Vesti

Volf objasnio odluku zbog čega se odustalo od povratka V8 agregata u šampionat

Start VN Bahreina 2013. godine

Planovi FIA da ubrza uvođenje jednostavnijih i jeftinijih V8 motora u Formulu 1 do 2029. godine naišli su na otpor proizvođača, pa je zvanični sastanak o budućim pogonskim jedinicama odložen.

Predsednik FIA Mohamed Ben Sulej zagovarao je prelazak na lakše i jeftinije motore već 2029, što bi značilo da bi nova hibridna pravila koja stupaju na snagu 2026. trajala samo tri sezone. Međutim, za ovakvu promenu potrebna je podrška FIA, vlasnika komercijalnih prava (FOM) i većine proizvođača a upravo su Audi i Honda najglasniji protivnici, jer su već investirali stotine miliona u razvoj novih hibrida za ciklus od 2026. do 2030.

Mercedes i Ferari su prema informacijama Autosporta, bili spremni da razmotre kompromis i prelazak na nove pogonske jedinice od 2030, dakle godinu dana ranije od planiranog ali ne i potpunu promenu već 2029. koja bi zahtevala paralelni razvoj dva skupa motora.

Toto Wolff, Mercedes, VN Mađarske 2025. / Mercedes AMG F1 Media Centre/Sebastian Kawka

“Svi delimo isti cilj, da dobijemo što atraktivnija i spektakularnija pravila kako bismo privukli navijače.” izjavio je Toto Volf a prenosi Autosport.com. “V8 je bio najbolji kompromis jer nudi visokobrzinske, atmosferske motore uz sistem za povraćaj energije, a sve to uz upotrebu održivog goriva. Većina proizvođača, međutim, jasno je poručila da ne želi dvostruke troškove, jer bi to značilo razvoj potpuno novog motora već za dve godine. To nismo želeli.”

Za sada, aktuelni plan ostaje da nova hibridna era traje do kraja 2030. godine, dok bi povratak V8 motora mogao uslediti tek od 2031. godine.

Zapratite nas

Ostavite komentar