Poslednju trku sezone su ponovo obeležile neke čudne odluke direkcije trke, a prekid i nove gume u samom finišu su omogućile Verstappenu da osvoji svoju prvu titulu.
Hamilton je sjajno startovao i odmah preuzeo prvo mesto, ali već na kraju prvog dela zadnjeg pravca je viđen duel između dva rivala. Verstappen je kasno kočio i izgurao Hamiltona sa staze u šikani. Hamilton je presekao krivinu i zadržao prednost, a sudije su odlučile da incident nije za istragu.
Iza njih je Norris izgubio pozicije od Pereza i Sainza, dok su Leclerc i Tsunoda napredovali ispred Bottasa.
Hamilton je u uvodnim krugovima držao prednost od preko jedne sekunde, dok se preko radija između Red Bulla i Michaela Masija vodila diskusija o incidentu iz prvog kruga.
LIGHTS OUT! 🟢
It's finally time – the 2021 Abu Dhabi Grand Prix is GO!#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/eBvQL3uvT8
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Od tog trenutka smo imali status kvo na stazi, a Verstappenove meke gume su počele da popuštaju do desetog kruga i Hamiltonova prednost je u kratkom periodu narasla na preko pet sekundi.
Red Bull je morao da reaguje već u 14. krugu i prešao je na tvrde gume u trenutku. On se na stazu vratio odmah uz Leclerca, koji je morao da izbegava Holanđanina pa je izgubio poziciju od Tsunode. Leclerc je ipak odgovorio odmah na zadnjem pravcu u DRS zoni, dok je Verstappen malo ispred pretekao Norrisa i dao se u poteru za Sainzom.
Hamilton je promenio gume krug kasnije i vratio se ispred Sainza i iza Pereza, kojeg je Red Bull odlučio da drži Meksikanca duže na stazi.
U 16. krugu je gume zamenio i Leclerc, dok je Verstappen ostao zaglavljen iza Sainza, i pri tom je napravio i jednu grešku u poslednjoj krivini kada je izleteo sa staze.
Norris je promenio gume u 18. krugu, a malo nakon toga je Verstappen uspeo da se oslobodi Sainza. U tom trenutku je međutim Hamilton već imao osam sekundi prednosti i velikom brzinom je sustigao Pereza.
LAP 21/58
Epic stuff at the front as race leader Sergio Perez battles hard to keep Lewis Hamilton frustrated
Hamilton eventually gets past to take P1, but his lead over Verstappen is cut to two seconds
"Checo is a legend" says Max over team radio #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/Thc5IPQV09
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Sainz je gume promenio u 20. krugu i vratio se daleko ispred Norrisa, a Perez je sjajno obavio posao na čelu i sasekao je Hamiltonovu prednost u odnosu na Verstappena na samo dve sekunde zahvaljujući pametnom pozicioniranju bolida i odbrani pozicije.
Meksikanac je otišao na promenu guma u 22. krugu i vratio se iza Tsunode i Bottasa koji su startovali na srednje-tvrdim. Iza njih gume još nisu menjali Alonso i Gasly, koji su krenuli na tvrdim, dok je onda osmu poziciju zauzimao Sainz.
U 28. krugu je sa trke morao da se povuče Kimi Raikkonen zbog problema sa kočnicama, a odmah iza njega je trku završio i Russell, koji je ostao bez pogona.
LAP 29/58
Kimi is out 😞
His final F1 race finishes early with reported brake issues – and he's back in the garage #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/w1uBe1UbIV
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Za to vreme, na čelu je Hamiltonova prednost je narasla na četiri sekunde, dok je Bottas konačno otišao na svoju promenu guma u 31. krugu i vratio se između Leclerca i Tsunode.
Finac je nakon nekoliko pokušaja uspeo da obiđe Leclerca, a od trke je u 36. krigu odustao Giovinazzi, koji je parkirao bolid pored staze. Zbog toga je na snazi bilo virtualno vozilo bezbednosti tokom kog je na snazi bilo virtualno vozilo bezbednosti.
Verstappen i Perez su promenili gume u ovom periodu, a isto su učinili i Alonso i Gasly, koji su bili na istim gumama od starta trke. Njima je to omogućilo da ostanu u prvih deset na osmom i devetom mestu, dok je Leclerc nakon svoje promene guma pao na 12. mesto.
Hamilton nije odlazio u boks i njegova prednost po nastavku trke je iznosila 17 sekundi.
Iza se vodio sjajan duel između Alonsa i vozača AlphaTaurija, ali je italijanski tim ipak imao prednost u odnosu na Alpini, pa se Španac ubrzo našao na devetom mestu ispred timskog kolege Ocona.
Nakon toga je Verstappen polako smanjivao prednost u odnosu na Hamiltona, ali nedovoljno da se ozbiljnije približi.
Devet krugova pre kraja je Norris morao vandđredno do boksa zato što je imao probušenu gumu, pa je pao sa petog na deseto mesto. On je u prvih nekoliko krugova po povratku na stazu uspeo da napreduje do osme pozicije, ali više od toga nije mogao.
Pet krugova pre kraja je došlo do incidenta kada je Latifi nakon duela sa Schumacherom završio u zidu, zbog čega je na stazu moralo vozilo bezbednosti. VERSTAPPEN I Perez su odmah poleteli na meke gume.
Hamilton nije smeo da ide u boks prvi jer bi izgubio poziciju od Verstappena, a Perez je tri kruga pre kraja morao da se povuče sa trke, pa je Sainz nasledio treće mesto.
