Dužina staze: 5.125 m
Broj krivina: 16
Broj trka: 3
Rekord kruga: 1m24.119s – Sebastian Vettel, Red Bull (2013)
Formula 1 je uvek u pokretu, a 2011. godine dobijamo još jednu novu trku na istoku. U svetlu nedavnih uspeha Formule 1 u Južnoj Koreji i Singapuru, glavni grad Indije, Nju Delhi je poželeo dobrodošlicu Formuli 1. Nakon što je bio domaćin 2010. godine Commonwealth Games takmičenju, u oktobru 2011. godine Nju Delhi jeugostio i Formulu 1.
Kako je sve počelo
Još 1997. su postojali su planovi da se u Kalkuti organizuje Velika Nagrada Indije. Indija je do 2003. imala samo dve stalne staze, jednu u Čenaju (Irungattukottai) i Kari Motor Speedway u Koimbatoru. U to vreme su ispitana dva lokaliteta od 600 ari u blizini aerodroma u Bangaloru. Takođe, u državi Andra Pradeš je glavni ministar Chandrababu Naidu rezervisao 1.500 hektara zemlje u blizini aerodroma u Hajderabadu. Vicky Chandhok, otac Karuna Chandhoka je u intervjuu izjavio: “Andra Pradeš se trudi kao nijedna druga država! Sjajno je videti glavnog ministra kako se toliko trudi. Bangalor je odlična lokacija, uglavnom zbog vremenskih prilika”.
U decembru 2003. Je potpisan sedmogodišnji predugovor za domaćinstvo Velike Nagrade u Hajderabadu 2007. godine. Staza je trebalo da bude izgrađena u blizini sela Gopanapalli, na periferiji Hajderabada, 1.367 ari zemlje.
Međutim, 2004. godine se pojavila konkurencija u vidu Mumbaja koji je isto poželeo trku. Nosilac komercijalnih prava za Formulu 1 Bernie Ecclestone je očekivao da će Indija biti domaćin trke u roku od tri godine, sa ciljem da se vozi u Hajderabadu ili Mumbaju.
Na kraju ovi projekti nikada nisu realizovani, verovatno zbog antiduvanskog zakonodavstva, i promena u vladinoj politici. Oba projekta su u drugoj polovini 2004. proglašena “mrtvim“, kada je vlada Mumbaija odlučila da ne troši novac na isparenja automobila u trenutku kada postoje ozbiljniji problemi. Lokacija u Hajderabadu je sa druge strane pretvorena u IT park za tehnološke kompanije. Međutim, lokaliteti u Mumbaiju su još uvek bili analizirani (Gorai i Navi Mumbai). 2005. godine je Narain Karthikeyan trebalo da demonstrira bolid Jordana u Mumbaiju, ali se pokazalo da je put bio previše neravan.
U 2007. godini je pet lokacija ostalo u konkurenciji za održavanje Velike Nagrade Indije: Bangalor, okrug Gurgaon u državi Harijana, stalna staza negde blizu Nju Delhija, ulični krug u Nju Delhiju, kako je predložio Vijay Mallya, i lokacija u Laknau, u Utar Pradešu.
Posle višemesečnih pregovora, Indijska olimpijska asocijacija i Ecclestone su u junu 2007. objavili privremeni sporazum da Indija bude domaćin svoje prve trke u okviru sezone Formule 1 2009. godine. Staza bi se gradila u Gurgaonu, u konsultaciji sa arhitektom Hermanom Tilkeom.
Međutim, u septembru 2007. je najavljeno da će se debitantska trka održati 2010. na Međunarodnoj stazi Buddh u Velikoj Noidi. Nakon daljih procena vremenskih okvira, Ecclestone je u septembru 2008. objavio da je Velika nagrada Indije odložena za 2011. godinu.
U oktobru 2008. Reno F1 tim je predstavio svoj bolid na turneji po svim lokacijama koje su ranije bile povezane sa stazom Formule 1 u Indiji, osim Mumbaja. Mesec dana kasnije su izveli ulične promo vožnje u Nju Delhiju, a bolid je vozio Nelson Piquet Junior.
U avgustu 2009. je McLaren prikazao svoj bolid u Laknau, a Red Bull je sa Davidom Coulthardom za volanom imao promotivnu vožnju u Mumbaiju.
Velika Nagrada Indije – Staza Buddh (2011-2013)
Staza Buddh je dizajnirana od strane renomiranog nemačkog arhitekte Hermanna Tilkea. Dugačka je 5.137m, sa kapacitetom od 150.000 gledalaca. Dva velika pravca i zamiljiv spoj krivina garantovali su puno izazova za vozače i inženjere.
Organizatori su se odlučili na jedan zanimljiv potez. Naime, pre nego što je izgradnja staze počela, oni su se konsultovali sa nekoliko timova Formule 1. Dizajn je paralelno testiran u simulatorima, kako bi staza omogućila veliki broj preticanja, a samim tim i dosta uzbuđenja za navijače.
Na tri održane trke je pobeđivao samo jedan vozač i samo jedan tim. Ovo je bio period dominacije Sebastiana Vettela i Red Bulla i Nemac se ni u jednom trenutku na ove tri trke nije našao pod ozbiljnijim pritiskom rivala.
Nemac i Austrijski tim će posebno pamtiti poslednju trku u Indiji na kojoj su obezbedili četvrtu uzastopnu titulu u obe konkurencije.
Poreski sporovi i odsustvo sa kalendara
Velika nagrada Indije je trebalo da ima jednogodišnju pauzu, a da se zatim vrati u kalendar za 2015. Bernie Ecclestone je kasnije bacio sumnju na ovo, sugerišući da će trka biti odložena do 2016. On je ovu sumnju potvrdio u avgustu 2014. u Belgiji. Velika nagrada Indije je otkazana drugu godinu zaredom nakon poreskih sporova između FIA i vlade Utar Pradeša. Staza se, uprkos plakatima na kojima piše „Nju Delhi“, ne nalazi na teritoriji sindikata Delhija, već u susednoj državi Utar Pradeš. Vlada Utar Pradeša, na čelu sa tadašnjim glavnim ministrom Akhilešom Jadavom, rekla je da Formula 1 nije sport, već zabava i naplatila je porez na događaj.
Ovi sporovi su ujedno potpuno izbacili Indiju iz fokusa Formule 1 i to je velika šteta s obzirom da je tržište ogromno, dok je odziv publike na održanim trkama bio odličan.
Staza Buddh je kvalitetno mesto za trke i ostaje da se vidi da li će Indija u budućnosti pronaći način da se vrati u Formulu 1, posebno sada kada više nemaju svoj tim (Force India) i svoje vozače (Karun Chandhok) u najbržem cirkusu.