Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Hamilton lako do pobede na VN Španije

2020 Spanish Grand Prix, Friday - LAT Images

Vozač Mercedesa uspeo da bez problema zabeleži trijumf na stazi Katalunja.

Vremenski uslovi pred početak VN Španije bili su topli, ali ne kao u predhodna dva dana, jer temperatura staze bila 43 stepena, 7 stepeni manje nego juče a temperatura vazduha je 28 stepeni. Naime, Honda je otkrila probleme na Verstappenovom motoru, pa je tako rešila da ga vrati na staru pogonsku jedinicu koja je korišćena na Silverstonu. Zbog toga je Holanđanin prošao bez kazne. Posle kvalifikacija znamo da prvih deset vozača startuje na mekim gumama, ali su Vettel, Ricciardo, Raikkonen, Ocon, Grosjean, Latifi i Giovinazi odlučili da krenu sa medijum penumatikom, a temperatura staze već ne narasla na 50 stepeni.

Hamilton je dobro startovao, poveo kolonu a iza njega nalazio se Verstappen dok se Stroll probio na treće mesto ispred Bottasa. Perez je posle prvog kruga držao pet mesto ispred Albona, Sainza, Galsya i Leclerca. Bottas je odmah krenuo da pritiska Strolla a Hamilton je već imao sekundu i po prendosti nad Verstappenom. Vettel se nije pomerio poziciju u odnosu na start, pa je tako bio na 11. mestu. Ipak, u petom krugu Bottas obilazi Strolla na prvoj krivini, u momentima kada se Vettel branio od Kvyatovih napada.

Od tada Finac u Mercedesu nastavio je da beleži brze krugove kako bi se približio drugoplasiranom Verstappenu. Holnađanin se od 9. kruga približio vodećem Britancu na samo 1.2 sekunde dok je Bottas za njim kasnio oko 2 sekunde. Zbog toga Hamilton je podigao tempo i povećao razliku na 3 sekunde. Kvyat koji je startovao sa mekim pneumaticima u 14. krugu je pokušao napad na Vettela koji je bio na medijum komponenti, ali se vozač Ferrarija uspešno branio. U 18. krugu Albon je prvi otišao na zamenu i stavio tvrde gume a dva kruga kasnije Ocon je uspeo da fantastičnim manevrom na prvoj krivini obiđe Raikkonena i dođe do 14. mesta.

U 22. krugu Verstappen je otišao na servis i svoje meke zamenio za medijum komponentu, pa se tako po povratku na stazu vratio odmah ispred Strolla. Sainz je bio sledeći na zameni pa je on tako uzeo istu komponentu kao i Holanđanin, dok su Hamilton i Bottas, jedan za drugim u 24. krugu otišli na servis i uzeli medijum komponentu. Sada je vodeći Mercedes imao samo 4.1 sekundu prednosti nad Verstappenom. Magnussen je zubima i noktima držao devetu poziciju a iza njega stvorila se kolona od čak četiri vozača. Stroll je u 27. otišao do mehaničara i uzeo medijum pneumatik u momentima kada su gume izdale Magnussena pa su Ocon i Albon uspeli da ga obiđu. 30. krug bio je rezrevisan za zamenu guma kod Pereza i Leclerca, pa su tako vozači Racing Pointa i Ferrarija uzeli meku komponentu.

Meksikanac je odmah uspeo da se probije do 6. mesta dok je četvrti bio Ricciardo ali on još nije bio na obaveznom stajanju. U brobu za petu poziciju međusobno su se upustili vozači Racing Pointa dok je Leclerc za 11. mesto napadao Norrisa. Ricciardo je poslednji koji je otišao na zamenu guma, pa je tako Australijanac svoje medijum pneumatike sa kojima je startovao zamenio za meke koje bi trebalo da mu traju 30 krugova. U 37. krugu imamo izbačenu žutu zastavu jer se Leclerc okrenuo na izlasku iz 15. krivine, posle čega je morao da propusti čitav karavan i padne na poslednje mesto. Vozač Ferrarija je odmah kasnije otišao u garažu a trka je ponovo bila aktivna. Albon je odmah za Leclercom išao na još jednu zamnu guma gde je uzeo medijum komponentu a za njim je otišao Verstappen koji je takođe uzeo isti izbor kao i svoj timski kolega. Holnađanin se vratio na treću poziciju sa zaostatkom od 19 skundi za Bottasom.

Sainz je takođe rešio da ide na drugi servis, gde se po povraku na stazu morao braniti od Albanovih napada, ali je Španac uspeo da zadrži 10. mesto. Stroll je u 44. krugu uzeo meku komponentu, kao i Galsy ali je se Francuz odlučio za medijum verziju. Norris je dva kruga kasnije takođe odradio stajanje (meidjum pneumatik). U 49. krugu Bottas je uzeo meke gume, ali je izgubio drugo mesto od Maxa Verstappena a krug kasnije Hamilton je montrao medijum pneumatik.

Bottas je krenuo da smanjuje zaostatak za Verstappenom koji je pao na ispod sedam sekundi. Sa druge strane Perez i Kvyat dobili su kaznu dodavanja pet sekundi na završno vreme zbog ignorisanja plavih zastava, dok je Stroll sustigao Vettela u borbi za peto mesto i lako ga obišao na prilazu za prvu krivinu na samo 10 krugova do kraja. Sainz je bio naredni vozač koji je krenuo na preostalog vozača Ferrarija, pa je tako Španac uspeo da dođe do 6. mesta. Bottas je na dva kruga do kraja otišao na preventivnu zamenu guma.

Hamilton je sigurno priveo trku kraju sa skoro 20 sekundi prednosti u odnosu na Verstappena dok je treći bio Bottasa. Četvrto mesto pripalo je povratniku Perezu ali je zbog kazne on izgubio ovo mesto od Strolla. Sainz je prošao kroz cilj na šestom mestu ispred Vettela i Albona a do bodova su još došli Galsy i Norris.

Vesti kao i ostale novosti od sada možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply