Poplave u Teksasu, o kojoj je pevao legendarni bluz muzičar Stivi Rej Von, ovoga vikenda nije bilo. Dobro, ipak, kako za koga. Trka u ovoj američkoj saveznoj državi uvela nas je u sam finiš sezone u Formuli 1 i isto tako u finalne revolveraške obračune između glavnih protagonista. I telefonske veze, kao i sve one druge popucale su, baš kao u pomenutoj pesmi, kada je Ferari odneo dvostruku pobedu i to na mestu na kojem za nju nije znao jako dugo.
Red House
Ferari je izgledao dobro u nešto kraćim pripremama, kada imamo i sprint trke, pa se negde moglo naslutiti da će obojica vozača imati dobru trku. Ipak o dvostrukoj pobedi ne bismo ni govorili da nije bilo poklona s početka trke, što je naročito Lekler (ali i Sajnc), znao da iskoristi. Ova trka je verovatno najbolja u čitavoj godini i pored toga što su ranije tokom godine uspevali da dolaze do pobeda. Stabilno i sigurno je izgledala ekipa iz Maranela tokom čitave trke, promena guma je bila pravovremena, pedantna i brza, pa su tako Crveni još jednom uspeli da ne zaliče na sebe. Da, dobro ste pročitali. Nakon 18 godina su ponovo zagospodarili Amerikom i čini se prave sebi najbolji mogući uvod u 2025. godinu. Sada su u lovu na drugo mesto u šampionatu konstruktora, a čini se da će imati i više nego dovoljno vremena da sustignu austrijsku ekipu, ako ne i da se nametnu u borbi sa Meklarenom, što je Lekler i najavio. Armiji navijača nije potrebno više da već počne da mašta o tome…

9, 8, 7…
Nakon Leklera i Luisa Hamiltona, Maks je najzadovoljniji vozač na stazi nakon nedelje. U jednom vikendu precrtao je dve trke i pretnje da mu se Lando približi i tako je čitavu sezonu uspeo svede na njih sedam (dva sprinta i pet glavnih trka). Kontroverze oko Red bula ovoga vikenda, tačnije sistema za spuštanje i podizanje prednjeg kraja bolida, bile su predmet brojnih debata, usled progledavanja kroz prste ili nedovoljno dokaza (zvuči smešno znam), a epilog se mnogima nije dopao. Pik, lik iz kultnog filma Balkan express kojeg tumači legendarni Bora Todorović i njegov čuveni odgovor na pitanje ,,Jesi ti muzičar?” pojam su ubedljivosti i vrhunskog mazanja za ono što Red bul radi u komunikaciji i odnosu sa FIA-om. Ovo zaista više nije čak ni smešno. Ipak, dok zvanično ne otkrijemo da li su u Red bulu muzičari ili nisu, realnost je takva da Maks ide ka četvrtoj tituli, koju mu ne možemo sporiti dokle god vladajuće telo ne kaže suprotno.

