Danski vozač najbolje se snašao u promenljivim vremenskim uslovima.
Ovo je treći sprint vikend u sezonu, što znači da su kvalifikacije po rasporedu već u petak na kojima će se odrediti startni grid za sprint trku. Inače, na ovoj sesiji dozvoljena je upotreba samo mekih guma ukoliko uslovi to budu dozvoljavali. Za razliku od prvog treninga vremenski uslovi na ovoj sesiji bili su drugačiji jer je padala kiša, gde je tempartura vazduha spala na 19 a staze na 26 stepeni.
Zbog toga vozači su na izlazu iz pitlejna već bili na intermdijat gumama a pojedini delovi Interlagosa bili su suvi. Leclerc je u ranoj fazi Q1 imao najbolje vreme od 1m19.191s ali kako je ono prolazilo vremena su sve bila bolja i bolja. Verstappen je bio sledeći koji je imao prvo mesto sa krugom od 1m18.495s i tako je za 8 hiljaditinki bio ispred svog timskog kolege. Već na polovini prvog dela u opasnoj zoni našli su se Tsunoda, Magnussen, Schumacher, Albon i Latifi a Gasly je prvi vozač koji se odlučio da stavi gume za suvo i to meku komponentu. Stanje na stazi bilo je različitio, gde se u prvom i trećem sektoru već nazirala idealana linija dok je drugi bio malo više mokar. Ipak, Francuz u AlphaTauriju je imo mnogo bolji drugi pokušaj i uspeo da izbije na prvu poziciju – 1m17.626s što je bio poziv ostalima da krenu da montiraju meke pneumatike. Od tada vremena su počela da padaju, nastala je prava “lutrija” pošto su svi vozači bili u akciji a na kraju najbolji učinak imao j Norris – 1m13.16s. Ferrari je uspeo da se izvuče u samom finišu jer su u poslednjem momentu odradili zamenu pnaumtika a na kraju u Q2 nisu uspeli da prođu: Latifi, Zhou, Bottas, Tsunoda i Schumacher.
Već na početku Q2 svi vozači su montirali meke pneumatike a vozači su odmah krenuli u akciju. Posle prve runde krugova Norris je imao najbolji učinak od 1m11.571s ispred Verstappena i Gaslya. Već posle par minuta u opasnoj zoni našli su se Magnussen, Perez, Hamilton, Ricciardo i Stroll. Alonso je bio sledeći koji je izbio na vodeću poziciju (1m11.394s) dok su se vozači Ferrarija nalazili na 7. i 8. mestu. Verstappen u ovim momentima uspeo da se probije na prvo mesto 1m11.318s dok je sve više vozača prijavljivalo kišu koja je bila sve jača i jača. Od tada vremena vremena su počela da padaju ali su Verstappen, Sainz i Leclerc uspeli da poprave svoj učinak. Aktuelni šampion je popravio svoj krug na 1m10.881s i tako bio ispred Ferrarijevog dvojca dok u Q3 nisu se plasirali Albon, Gasly, Vettel, Ricciardo i Stroll.
Takođe, početak trećeg dela većina vozača je dočekala u pitlejnu, gde su svi imali montirane pneumatike za suvo osim Leclerca koji je montirao intermdijat komponentu. Posle prvih pokušaja Leclerc nije uspeo da postavi mereno vreme već je rešio da svoje intermdijat gume zameni za meke. Na osam minuta do kraja Russell je izleteo na četvrtoj krivini i završio u pesku, posle čega je izbačena crvena zastava a Magnussen je bio vlasnik prve pozicije – 1m11.674s. Kvalifikacije su nastavljene posle par minuta pauze a Perez je bio prvi koji se vratio i to sa intermdijat gumama, jer je tokom pauze padala kiša. Meksikanac se odmah vratio u garažu posle samo jednog kruga a već su zbog ovih uslova na stazi vozači napuštali bolide jer su znali da svoja vremena ne mogu da poprave. Tako je Magnussen uspeo da dođe do svoje prve pol pozicije u karijeri ispred Verstappena, Russella, Norrisa, Sainza, Ocona, Alonsa, Hamiltona, Pereza i Leclerca.
Just extraordinary!
Congratulations @HaasF1Team 😃#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/8LU8AC6DCJ
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022
Rezultati sa kvalifikacija za VN Brazila:
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Svaka čast za Magnusena i Haas