Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

FIA promenila pravilo formiranja grida posle primenjivanja kazni

MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 28: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer, Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9, Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer and Valtteri Bottas driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 battle for position at the start during the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 28, 2018 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Svi vozači koji zbog kazne budu prebačeni na kraj kolone sada biće drugačije raspoređivani.

Vladajuće telo Formule 1 želeo je da podstakne vozače koji budu dobili kazne u toku vikenda zbog zamene delova na motoru. Zbog toga, ideja FIA-e je da ovi vozači imaju što više udela u kvalifikacijama, koje će im pomoći da prilikom kasnije raspodele pozicija posle primenjenih kazni imaju prednost.

U prošloj sezoni, kada vozač bude poslat na kraj grida zbog kazne, njegova pozicija u odnosu na ostale vozače koji su takođe dobili penalizacije bila je određivana po načinu ko je kako izlazio na prvom treningu. Zbog toga, baš ti vozači nisu često i učestvovali u kvalifikacijama. Sada, FIA želi da ugroženi vozači koji budu nosili kazne učestvuju u kvalifikacijama, gde će se boriti za startne pozicije, koje će im davati prednost nad svim vozačima koji budu kažnjavani, odnosno posle kvalifikacija kada se kazne bude bile primenjivane. To znači, onaj vozač koji bude imao bolju startnu poziciju biće bolje raspoređen na kraju grida u grupi vozača koji takođe imaju kazne.

(Diskusija)

Leave a Reply