Vladajuće telo odlučilo se da ovog vikenda samo sakupi podatke.
FIA je pre početka VN Kanade donelo novu tehničku direktivu po kojoj treba da se odarde potrebna merenja na kojima bi se utvrdile potrebne vrednosti oko poskakivanja bolida, posle čega bi vladajuće telo odličilo koji bolid je bezbedan a koji ne. Ukoliko neki auto ne zadovoljava kriterijume onda bi on morao da se dodatno podigne od zemlje i na taj način bi se smanjilo poskakivanje ali izgubilo na performansama.
Ipak, FIA je danas objavila da još uvek nije moguće odrediti cifru vezano za vertikalno opterećenje odnosno potrebnu granicu oko poskakivanja, zbog čega će ovog vikenda samo sakupljati podatke za analizu.
Ranije:
FIA donela tehničku direktivu o poskakivanju bolida, kao nema bezbedna podešavanja biće diskvalifikovan
Vladajuće telo žali da ograniči ovaj gorući problem kod vozača.
Vozači se tokom cele godine žale na fenomen poskakivanja bolida koji su timovi na prošlim trkama pokušavali da reše. Neki su bili blizu toga ali na kraju stvari su se pogoršale u Bakuu a posle trke veliki broj pilota žalio se na bolove.
Zbog toga FIA je rešila već od VN Kanade da nadgleda sve vertikalne oscilacije pa će tako bolidi imati i dodatne senzore. Tako će ovi senzori meriti oscilacije odnosno poskakivanje pa ukoliko je ono preveliko timovi će morati da rade na izmeni podešavanja bolida kako bi ih smanjili i bolid načinili sigurnim. Sva komunikacija između FIA i timova o ovim podešavanjima biće završena pre trećeg treninga, što znači da od tada bolidi moraju biti bebednii a ako se to ne desi mogu biti diskvalifikovani.
Naime svi oni imaće prilike da u tri kruga za redom odrede nivo oscilacija, pa ako se sumnja da neki vozač vozi namerno sporo ili naiđe na nekog vozača ispred, onda će se ovakav pokušaj utvrđivanja smatrati neuspšenim. Svi koji ne zadovolje cifru koju postavi FIA-a moraju da podignu bolid od zemlje za dodatnih deset milimetara. Kada FIA utvrdi koji bolid ima sigurna podešavanja, aerodinamička konfiguracija se više ne može promeniti osim u nekoliko izuzetaka.
Na ovaj način timovi biće primorani da ukoliko ne uspeju da smanje poskakivanje podignu pod bolida a na ovaj način se gubi najviše performansi, što opet može da promeša neke karte na gridu.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Treba dodati dva dzaka cementa
Sve se ponovo radi da plačko osvoji titulu,
do sada mercedes a sada je ferari problem,pa izmenom pravila usporiti ferari,otvoriti vrata plači pi…
Sigurno mislis na najboljeg svih vremene , najvecu prevaru u istoriji F1 , Ser Hamiltona ? Slazem se s tobom .
sve od kako se prešlo na V6 je kriminalno u F1.
pravila mutna
pravila koja se nesprovode,
ili se sprovode selektivno po volji,
cesto od okativno, tj prave se da nevide, koliko je sezona mercedes imao povlastica,koliko je imao noviteta ,timovi se bunili ,a uprava rekla ,neka nek ostame do kraja . . Sad kad je RB ojacao fbrari nema srece . . Meni je sve sumljivo. .
amerikanac vlasnik ,i sad iz godine u god F1 ima da se vozi po jedna trka vise na americkom tlu.
evropa ima toliko starih staza F1 i po meni treba da ostane u evropi . . Tj stari kalendari iz 70 tih i 80 tih. .
v6 taj besumni motor to je najveca greska F1.
I meni je Ferari draži od Red bula, ali nazivati bilo koga plačkom, pored živog Hamiltona, je smešno.
Ovo ce jos vise unazaditi merc, morace podici bolid i time izgubiti perfomanse
Bezbednost i zdravlje vozaca svakako treba da budu na prvom mestu, ali ova promena pravila u sred sezone je kriminalna. Konci su pogubljeni jos pri pravljenju tehnicke specifikacije bolida za ovu godinu. Znalo se jos 80-tih da je koncept sa tunelima problematican do te mere da je bio zabranjen, i sad opet neko izmisli toplu vodu. A sad seci usi krpi d… Tim koji je imao najmanje poskakivanja (RB) ce biti jos vise favorizovan, ali niko nije kriv recimo McLarenu sto nije mogao da zadrzi genija za aerodinamiku.
Ima i drugo rešenje: optereti bolid 🙃