Kako se borba za titulu u sezoni 2025. bliži kraju, pažnja timova i medija sve više se preusmerava ka novoj eri Formule 1 i pravilima koja stupaju na snagu 2026. godine.
U centru pažnje nalazi se razvoj novih pogonskih jedinica, a posebna se pažnja posvećuje napretku Mercedesa, Ferarija, Honde, Audija i Red Bula.
Mercedes se gotovo jednoglasno smatra liderom u razvoju motora za 2026., zahvaljujući kontinuiranom radu i naprednoj infrastrukturi u fabrici u Briksvortu. Ipak, “Srebrne strele“ nisu jedine koje ozbiljno pristupaju pripremama za novu tehničku eru. Honda i Ferari, kao iskusni proizvođači u F1, takođe su duboko uključeni u razvoj svojih novih pogonskih jedinica, sa ciljem da pariraju Mercedesu.
Kako navodi lastwordonsports.com, posebno se ističe projekat Aston Martina, koji će od 2026. koristiti Hondine motore. Partnerstvo japanskog giganta i tima Lorensa Strola omogućava potpunu kontrolu nad razvojem, bez oslanjanja na konkurentske dobavljače. Tim iz Silverstona sada poseduje i odgovarajuću infrastrukturu i stručni kadar, pa se od njih očekuje ozbiljan iskorak ka vrhu poretka kada nova pravila stupe na snagu.

Dodatni adut je saradnja sa nafnom komanijom Aramkom, koji već ove sezone snabdeva Formule 2 i 3 održivim gorivima. To daje Aston Martinu i Hondi značajnu prednost u optimizaciji novih ekoloških goriva koja F1 uvodi sledeće godine. I vozač Vilijamsa Karlos Sajnc nedavno je u intervjuu za COPE istakao da će Aston Martin biti jedan od timova na koje treba obratiti pažnju 2026. godine, upravo zbog saradnje sa Hondom.
Prema najnovijem izveštaju italijanske verzije portala Motorsport, Honda “nije daleko iza” vodećih proizvođača po trenutnim merilima performansi, što nagoveštava da bi nova era Formule 1 mogla doneti mnogo neizvesniju borbu između proizvođača pogonskih jedinica nego prethodnih godina.








