Helmut Marko podelio je optimistične vesti u vezi sa razvojem Red Bulovog bolida za narednu sezonu, kada će na snagu stupiti nova tehnička pravila u Formuli 1.
Iako je austrijski tim ove godine izgubio korak i više se ne smatra ozbiljnim kandidatom za titulu, razvoj za 2026. teče po planu a saradnja sa Fordom igra ključnu ulogu.
Po prvi put u svojoj istoriji, tim iz Milton Kinsa samostalno razvija pogonsku jedinicu i to u partnerstvu sa američkim gigantom Fordom.
“Ford je veoma važan partner. Kao velika kompanija, imaju potpuno drugačije mogućnosti, posebno kada je u pitanju nabavka materijala.” istakao je Marko za Motorsport. “Radimo zajedno na razvoju turbopunjača i baterija. Nakon odlaska Kristijana Hornera, sektor sada vodi Ben Hodžkinson, izuzetan stručnjak. Pratimo naš raspored, ali sa novim parametrima teško je reći ko je ispred.”

Marko je otkrio i četiri ključna elementa nove pogonske jedinice:
“Prvo, gorivo, prvi put će biti potpuno oslobođeno fosila a rezultati saradnje sa Eksonom su veoma ohrabrujući. Drugo, baterija, trenutno testiramo standardno rešenje, ali razvijamo i sopstvenu varijantu. Treće, motor sa unutrašnjim sagorevanjem taj deo je u sigurnim rukama Bena Hodžkinsona, uz značajnu podršku Forda. Četvrti i možda najzahtevniji element je softver a njegova implementacija je ogroman izazov.”








