VN Mađarske ovo godine bila je puna drame.
Trkački dan doneo nam je već određenu neizvesnost i to tokom jutra, kada je pala prva veća količina kiše. Od tada, svi su pratili vremensku prognozu i radare, pa je tako FIA izdala saopštenje da bi kiša mogla da padne na pola sata pre samoga starta što se na kraju i desilo. Tako je temperatura staza pala na 39 stepeni dok je temperatura vazduha bila na 27 podeoku.
FIA je donela odluku da nećemo imati DRS tokom prvog dela trka a svi vozači su se odlučili da startuju sa intermeidjat gumama a kiša je i dalje padala i u formacijskom krugu. Pre starta Antionio Givinazzi se odlučio da ode na zamenu i stavi gume za potpunu kišu a sam start doneo je haos na prvoj krivini. Hamilton je poveo kolonu, Verstappen ga je pratio ali je Bottas pao u palsmanu i na kraju torpedovao Norrisa koji je završio u oba bolida Red Bulla. Zbog toga je izbačen sigurnosni auto na stazu. Bottas je odmah odustao od trke jer je njegov Mercedes bio znatno očtećen kao i Perez, Stroll i Leclerc koji su odmah završili trku.
Posle ovog incidenta Hamilton je poveo kolonu ispred Ocona, Vettela, Sainza, Tsunde, Latifija, Alonsa, Russella, Raikkonena i Schumachera. Verstappen je odmah otišao do boksa ali mu je po povratku otpao desni deflektor sa bolida, pa se tako Holanđanin nalazio na 13. poziciji. Direkcija trke je odlučila da izbaci crvenu zastavu, svi bolidi su došli do pitlejna pa su tako timovi imali prilike da urade i potrebne popravke i prepravke. . Takođe, incident su imali i Stroll, Leclerc i Ricciardo zbog čega su se vozači Ferrarija i McLarena i okrenuli, ali je tim iz Vokinga potvrdio da će morati da garažira Norrisov bolid.
Pauza pod crvenom zaustavom trajala je oko 25 minuta posle čega su svi vozači napustili pitlejn i po drugi put krenuli u formacijski krug ali ovoga puta pod vođstvom sigurnosnog automobila. Da stvar bude još teža, staza je počela da se suši a mehaničari Red Bulla uspeli su da poprave Verstappenov bolid. Ocon se odlučio da pre starta ode na zamenu guma, pa je umesto intermeidjat stavio medijum komponentu ali posle njega to su činili i svi ostali. Na startu je samo ostao Hamilton koji je sam startovao sam intermeidjat gumama a svi otali su pojuraili iz pitlejna za njim. Vozač Merecdesa je na kraju trećeg kruga otišao na zamenu i on stavio medijum komponentu posle čega je pao na poslednje mesto a trku je vodio Ocon ispred Vettela, Latifija, Tsunode, Sainza, Alonsa, Russella, Raikkonena, Schumachera i Verstappena.
Ocon je posle 6. krugova ima prednost od 1 sekunde nad Vettelom dok Verstappen nije uspevao da obiđe Schumachera na 10. mestu. Vodeća dvojka je uspela da se odvoji od ostatka karavana pa je tako Vettel imao skoro 6 sekunde viška u odnosu na trećeplasiranog Latifija. U 10. krugu Hamilton je uspeo da obiđe Giovinazzija na prvoj krivini i preuzme 13. mesto a veliku brobu započeli su Gasly i Hamilton dok je Verstappen posle dosta muka i velike borbe u prvom sekotru uspeo da obiđe Schumachera i uzme 10. poziciju a krug kasnije i Galsy je obišao vozača Haasa pa i Hamilton.
U 16. krugu Kimi Raikkonen je odlučio da odsluži kaznu posle čega je odradio zamenu pneumatika pa je tako bio prvi koji je stavio tvrdu komponentu. U tim trenucima Vettel se približio Oconu u brobi za prvo mesto a Hamilton se u 20. krugu odlučio da ode na servis i stavi tvrde pneumatike a krug kasnije isto su ovo učinili i Ricciardo i Verstappen. Ipak, Hamilton je na ovaj način uspeo da obiđe voazče Red Bulla i McLarena pa je tako uspeo da dođe do 10. mesta. U ovim trenucima opcija sa tvrdim gumama bila je dosta brža, pa su se tako vozači uzimali ovu komponentu a sledeći koji je to učinio bio je Gasly u momentima kada je Hamilton beležio najbrže krugove.
