Pred nama je prvi trkački vikend u novom formatu i veliki trodnevni test za Formulu 1.
Došao je i taj trenutak. Nalazimo se na manje od 24 sata pre početka trkačkog vikenda u Sliverstonu, koji će u isto vreme biti i istorijski jer će se po prvi put ozbiljnije odstupiti od tradicionalnog formata na koji smo navikli. U ovom tekstu ćemo objasniti kako će to izgledati.
Alokacija guma
Pirelli će svakom timu dostaviti po dvanaest setova guma. Svako će dobiti po šest setova mekih, četiri seta srednje-tvrdih i dva seta tvrdih guma. Valja podsetiti da će se od ove trke koristiti nova konstrukcija guma koja je testirana pre dve nedelje u Austriji, pa je zbog toga povećan pritisak u zadnjim gumama u odnosu na prošlu godinu.
Petak
Prvi trening 15:30 – 16:30
Prvi trening traje standardno sat vremena, ali se vozi mnogo kasnije nego što je to običaj. Treba očekivati da će timovi zbog toga promeniti način na koji voze tokom ovog treninga, pogotovo što nakon toga slede kvalifikacije. Zato treba očekivati da će na treningu dosta pažnje biti usmereno upravo na tempo sa manjom količinom goriva.
Kvalifikacije 19:00 – 20:00
Kvalifikaciona sesija je onakva kava smo navikli da bude i ona određuje startni poredak za sprint kvalifikacionu trku koja se vozi u subotu. Kvalifikacije se isto voze u znatno kasnijem terminu nego što smo navikli i to će predstavljati dodatni izazov za timove.
Jedina promena je ta da oni koji iz Q2 napreduju u Q3 neće morati da startuju nedeljnu trku na gumama na kojima su ostvarili najbolje vreme za prolaz u prvih deset. Kao i ranije, vozači koji prođu u Q3 će dobiti dodatni set mekih guma samo za tu priliku.
Subota
Drugi trening 13:00 – 14:00
Drugi trening preuzima mesto od trećeg treninga i pruža timovima priliku da prikupe podatke pred sprint kvalifikacionu trku. Očekuje se da će na ovom treningu fokus biti na trkačkom tempu, pre svega na srednje-tvrdim i tvrdim gumama.
Sprint kvalifikaciona trka 17:30 – 18:00
Ovaj deo vikenda je potpuna novina. U pitanju je trka od 100km koja će trajati oko pola sata, a na Silverstonu to konkretno znači da će se voziti 17 krugova. Vozači nisu u obavezi da menjaju gume tokom ove trke i očekuje se da će svi završiti trku na jednom setu srednje-tvrdih ili tvrdih pneumatika.
Pobednik ove trke će dobiti tri poena, drugoplasirani dva, trećeplasirani jedan, dok se bod za najbrži krug sprint trke neće dodeljivati.
Takođe, krajnji rezultat ove trke će odrediti startni poredak za glavni događaj u nedelju.
Nedelja
VN Velike Britanije 16:00 – 18:00
Format glavne trke ostaje isti, ali će timovi imati slobodan izbor pneumatika na startu. Pravilo da moraju da se koriste dve različite komponente tokom trke ostaje, što znači da ćemo videti bar po jedan pit-stop za svakog vozača.
Ipak, zbog manje količine podataka i kraće pripreme nego ranije, mogu se očekivati iznenađenja u poretku, posebno među timovima koji se bore u sredini gde je konkurencija velika.
Ovakav format trkačkog vikenda je za sada samo u probnoj fazi s obzirom da Formula 1 pokušava da pronađe način da unese dodatnu zabavu i neizvesnost. Tek ćemo videti kako će se novi format pokazati, ali je potpuno jasno da ima potencijal da promeša karte, priredi iznenađenja i dramu na stazi.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.