Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Hamilton izjednačio Schumacherov rekord po broju pobeda

Britanac je pored toga što je izjednačio rekord po broju pobeda, znatno uvećao prednost u šampionatu pošto je Bottas odustao u prvoj polovini trke.

Na startu trke nije bilo promena u pozicijama, mada je Hamilton dobro napao Bottasa u prvoj krivini, ali se Finac uspešno odbranio. Iza njih je dobro krenuo Ricciardo, koji je obišao Albona i od početka počeo da vrši pritisak na Leclerca.

Bilo je jasno da Monašanin nema brzinu i nakon nekoliko pokušaja, Ricciardo je uspeo da ga prođe u devetom krugu. On je do tog trenutka dosta usporio vozače iza sebe, pa je Albon već u osmom krugu promenio gume.

Leclerc je bio sledeći u boks u 11. Krugu in a stazu se vratio na 19. mesto iza Albona.

Nakon toga je viđeno okretanje Vettel ana stazi u krivini 1, pošto je izgubio stabilnost bolide na kočenju u duelu sa Giovinazzijem. On je izgubio dve pozicije i nastavio je trku kao trinaesti.

Na čelu, Hmilton je nakon odličnog otvaranja Bottasa počeo da smanjuje prednost Finca, a u 13. krugu ga i obilazi, nakon što je drugi vozač Mercedesa napravio jednu grešku na kočenju u krivini 1 i tako tvorio prolaz svetskom šampionu.

Bottas je nakon toga morao u boks, nakon čega se vratio na četvrto mesto iza Ricciarda, a malo nakon toga je viđen incident između Russela i Raikkonena u prvoj krivini. Finac je napao vozača Williamsa, ali je njegov bolid podupravljao na skretanju pa je udario u Russela i lansirao ga u vazduh. Bolid Britanskog vozača je pretrpeo velika oštećenja, pokušao je da se vrati do boksa, ali je na kraju morao da parkira pored staze.

Bottas je u 16. krugu prošao Ricciarda, a malo nakon toga je zbog Russelovog bolida na stazi na kratko bio period virtualnog vozila bezbednosti. To su iskoristili Hamilton, Verstappen i Ricciardo da promene gume. Prva dvojica su zadržala pozicije, dok je Ricciardo pao na šesto mesto. Samo što je trka nastavljena, nova uzbuđenja. Prvo je Albon u duelu sa Kvyatom otkiunuo prednje krilo sa Alpha Taurija, a onda je usledio i ključni momenat trke, a možda i šampionata. Bottas je naglo počeo da gubi snagu na pravcima. On je pokušao da ostane na stazi, ali ga je Mercedes povukao u garažu u 19. krugu i to je bio kraj.

Direkcija trke je očekivano kaznila Raikkonen ai Albona za svoje incidente sa Russellom i Kvyatom, a onda je u 22. krugu usledilo i odustajanje Ocona, koji je izgubio menjač i kočnice.

Dva kruga kasnije, iz nepoznatih razloga je odustao i Albon, a onda je na stazi snagu počeo da gubi i Norris.

On je nekako uspeo da održava svoj tempo i čak je i nakon pit-stopa imao dobru petu poziciju na stazi iza Leclerca, koji je u međuvremenu povratio svoje mesto nakon svih odustajanja i zamena guma. Ipak, Perez, koji je bio iza njih je imao znatno bolju brzinu i Meksikanac ih je obojicu obišao do 36. kruga.

Leclerc je potom još jednom zamenio gume i vratio se u grupu vozača koji su bili u borbi sa poslednja mesta koja donose bodove. Dobar tempo je imao i Gasly iza Leclerca, a tiho tokom cele trke je napredovao Hulkenberg, koji je maksimalno produžio prvi stint, što ga je dovelo u konkurenciju za bodove.

U tim trenucima su sve oči bile uprte u Ricciarda i Pereza. Australijanac je na trećem mestu imao dosta stare gume, ali i prednost od desetak sekundi.

Međutim, u 45. krugu je trku nakon mnogo mučenja završio Norris. On je bolid parkirao pored staze u krivini 6, pa je na stazu moralo vozilo bezbednosti. To su mnogi iskoristili da pređu na meke gume, a iz prvih deset nisu menjali samo Leclerc, Grosejan, koji se zahvaljujući svim dešavanjima našao u bodovima i Giovinazzi, koji je konstantno od starta bio oko desetog mesta.

Trka je nastavljena jedanaest krugova pre kraja, a hladne gume su stvorile i nekoliko duela. Ricciardo je bezuspešno pokušao da obiđe Verstappena za drugo mesto, a priliku je iz pozadine vrebao i Perez. Ipak plasman je ostao nepromenjen. Petoplasirani Sainz nije imao odgovor na tempo prve četvorice, dok je Gasly iza njega uspeo da se probije u prvih deseti obiđe Leclerca za šesto mesto.

Nakon toga se situacija stabilizovala i ostala nepromenjena do kraja. Hamilton je ostvario 91. pobedu u karijeri i tako se izjednačio sa Schumacherom. On je zahvaljujući odustajanju Bottasa znatno uvećao i svoju prednost u šampionatu, ali mu je Verstappen u poslednjem krugu oduzeo dodatni bod za najbrži krug trke.

Ricciardo je doneo Renaultu veliki podijum, koji je bio gotovo izvestan nakon svega prikazanog u prethodnim trkama. Perez je morao da se zadovolji četvrtim mestom, dok je Sainz bio peti. Gasly nije bio daleko iza, ali nije imao tempo za napad, dok je Leclerc završio kao sedmi iza fenomenalnog Helkenberga, koji se nakon restarta probio do osmog mesta.

Sjajan rezultat je ostvario i Grosjan, koji je iskoristio sve prilike i doneo Haasu dva boda, dok je poslednji poen pripao Giovinazziju i pored naleta Vettela u finišu trke.

Vesti kao i ostale novosti od sada možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

(Diskusija)

Leave a Reply