Nešto više od mesec dana pred najveću tehničku revoluciju u savremenoj Formuli 1, Toto Volf otvoreno dovodi u pitanje strategiju Mercedesa za 2026. godinu.
Iako se nemački tim smatra jednim od glavnih favorita uoči uvođenja novih pravila, šef ekipe priznaje da nije u potpunosti siguran da su postavljeni ciljevi bili dovoljno ambiciozni, niti da su prioriteti pravilno određeni.
Mercedes u novu eru ulazi sa reputacijom izgrađenom tokom prethodnih velikih promena pravila, naročito 2014. godine, kada je uvođenje turbo-hibridnih pogonskih jedinica donelo timu ogromnu prednost u odnosu na konkurenciju. Međutim, promene koje stupaju na snagu 2026. godine daleko su sveobuhvatnije, pored potpuno novih motora, menjaće se i šasija, kao i aerodinamički koncept.
Uprkos ohrabrujućem napretku projekta W17, Volf ostaje oprezan.
“Izuzetno je teško prognozirati. Postavili smo ciljeve za koje vidimo da smo na dobrom putu da ih ostvarimo, ali da li su ti ciljevi bili dovoljno ambiciozni i da li su bili pravilno postavljeni u smislu prioriteta, to će pokazati samo budućnost.” rekao je Volf za motorsport.nextgen-auto.com.
Šef Mercedesa povukao je paralelu sa ranijim periodima velikih promena u pravilima.
“Sećam se konferencije za medije u Brazilu 2013. godine, kada sam na papiru računao koliko nam bodova treba da završimo drugi u šampionatu. Na kraju smo pobedili u tri trke a to drugo mesto tada me je činilo srećnijim nego ono iz 2025. imajući u vidu odakle smo došli.” dodao je on.

Ipak, Volf naglašava da su signali uoči 2014. godine bili znatno jasniji nego danas.
“Već tokom zime 2014. imao sam osećaj da smo u prednosti, bili smo prvi koji su imali kompletan bolid na test-stendu, motor je bio pouzdaniji od ostalih i već prvog dana testiranja niko nije mogao da vozi duge stintove kao mi. Isto je bilo i drugog dana.” rekao je šef Mercedesovog tima.