Hamilton je nastavio da juri Tsunodu dok je Ocon uspeo da poveća razliku u odnosu na Vettela na skoro 2 sekunde dok je Verstappen ostao zaglavljen iza Ricciarda na 12. poziciji. Aktuelni šampion je uspeo da 4. krivini obiđe Tsunodu i dođe do pete pozicije dok se Sainz odlučio da ode na zamenu guma. Španac je uzeo tvrdu komponentu i na povratku uspeo je da ostane na 4. poziciji. Schumacher se dosta dobro branio na 9. mestu sve do 35. kruga kada je u par krivina izgubio pozicije od Russela, Ricciarda i Verstappena. Tek u 37. krugu Vettel sa druge pozicije ide na zamenu i uzima tvrdu komponentu pa se po povratku vraća na treće mesto ispred Carlosa Sainza. Krug kasnije isto to je uradio i vodeći Ocon koji je uspeo da po izlasku na stazu zadrži prednost u odnosu na vozača Aston Martina. Fernandu Alonsu je pripala čast da u ovim momentima vodu trku, ali se Španac u 40 krugu odlučio na svoju prvi redovan servis pa se tako sa tvrdim gumama vratio na petu poziciju.
Ocon je u ovoj fazi trke ima prednost od 1 sekunde u odnosu na Vettela na vodećoj poziciji, dok je Sainz bio treći a Hamilton četvrti. Iza njega nalazili su se Alonso, Tsunoda, Gasly, Latifi, Russell i Ricciardo dok je Vetrsappen bio na 11. mestu. Verstappen se tada odlučio da ode do boksa i svoje tvrde gume zameni za medijum komponentu. Alonso je koristio svoje sveže pneumatike pa je počeo da značajno skida razliku za Hamiltonom.
Na 22. krugova do kraja Hamilton se odlučio da ode na novu zamnu, gde je ponovo stavio medijum pneumatike i po povratku na stazu vratio se na peto mesto, dok su vodeći počeli da obilaze zaostale vozače. Tako je Vettel pokušao da iskoristi ovu situaciju na prvoj krivini, kada je Ocon obilazio zaostalog Giovinazzija, ali je na kraju vozač Alpina uspeo da zatvori krivinu dok je Hamilton počeo da beleži najbrže krugove. U međuvremenu otvorila se borba za treće mesto između dva Španca kojima se munjevito približavao Hamilton. Vozač Mercedesa počeo je da jako pristika vozača Alpina, ali se Alonso i zubima i noktima držao svoje 4. mesto.
Verstappen je posle duge borbe na 10 krugova do kraja uspeo da obiđe Ricciarda i dođe do 10. mesta, Hamilton je i dalje pritsikao Alonsa koji se fantasuično branio i na prava mesta je postavljao svoj bolid na stazu. Na kraju u 65. krugu Hamilton je uspeo da obiđe Alonsa na prilazu za drugu krivinu, posle greške koju je napravio Španac posle čega je odmah u krenuo u napad na Carlosa Sainza.
Vozač Ferrarija je uspeo da samo izdrži dva kruga pod Hamiltonovim napadaima, posle čega je izgubio treće mesto. Na 3 kruga do kraja Ocon je imao prednost od 10 sekundi nad Hamiltonom. Ocon je do kraja fantastičnom vožnjom uspeo da zabeleži svoju prvu pobedu za sebe i Alpin, drugi je bio Vettel koji je uspeo da zadrži Hamitona iza sebe. Četvrto mesto pripalo je Sainzu, peto Alonsu, šesto je bio Gasly a do bodova su došli još i Tsunoda, Latifi, Russell i Verstappen.
Rezultati sa VN Mađarske
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.