Charles Leclerc bio je najbrži na kvalifikacijama, ali udes Sergia Perez i Carlosa Sainza obeležio je sam kraj sesije.
Vremenski uslovi pred početak kvalifikacija bili su baš dobri. Temperatura staze bila je 49 a vazduha prijatnih 26. stepeni.
Od samog početka na stazi se stvorila gužva jer je veliki broj vozača odlučio da odmah izađe. Plave zastave su bile izbačene gotovo na svakoj krivini ali su svi bili savesni pa tako nije bilo ometanja pri brzim krugovima. Tako je posle uvodnih par minuta najbolji bio Max Verstappen sa krugom od 1m14.295s ispred Sergia Pereza i Estebana Ocona. Vremena su se brzo smenjavala a Sergio Perez je na 10 minuta do kraja Q1 imao najbolje vreme od 1m13.292s a indetičan krug postavio je i Carlos Sainz. U opasnoj zoni nalazili su se Alexander Albon, Pierre Gasly, Guanyu Zhou, Valtteri Bottas, Nicholas Latifi i Mick Shumacher.
Leclerc koji je posle prvog pokušaja padao u plasmanu uspeo je da sastavi najbolja tri sektora i tako izbije na čelo – 1m12.939s. Domaći vozač je krug kasnije useo da se poboljša za oko tri desetinke – 1m12.569s a pratio ga je timski kolega koji je imao zaostatak od 0.047s. Na 2 minuta pre kraja izbačena je crvena zastava jer je Yuki Tsunoda zakačio zid na šikani na izlazu iz tunela ali je uspeo da se vrati do garaže. Tada u opasnoj zoni nalazili su se Ricciardo, Ocon, Latifi, Tsunoda i Zhou a svi su imali dovoljno vreme da ponovo izađnu na stazu i odrade jedan brzi krug. Sesija je urzo nastavljena, ali vodeći ovoga puta nisu želeli da se vrate u akciju. Svi ostali su to učini ali na kraju vizu za Q2 nisu izborili albon, Gasly, Stroll. Latifi i Zhou. Inače na ponoljenom snimku smo mogli da vidimo da Francuz nije uspeo da na vreme započne novi pokušaj.
Na početku Q2 mogli smo odmah da vdimo obračun između Ferrarija i Red Bulla, gde je Perez imao najbolje vreme od 1m12.059s ispred Sainza koji je kasnio 0.015s i Leclerca koji je ima zaostatak od 0.033s dok je Verstappen bio na četvrtom mestu i velikim kašnjenjem od 4 desetinke. Na polovini drugog dela opasnu zonu sačinjavali su Magnussen, Bottas, Tsunoda, Ricciardo i Shumacher. Posle nove runde krugova Leclerc je uspeo da se popravi i dođe na čelo karavana – 1m1.864a dok se Hamilton žalio da su mu se zadnje gume pregrevale. U međuvremenu vozač iz Monaka je propustio da prilikom ulaska u pitlejn ode na vanderdno merenje od strane FIA-e, zbog čega su ga mehaničari vratili na početak gde je završio ovu proceduru. Na kraju u završni deo nisu uspeli da prođu Tsunoda, Bottas, Magnussen, Ricciardo i Schumacher.
Vozači Ferrarija bili su prvi koji su otvorili poslednji deo kvalifikacija dok su piloti Alpina bili jedini koji su odlučili da u prvoj fazi Q3 ostanu u garažama. Leclerc je uspeo da sastavi tri najbolja sektora i upiše krug od 1m11.376s ispred Sainza koji je kasnio dve deseinke, dok su se iza njega našli Perez (+0253s) i Verstappen (+0.290s). Peti je bio Norris ali je za vodećima kasnio više od sekunde pa Hamilton, Russell i Vettel. Ipak, u poslenjim minutu Sergio Perez je izleteo na krivini pred ulazak u tunel gde je završio u zidu u njega naleteo je Carlos Sainz. Tako je put ostao zakrčen, sudije su odmah izbacile crvenu zastavu ali je staza ostala naprohodna. To je značilo da je pol pozcija ostala u rukama Charlesa Leclerca, ispred Carlosa Sainza i Sergia Pereza dok je četvrti bio Ma Verstappen. Peta pozicija ostala je vlasništvu Landa Norrisa, šesti je bio George Russell, sedmi Fernando Alonso, osmi Lewis Hamilton pa Sebastian Vettel i Esteban Ocon.
What a crazy end to Monaco qualifying 🤯 #MonacoGP pic.twitter.com/0JRiKu2e80
— WTF1 (@wtf1official) May 28, 2022
Rezultati sa kvalifikacija za VN Monaka
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.