Cold Shot
Meklaren može da bude samo razočaran epilogom ovog vikenda. Lando je i u sprintu i u glavnoj trci ostao iza Maksa te je situacija za Britanca bila mnogo bolja pre ovoga vikenda, nego nakon njega. Neugodna prva krivina u Ostinu, ponovo je bila kobna prva za Landa po ko zna koji put ove godine, ali je ovaj put čini se posebno bolno, uzevši u obzir bodovnu blizinu rivala. Zatim bitka koju su vodili pa izlazak sa staze u samom finišu trke, opet je pripala Maksu. Sad pored psihološke prednosti možemo govoriti i o jačini imena koje Maks kao trostruki šampion već ima, a Lando ne jer je na putu da to tek stekne, što je možda napravilo i presudnu razliku i argument za sudije da dodele pet sekundi kazne upravo Norisu. Opet, istine radi, možda je i to samo još jedna nova odluka potpuno dezorijentisanih sudija koji više i nemaju jasnu ideju oko toga šta se sme a šta ne sme, a nažalost najveća žrtva je ono što svi najviše i volimo, a to je samo trkanje. Ipak, Meklaren je sam sebi presudio (ekipa plus Lando). Eventualno drugačija odluka britanskog tima i propuštanje Holanđanina (barem brža i odlučnija reakcija šta činiti ako išta) bi dala priliku Landu da ponovo pokuša da napadne. Bilo kako bilo, Lando je na putu da status stekne, a taj put će biti veoma dug i veoma težak. Red bul će igrati psihološke igrice i van staze, što je sasvim legitimno ( izjava Marka o Landu Norisu, Maksov komentar da Oskar ne treba da bude vozač broj dva) a čini se da im u tome nema ravnih te da će i na tom polju žargonski rečeno ,,pregaziti” Meklaren. Oskar nije bio naročito insiprisan i deluje kao blaga misterija gde je naprasno nestala ona brzina i kompetitivnost koju je pokazivao do sada. No jedna relativno lošija trka ne kvari odličan utisak cele sezone.

Mercedesova ,,zverka” i Hamilton u pokušaju da sakrije osmeh
Rasel je ovoga vikenda branio boje nemačke ekipe, nesrećnim spletom okolnosti u subotu, bio je primoran da startuje iz pit lejna u nedelju. Glavni utisak ovoga vikenda je nepredvidivost i neukrotivost Mercedesovog bolida, a ono što još više treba da brine nemačku ekipu je da praktično nema pauze između dva trkačka vikenda, te da neće biti mnogo prostora za manevrisanje van staze. Džordžov nedeljni napredak je veoma pozitivna stvar za Mercedes i njega, ali problem sa bolidom prosto neprijatno upada u oči. Sada je sve manje ljudi koji se pitaju da li je Luis doneo pogrešnu odluku.

The Thrill Is Gone
Čeko je potpuno nestao iz bilo kakvih borbi za visoke plasmane i sada se čini da se stvara idealan teren za čelnike Red bula koji bi na kraju godine mogli da mu uruče otkaz. Zahladneli su odnosi odavno, ljubavni plamen (ako ga je ikada i bilo) polako se gasi i realno se nazire kraj Meksikančeve karijere u Formuli 1, iako dežurni kritičar svega i svačeg Dr Helmut Marko to poriče. Sledeća trka je Meksiko i motiva mu neće nedostajati, ali je vremena sve manje i manje.

Domaća trka i novi talas
Has se sjajno pokazao u matičnoj zemlji a ekipa je imala odličan vikend. Kevin Magnusen je ostao na pragu poena, dok je Niko Hulkenberg završio na osmoj poziciji. Posle silnih godina u kojima niko, pa verovatno vodeći ljudi ekipe, nisu znali smer u kojem žele da krenu, ova sezona već sada je ogroman korak unapred, ako ne i dva. Ajao Komatsu može da se podiči odličnim rezultatima i konačno je Has izašao iz očajne pozicije u kojoj najčešće nije dolazio ni do Q2 dela kvalifikacija.

Rezultati Franka Kolapinta i sada Lijama Losona teraju sve nas koji ovaj sport pratimo i volimo da stavimo prst na čelo i porazmislimo da li je premalo novajlija u Formuli 1. Ova dva momka su dokaz da mladi vozači i te kako brzo umeju da se naivknu i prilagode na bolide u najbržem karavanu na svetu, te da im ne predstavlja nikakav problem da pobeđuju timske kolege, ali i mnoge druge iskusnije vozače na stazi. A u sledećoj sezoni ćemo gledati barem četvoricu novih stalnih vozača. Ovo samo može da raduje, a ostaje nada da će možda i mesto u Sauberu dobiti neko od makar manje iskusnih vozača (Mik Šumaher), ako ne i još jedan rookie (Gabrijel Bortoleto).
Već narednog vikenda ćemo mamuze zameniti sombrerom jer je sledeća na redu Velika nagrada Meksika.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.