Vozač Ferrarija vodio je od prvog do poslednjeg kruga.
Pred početak trke vremenski uslovi bili su odlični za vožnju. temperatura vazduha iznosila je 21 a staze ćak 48 stepeni a bilo je sunčano bez prisustva većih oblaka. Charles Leclerc je ovoga puta imao pol poziciju, ispred Oscara Piastrija, Carlosa Sainza, Landa Norrisa, Georgea Russella, Maxa Verstappena, Lewisa Hamiltona, Yukija Tsunode, Alexandera Albona, Pierrea Gaslya, Estebana Ocona, Daniela Ricciarda, Lanca Strolla, Fernanda Alonsa, Logana Sargeanta, Sergia Pereza, Valtterija Bottasa i Guanyu Zhoua. Oba vozača Haasa su posle kvalifikacija diskavlifikovana, ali su rešila da ipak se nađu na gridu, pa je tako Nico Hulkenberg bio 19. a Kevin Magnussen 20. Vozači Ferrarija i McLarena odlučili su da krenu sa medijum gumom, a to je bio i slučaj kod Yukija Tsunode, Alexandera Albona, Estebana Ocona, Daniela Ricciarda, Guanyu Zhoua i Nica Hulkenberga.
Charles Leclerc je odmah poveo kolonu na prvoj krivini, ali je Carlos Sainz imao kontakt sa Oscarom Piastrijem posle čega mu je pukla guma. Veliki incident imali su Sergio Perez i oba vozača Haasa posle čega je izbačena crvena zastava. Kevin Magnussen pokušao je da prođe vozača Red Bulla ali nije uspeo, desio se kontatkt posle čega su završili u ogradi dok su pritom pokupili i Nica Hulkenberga. Takođe, kontakt pre ulaska u tunel imala su i oba vozača Alpina, zbog čega je bolid Estebana Ocona bio u garaži.
Po pravilu ako je crvena zastava istaknuta pre nego što su vozači prošli prvi sektor, onda se za raspored vozača uzima ponovo startni raspored. Stigla je potvrda da će se trka nastaviti u 15.44h po lokalnom vremenu a ponovo biće urađen start iz mesta. U ovom prekidu vozači su imali pravo da zamene pneumatike, pa su vozači Ferrari i McLarena prešli na tvrde, kao i Yuki Tsunode i Alexander Albon, Daniel Ricciardo, Logan Sargeant i Guanyu Zhou, dok su ostali koristili medijum komponentu.
Restart je ovoga puta bio dosta čistiji, Charles Leclerc poveo je kolonu ispred Oscara Piastrija, Carlosa Sainza i Landa Norrisa. George Russell bio je peti ispred Maxa Verstappena, Lewisa Hamiltona, Yukija Tsunode, Alexandera Albona i Pierrea Gaslya. Vodeći Ferrari je uspevao da bude oko 1 sekunde ispred Asutralijanca u McLarenu dok je svoju priliku vrebao Carlos Sainz. Tek u 14. krugu Oscar Piastri je malo pojačao tempo i približio se Charlesu Leclercu na samo 3 desetinke, ali je vozač Ferrarija nakon toga ubrzao.
U 16. krugu Valtteri Bottas je prvi koji je otišao na zamenu guma a na stazu se vratio sa tvrdim pneumaticima. Vozači su sve do 28. kruga držali male razlike, ali je Chrales Leclerc imao prednost od 18 sekundi u odnosu na petoplasiranog Georgea Russella. Prema radio poruka koje su bile upućene vozačima, Ferrari nije želeo da napravi razliku od 20 sekundi između Landa Norrisa i pomenutog Georgea Russella, kako vozač McLarena ne bi imao prostora za zamenu guma.
Već od 41. kruga vodeći su počeli da sustižu zaostale vozače za ceo krug. Tri kruga kasnije Lance Stroll je otišao na zamenu i ovoga puta opet uzeo tvrdu komponentu. Tako je Charles Leclerc u ovim momentima podigao razliku u odnosu na Oscara Piastria na više od 2 sekunde. Kanađanin nije imao puno sreće, jer je na njegovom Aston Martinu pukla guma zbog čega je morao na novu zamenu a ovoga puta uzeo je meku gumu.
52. krug donosi nam servis Lewisa Hamiltona koji je morao da zameni svoje medijum gume za tvrde. Britanac u Mercedesu imao je dovoljno veliku prednost u odnosu na Yukija Tsunodu pa se vratio na 7. poziciju. Max Verstappen je bio sledeći kod mehaničara, pa je i on uzeo tvrdi pneumatik a uspeo je da zadrži šesto mesto, dok je Valtteri Bottas uspeo da na stazi obiđe Logana Sargeanta i preuzme 13. poziciju.
Veliku bitku u ovim trenucima vodili su Carlos Sainz i Lando Norris, koji je za vozačem Ferrarija i trećim mestom kasnio samo oko pola sekunde. Sa druge strane Lance Stroll uspeo je da obiđe Guanyu Zhoua i to u tunelu. Logan Sargeant je u 60. krugu otišao po medijum komponentu. Do tada, Max Verstappen uspeo je da smanji razliku za Georgeom Russellom i ovaj dvojac je polako ulazio u duel. U 74. krugu videli smo još jedno preticanje, gde je Logan Sargeant uspeo da obiđe Guanyu Zhou i dođe do 15. pozicije a Kinez je odmah otišao do mehaničara i uzeo meke pneumatike.
Charles Leclerc je mirno priveo trku do kraja i sa čak 8.5s prenosti pobedio ispred Oscara Piastrija i Carlosa Sainza dok je četvrtu poziciju zauzeo Lando Norris. George Russell uspeo je da sa istročenim medijum pneumaticima odbranu peto mesto od Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona a do bodova su još stigli Yuki Tsunoda, Alexander Albon i Pierre Gasly.
Rezultati sa trke za VN Monaka:
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.