Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

Druga pobeda Vettela u karijeri na ulicama Monte Karla

Vettel je došao do treće pobede u sezoni, doneo Ferrariju prvu pobedu u Monaku od 2001, a drugo mesto Raikkonena je timu iz Maranela donelo prvi 1-2 finiš još od Nemačke 2010.

Start trke je protekao bez većih uzbuđenja. Svi su dobro startovali, a u prvih deset je jedina promena bilo to što je Hulkenberga na desetom mestu obišao Magnussen.
Iza njih je jednu poziciju uspeo da nadoknadi i Hamilton koji se probio na dvanaesto mesto.
Po završetku prvog kruga su na promenu guma otišli Wehrlein i Button. Nemac je sa super-mekih prešao na ultra-meke gume, dok je Button odradio suprotno. Ericsson je jedini pored Wehrleina startovao na super-mekoj gumi, ali je on ostao na stazi.
Raikkonen je na čelu polako otvarao prednost u odnosu na Vettela, a njih dvoje su se smenjivali sa najbržim krugovima. Bottas je konstantno bio po nekoliko desetinki sporiji, dok je dvojac Red Bulla bio oko tri sekunde iza Finca.
U 17. krugu je sa trke morao da se povuče Nico Hulkenberg, pošto je njegov bolid ispuštao ulje, a tim mu je javio da postoji problem sa menjačem.
Razlike između vodećih su se smanjivale samo kada su naletali na vozače koje su obilazili za ceo krug.
Prvi iz vodeće grupe je na zamenu guma otišao Verstappen u 33. krugu, a u narednim krugovima su ga ispratili i Bottas i Raikkonen. Samo su Vettel i Ricciardo ostali na stazi i oni su na ultra-mekim gumama i beležili su fantastična vremena. Ricciardo je u boks otišao u 39. krugu i po povratku na stazu se našao daleko ispred i Verstappena i Bottasa iza kojih je bio pre promene guma.
Vettel je otišao u boks krug kasnije, i on se zahvaljujući sjajnim krugovima na završetku prvog stinta po povratku na stazu preskočio timskog kolegu i našao se na prvom mestu.
Poslednji koji je promenio gume je bio Hamilton. On se u tim trenucima nalazio na šestom mestu, a po povratku na stazu je bio sedmi.
Trka se nakon toga stabilizovala, i nije bilo bitnijih dešavanja na stazi.
Ozbiljan incident se dogodio u 62. krugu između Buttona i Wehrleina u krivini na prilasku tunelu. Button je na kočenju udario u Nemca koji je bio sa njegove spoljne strane i Sauber se od siline prevrnuo na stranu i završio prislonjen uz zid. Za samog Wehrleina silina incidenta nije bila previše velika i on nije pretrpeo nikakve posledice. Button je takođe završio trku, pošto je pretrpeo oštećenje prednjeg levog vešanja. Tokom ovog perioda su neki vozači montirali ultra-meke gume a među njima je bio i Verstappen koji nije izgubio pozicije po povratku na stazu.
Novi incident se dogodio tokom perioda dok je vozilo bezbednosti bilo na stazi. Ericsson je na kočenju za krivinu 1 samo nastavio pravo i završio u zidu. Njegov bolid je brzo uklonjen i trka je nastavljena u 67. krugu i po samom restartu je i Vandoorne završio na istom mestu kao Ericsson. Redari su ponovo brzo reagovali i ovoga puta nije bilo potrebe za vozilom bezbednosti.
Verstappen je na svežim ultra-mekim gumama pokušavao da izvrši pritisak na Bottasa, a odmah ispred Finca je bio Ricciardo. Tempo svih na stazi je značajno opao nakon restarta, a jedini ko je napravio napredak je bio Perez koji se sa jedanaestog probio na deseto mesto. On je kao i Verstappen završnicu trke odradio na ultra-mekim gumama. Perez je potom obišao i osmoplasiranog Kvyata, ali uz kontakt koji je Rusa izbacio sa trke, a Meksikanca poslao na još jedan pit-stop koji ga je i definitivno izbacio iz trke za bodove.
Na kraju se ništa bitnije nije dogodilo u borbi na vrhu između Bottasa i Red Bullovih vozača. Ipsred njih je pobedu odneo Vettel ispred Raikkonena. Ricciardo je bio treći, Bottas četvrti, Verstappen peti, Sainz šesti, Hamilton sedmi, Grosjean osmi, deveti Massa i deseti Magnussen.

 

(Diskusija)

Leave a Reply