Velika borba se vodila na kvalifikacijama u Barseloni, a ovoga puta su kao pobednici izašli Hamilton i Mercedes.
Prvi deo kvalifikacija je pripao Sebastianu Vettela koji je sa krugom 1m17.031s postavio novi rekord staze. Skoro četiri desetinke iza njega je bio Verstappen, dok je Raikkonen bio za još desetinku sporiji. Svi vozači su u prvih 18 minuta koristili super-meke gume koje su dobijale na brzini sa svakim sledećim krugom.
U finišu prvog dela kvalifikacija smo videli incident Strolla koji je u poslednjem sektoru napravio grešku i izleteo sa staze. Na kraju, najveće iznenađenje je bilo ispadanje Nica Hulkenberga koji je bio šesnaesti. Ericsson je bio sedamnaesti u Sauberu, dok su Sirotkin i Stroll bili osamnaesti i devetnaesti za Williams. Na začelju je bio Brendon Hartley koji nije ni učestvovao na kvalifikacijama pošto ekipa Toro Rossa nije uspela da na vreme popravi njegov bolid nakon udesa na jutarnjem treningu.
Prema očekivanjima, timovi su se kao u Azerbejdžanu odlučili da u Q2 koriste meke gume pošto se tokom tri slobodna treninga ispostavilo da je ona bolja za nedeljnu trku. Ferrarije i u takvim uslovima ostao najbrži. Vettel je ponovo oborio rekord staze vremenom 1m16.802s, ispred Raikkonena, Bottasa i Hamiltona.
Iz prvih deset su na super-mekim gumama svoje krugove vozili samo vozači Red Bulla, Haasa, Sainz i Alonso.
Od borbe za pol poziciju su se nakon Q2 oprostili Vandoorne, Gasly, Ocon, Leclerc i Perez.
Hamilton je veu prvom pokušaju postavio fenomenalno vreme od 1m.16.491s, dok su ostali imali veliki zaostatak. Svi su u tim trenucima bili na super-mekim gumama, a ono što se potom dogodilo dugo nije viđeno na kvalifikacijama. Dobar deo vozača, među kojima su bili i vozači Ferrarija su odlučili da u poslednjem pokušaju koriste tvrdu komponentu guma. Hamilton i Bottas su sa druge strane nastavili na super-mekim i Hamilton je dopao do vremena 1m16.173s što je bilo četiri stotinke bolje od Bottasa i dovoljno za pol poziciju. Vettel je bio treći, ali je napravio ogroman napredak u odnosu na prvi pokušaj na super-mekoj gumi i na kraju je zaostao nešto više od desetinke za Hamiltonom. Raikkonen je bio četvrti, Verstappen je bio peti, Ricciardo šesti, Magnussen sedmi, Alonso osmi, Sainz deveti a Grosjean deseti.