zbog probušene gume, pa je ispao iz prvih deset i tako otvorio prostor za Rasela i Losona da se domognu bodova i pored toga što su obojica započeli trku sa začelja.

Kolapinto je potom menjao gume u 41. krugu i o se našao iza Magnusena na 12. mestu, a onda je u boksu bio i Rasel  koji je odrađivao i kaznu od ranije.

Britanac se vratio na stazu na osmo mesto, 3s iza Hulkenberga i imao je realnu šansu da se domogne sedmog mesta do kraja trke.

Noris je do 43. kruga sustigao Verstapena i počeo da pritiska svog glavnog rivala za titulu zahvaljujući dosta novijim gumama.

Rasel je za to vreme očekivano uspeo da prođe Hulkenberga za sedmo mesto, dok je Noris davao sve od sebe da se dovoljno približi Verstapena pre DRS zona kako bi napao.

Prava borba za treće mesto je i ključne bodove za titulu je počela u 47. krugu. Bilo je evidentno da se Verstapen mnogo muči sa gumama, ali je nekako uspevao da se odbrani.

Ono što je Holanđaninu išlo na ruku je što je uspeo da sačuva mnogo energije u bateriji pre nego što ga je Noris sustigao, tako da je u DRS zonama uspevao da neutrališe Norisa.

Konačno, u 52. krugu je Noris uspeo da uhvati Verstapena na zadnjem pravcu i obiđe Verstapena na izlasku iz krivine 12, ali ga je i obišao izvan staze. Onda se tu postavljalo i pitanje ko je bio prvi na temenu krivine i da li ga je Verstapen izgurao sa staze.

Za to vreme je Rasel iza stigao Pereza i možda i neočekivano krenuo u borbu za šesto mesto, dok se manevar Norisa protiv Verstapena našao pod istragom kod sudija.

Meklaren je kao da vrati poziciju na stazi, ali su odlučili da ne reaguju i rizikuju da izgube poziciju nakon trke.

Za to vreme, na čelu je Lekler mirno priveo trku kraju sa 7s prednosti ispred Sajnca. Noris je kroz cilj prošao kao treći sa 9s prednosti ispred Norisa, ali je britanac dobio 5s kazne u poslednjem kraju, tako da je podijum na kraju pripao Verstapena.

Peto mesto je pripalo Pjastriju koji nije bio daleko iza, dok je Rasel u pretposlednjem krugu obišao Pereza za šesto mesto.

Hulkenberg je osmim mestom doneo nove bodove za Hasa, Loson je odmah u svom povratku na stazu u Formuli 1 došao do novih bodova, dok je fenomenalni Kolapinto doneo Vilijamsu još jedan bod osvajanjem desetog mesta.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

2 Comments

  • Da li ovo vise ima bilo kakav smisao? Znaci, u prvoj krivini Max istera Landa sa staze, ovaj izgubi 3 pozicije, u redu je, prvi je krug – trkanje. U drugom krugu u duelu sa Saincem ode 10m van staze i zadrzi prednost i to je u redu – trkanje. Rasela kazne iz momenta za slicno, e to nije trkanje. U zavrsnici istera ponovo Landa sa staze ovaj zadrzi prednost koju je imao pred krivinu, e to nije trkanje.
    Znaci Landa kazne 5 sec jer je izasao sa staze, sve i da je vratio poziciju opet bi ga kaznili zbog 3 izletanja od toga ga idiot dva puta izgurao. Ovu holandsku seljacinu umesto da caste sa 2 ili 3 penala po 5 sekundi prave se blesavi jer je njemu dozvoljeno da kasno koci i istera konkurenciju napolje, a on to svesno radi po cenu sudara jer mu odgovara da se obojica slupaju jer ima bodovnu prednost. Potpuno isto je radio i protiv Hamiltona kada je oteo titulu. I umesto da ga odvale od penalizacije, oni navijaju za njega i njegove prljave trikove. Dorna hvala ti za ove budalastine zbog kojih mi gadis omiljeni sport. Cekam samo da vidim kako ces da upropastis i Moto GP svojim smicalicama.

Leave a Reply