Onda smo videli jednu krajnje čudnu odluku direkcije trke koja nije dozvolila vozačima koji zaostaju za ceo krug da se vrate u krug sa vodećima, a bilo ih je pet između Hamiltona i Verstappena.
LAP 54/58
Huge drama as Nicholas Latifi goes into the barriers – he reports that he is ok
But the Safety Car comes out and Max Verstappen immediately goes into the pits for some fresh tyres
We *could* have a final lap shootout here… WOW#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/j9uUZxGPaW
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Međutim, onda je odluka promenjena i trka je nastavljena u poslednjem krugu.
Naravno, nove meke gume su omogućile Verstappenu da ima prednost na restartu i uspeo je da obiđe Hamiltona u novoj ukosnici u krivini 5. Pokušao je Hamilton na oba zadnja pravca nekako da se vrati, ali Verstappen je izdržao i došao je do titule šampiona iz situacije koja je delovala bezizlazno.
Hamilton tako drugi put od početka dominacije Mercedesa nije uspeo da osvoji titulu,a samim tim je ostao i bez rekordnog osmog šampionata. Jedina uteha Mercedesu je osvojena osma uzastopna titula u šampionatu konstruktora, ali je razočaranje na kraju trke na licima svih iz Nemačkog tima bilo itekako vidljivo. Sainz je osvojio još jedan podijum na kraju, što mu je omogućilo da završi kao peti u generalnom plasmanu.
Četvrto mesto je pripalo fantastičnom Tsunodi, koji je nakon sjajne vožnje celog vikenda zaslužio ovakav rezultat, Gasly je bio peti, Bottas šesti, Norris sedmi, Alonso osmi, Ocon deveti, a Leclerc deseti.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Sve muljaže merca prethodnih godina,a bilo ih je stigle na naplatu na najbrutalnij moguci nacin. A tek arogantni Toto koji vrsi pritisak na sudije, ne sad sc to bi unistilo trku. I izjava na pocetku nasa taktika je samo napad prebrzi smo. A strategija mu ziheraška. Voleo bi da je neko drugi uzeo titulu,ali nema veze samo da im neko prekine niz smorili su vise.
Jos samo nesto , to sto Luis ima toliko titula ne znaci da je najbolji , igra neku ulogu i bolid koji je vozio svih ovih godina , sreca njegova pa se Rosberg povukao inace ih ne bi bilo toliko sigurno . Po meni Max zasluzeno , a Majkl Masi nije za direktora trke .
Da , pratim F1 od 1970 i imam dosta godina .
Bolid se u ovoj prici podrazumeva,to valjda shvataju svi.Da je Rozberg ostao,ili da je imao kvalitetnijeg protivnika u ekipi,naravno da bi imao manje titula.Taj manjak kvaliteta im se obio o glavu danas,da je Bota odradio sta treba,sve bi bilo lakse.Posto pratis formulu duze nego ja,shvatas onda na sta sam mislio.Ovaj haos je gajen godinama,sada je samo dosao na naplatu.A Masi?Sta reci a biti pametan?Zalutao?Izgubljen?Zbunjen?itd…..On je samo zacinio ovu corbu,i savrseno se uklopio
Ziva, A šta je bilo na prošloj trci u Džedi? I tamo su se svim silama trudili da poguraju Maxa, ali nisu bili uspeli. Tamo je Max bio u sličnoj situaciji kao Luis danas, ali su tada istakli crvenu zastavu i omogućili mu fraj pit stop. Zbog čega? Mogao je slupani bolid da se skloni sa staze pod sigurnosnim vozilom, ali nisu kao mogli ogradu da poprave, iako i nije bila uništena. Zašto sada nisu istakli crvenu zastavu, da se skloni Latifijev bolid, pa da imaju 5 krugova pod istim uslovima da se šobaju.
Slazem se .
Ово је спрдња постала…Значи Макс може ладно да иде лево десно да се брани на правцу иако је то стрикто забрањено, једна промена правца при брањењу и то је то, ником ништа. Још се овај идиот МАСИ прави паметан каже то је тркање…Као се бранити од идиота за воланом, који је свесно ишао да избаци Луиса у псоледњем кругу, јер зан да ће бити шампион…Мислим стварно немам речи о неком поштењу овде у тркању…све му се толерише, до крајњих граница…а и сигурнсони ауто таман у последњем кругу повуку, да овај на свежим гумама претекне Луиса…лакрдија….
Добро постао си шампион, надам се први и последњи пут, јер ову титулу НИСИ на овај начин заслужио…
Zoran84 , da li si gledao i trku u Silverstonu , pa i onu proslu u Dzedi ?
Hahahahah.Ja pricam o silnim sezonama,a pominjes 2 trke.Ok,pa?Sta je sporno?Sto mali naduvenko vozi kao da je sam na stazi?Koliko je gluposti napravio za sve ove godine?Odmah iza Grozana,po broju istih.Da je bio kaznjen na vreme,i izvucene usi,davno bi bio sampion.Ali Hajneken,ali ti Holandjani…I onda imamo sezonu u kojoj se ne zna ko pije ni ko placa.Ova trka je samo vrhunac krize.Pravicemo Bernija od blata
Zoran84 , da li si mozda gledao i prvi krug trke ?
Da li si mozda gledao nekoliko sezona u nazad?
Hahahahah,kakav cirkus.Amerikanci od f1 prave Naskar,cuj mene kecere.Licno,ne podnosim Hamiltona vise,ali ovo….Nece Holandjani da dolaze,ako mali naduvenko ne uzme titulu?Ovaj Masi je zalutao,a gospoda vlasnici….pa neka prodaju nekom drugom,i vrate se tamo odakle su dosli.Imaju Naskar,pa neka cirkuse do mile volje.