Hamilton sačuvao gume i pobedio na VN Monaka

Britanac je skoro pola trke vozio na oštećenim gumama, ali je na kraju uspeo da se odbrani od Verstappena, koji je zbog kazne pao na četvrto mesto iza Vettela i Bottasa.

Pred početak trke je kompletan padok odao počast nedavno preminulom Nikiju Laudi, a svi su nosili crveni kačket po kome je Austrijanac decenijama bio prepoznatljiv.

Vremenske prilike su bile povoljne pred početak trke, mada je Hamiltonu pred krug za zagrevanje javljeno da bi uslovi mogli da se promene i da bi u tom slučaju prelazak na Inter medijum gume bio najverovatnija opcija.

Raspored prve četvorice je ostao nepromenjen nakon starta, iako se u jednom trenutku činilo da bi Verstappen mogao da obiđe Bottasa. Najbolji start je definitivno imao Ricciardo koji se probio na peto mesto, ali je on vrlo brzo počeo da gubi tempo za vodećom grupom i petog kruga je bio već deset sekundi iza četvrtoplasiranog Vettela.

Iza njih, Leclerc je imao nekoliko dobrih početnih krugova, ali se onda zaglavio iza dvanaestoplasiranog Grosjeana, ali je na kraju u sedmom krugu sjajnim manevrom u krivini Raskas obišao Francuza. On je u narednom krugu probao isti manevar protiv Hulkenberga, ali je došlo do kontakta nakon kog je Monašaninu pokla zadnja desna guma nakon čega je pao na začelje.

On je zbog toga morao gotovo ceo krug da vozi sa oštećenom gumom zbog čega je puno delova ostalo na stazi pa je na stazu izašlo vozilo bezbednosti. Vodeći su to iskoristili da promene gume, a Verstappen je uspeo bržom reakcijom mehaničara da obiđe Bottasa, mada je po izlasku iz boksa došlo do kontakta između njih dvojice.

Bottas je krug kasnije otišao na još jedno stajanje pošto je imao dovoljno veliku prednost u odnosu na petoplasiranog Gaslyja koji nije menjao gume. Finac je odlučio da pređe na tvrde gume koje bi ga teoretski dovele do kraja trke, dok je od vodećih samo Hamilton odlučio da koristi srednje-tvrdu komponentu.

U 15. krugu je viđen novi incident u Raskasu kada je došlo do kontakta između Giovinazzija i Kubice nakon koga se Poljak okrenuo i blokirao put svima iza njega.

On je na kraju uspeo sam da se vrati na ispravnu putanju, tako da nije bilo potrebe za novim prekidom trke.

U 18. krugu Leclerc je morao da odustane pošto je njegov bolid nakon oštećenja usled pucanja gume postao jako težak za vožnju.

Hamiltonov tempo na čelu nije bio preterano jak pošto je pokušavao da sačuva gume i to je omogućilo svima do desetog mesta da se drže prilično blizu.

Direkcija trke je u 23. krugu donela odluku da je Red Bull nebezbedno pustio Verstappena nakon pit-stopa zbog čega mu je data kazna od pet sekundi. Usled Hamiltonovog sporog tempa i malih razlika između vozača, Verstappena bi u tom trenutku kazna od pet sekundi spustila tek na šesto mesto.

Hamilton je potom morao da pojača svoj tempo pošto je Verstappen pokazao nameru da ga napadne, a u 29. krugu su viđene i prve kapi kiše.

Većih padavina nije bilo, a trka je ušla u mirniju fazu tokom koje nije viđen ni jedan ozbiljniji duel.

Hamilton se od polovine trke žalio na probleme sa prednjima gumama, a ekipa je bila odlučna u tome da ga zadrži na stazi. Iza Verstappena, Vettel i Bottas su samo držali rastojanje, pratili Hamiltonov tempo i čuvali svoje gume.

Verstappen je dao sve od sebe u poslednjih deset krugova i u 76. je pokušao na izlasku iz tunela, došlo je do kontakta , ali je Hamilton zadržao poziciju.

To je ujedno bilo i jedino uzbuđenje u celoj drugoj polovini trke, pa je Hamilton na kraju sjajnom vožnjom došao do 77. pobede u karijeri, dok je Verstappen zbog ranije kazne pao na četvrto mesto iza Vettela i Bottasa.

Peto mesto je pripalo Gaslyju, koji je na novijim gumama ostvario najbrži krug trke u finišu, šesti je bio Sainz, sedmi i osmi su bili Kvyat i Albon za Toro Rosso, dok su poslednje bodove osvojili Ricciardo i Grosjean.

(Diskusija)

You must be logged in to post a comment Login

Ostavite komentar